K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2013, 10:17   #11
kimbole
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2012
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
kimbole er ny på vejen
Hej

Jeg vil anbefale dig at finde en privat socialrådgiver - Jeg har selv brugt Susanne Obel Frydkjær - Hende kan jeg varmt anbefale.

Mvh Kimbole
kimbole er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 14:16   #12
Missjazzy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
Missjazzy er ny på vejen
Jeg har i dag haft besøg af Randi Wortmann og hendes kollega Mille. De er begge private socialrådgivere og det har været en super godt møde.
Randi vil skrive en klage til min sag da det på ingen måder kan være rigtigt at de har stoppet mine sygedagpenge.

Jeg er SÅ lettet indeni og glad for at jeg tog den beslutning at Randi skal hjælpe mig igennem den her sag.

Jeg har på ingen måder selv overskuddet til at fortsætte og har nu en allieret som er på MIN side, hvor jeg ikke skal bekymre mig om hvad jeg skal sige eller gøre som kan blive brugt i mod mig, som man nemt kan føle i det overfor kommunen.

Jeg kommer gerne med status på min sag, og håber måske det kan hjælpe andre til at søge hjælp hos de private Socialrådgivere.
Missjazzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 14:26   #13
Missjazzy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
Missjazzy er ny på vejen
Som syg skal du rent faktisk selv kunne alle paragraffer og regler i sygedagpengeloven, UDEN hjælp fra din sagsbehandler!
Hvis det er sådan så er man jo ikke længere sygemeldt, fordi så ville man jo kunne varetage sin sagsbehandlers job!!!!!!!

Hvor fanden er politikerne i det her????
Missjazzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 15:11   #14
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Godt at høre du har fået kampgejsten tilbage, missjazzy.

Det er frygteligt hvad det system gør ved mennesker.

Kæmpe Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 15:20   #15
kimbole
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2012
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
kimbole er ny på vejen
Ja politikere har og er vi ikke været heldige med.

Der er ingen politikere der vil hjælpe os som har været eller er langtidssygemeldte. Beskæftigelsesminister Mette Frederiksen er lige nu komme med et forslag som vil gøre det endnu svære, at være langtidssyg - hendes forslag går ud på langtidssyge allerede efter 6 måneder skal på kontanthjælp eller et beløb som svarer til kontanthjælpen - hvordan kan vi blive raske når vi nu også skal til at tænke på om vi overhovdet kan blive boende i vores hjem om mindre end 6 måneder - Ja "HURRA" for Mette Frederiksen - Har læst i sidste uge, at hun er landtes mest populære politiker - så må de andre politikere være skidt kørende.

Vores lokale Randers Borgmester Henning Jensen Nyhuus er ikke en skid bedre. Jeg har kontaktet ham adskillige gange. Og jeg har dokumenteret sort på hvidt at sygedagpengelovens paragraf 27.1.3 ikke er overholdt da jobcentret valgte at stoppe mine sygedagpenge, jeg har en udtalelse fra 2 overlæge som skriver at loven ikke er overoldt, men tror du at han vil reagere på mine henvendelser, nej han holder bare hånden under jobcentret.

Nu har jeg klaget til folketingets ombudsmand og i næste uge politianmelder jeg jobcenteret - men hvorfor skal vi presses så langt ud - jeg tror at de sidder og håber at de kan køre os trætte og at vi på et eller andet tidspunkt giver op - og at vi ikke gider alt besværet.

VI SKAL VÆRE TIL BESVÆR- DU MÅ ALDRIG GIVE OP !

Mvh Kim
kimbole er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 17:45   #16
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Følg de normale klageprocedurer - alt andet er oftest spild af tid.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 20:56   #17
kimbole
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2012
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
kimbole er ny på vejen
Ikke enig Stampe

Vi skal og må give dem så meget modstand som muligt. Jeg har ventet og ventet og klaget til alt hvad der kan klages til. BAN har i mit tilfælde ikke engang undersøgt om jobcentret havde spurgt til sygedagpengelovens paragraf 27.1.3 inden ophør af mine sygedagpenge. Og Ankenævnet mener ikke at de kan behandle min sag når den ikke har pricipel betydning. Derfor ligger min sag ved folketingets ombudsmand. Du skal have god tid i dette klagesystem. Først vente 10 måneder på BAN's afgørelse - så vente 2 måneder på ankenævnets afgørelse - og nu har min sag ligget i snart 6 måneder ved Folketingets ombudsmand. I mellemtiden har jeg skrevet til jobcentret og vores lokale Borgmester mange gange, men ingen vil undersøge sagen - trods det at 2 overlæger skriver at der IKKE er spurgt til sygedagpengelovens paragraf 27.1.3 inden jobcentret ophørte udbetalig af mine sygedagpenge den 26 oktober 2011 - Derfor ser jeg ikke andre muligheder end at melde jobcentret til politiet - loven er ikke overholdt - og jobcentret mener åbenbart ikke at den skal overholdes - måske kommer de på bedre tanker når politiet bliver blandet ind i sagen. NU får vi se ?

HUSK AT DU SKAL OG HAR RET TIL AT VÆRE TIL BESVÆR !

Mvh Kim
kimbole er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 15:01   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ret til at være til besvær? Hvorfor dog det. Du har ret til at få din sag behandlet inden for lovgivningens rammer. Sociale sager behandles først i det sociale system. Men spændende om politiet vil modtage din anmeldelse.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 20:44   #19
kimbole
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2012
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
kimbole er ny på vejen
Din kommune må elske dig.

VI SKAL VÆRE TIL BESVÆR !
kimbole er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sanktioner ved udeblivelse? Nico Spørgsmål ang fleksjob 37 15-06-2012 22:43
Sygedagpenge stop.. Sin Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 15-12-2011 05:19
Depremeret og i vildrede.. udeblivelse fra aktivering 6000kolding Alt det andet 11 16-03-2011 16:48
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Aktindsigt og dens udeblivelse Adam SR Alt det andet 7 25-08-2010 19:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension