K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2010, 07:46   #1
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Dansk Folkeparti ligger op til store stramninger overfor ledige

Hej

Ja, DF vil jo åbenbart ramme de svage med halveringen af dagpengeperioden.

http://nyhederne.tv2.dk/article/30749687/?forside

ANNA1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 08:13   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jo, men jeg bliver bare dybt skuffet over, at der nu er ramaskrig fordi dagpengeperiode kommer ned på 2 år.

Hvor var S, SF henne, da sygedagpengeperiode reduceres til 1år?

Mellem 7.000- 0g 9.000 mennesker mister sygedagpenge efter et år, selvom de ikke er parate til at genindtræde på arbejdsmarkedet!

Nu piver man over at de mister alt alt kan mistes på den bekostning, men hvad med de syge, som ikke har en kinamands chance, for at genoprette økonomi, det har de andre trods alt.

(misforstå ikke at jeg er tilhænger af dette foreslag, bare dybt skuffet).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 08:16   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
En halvering af dagpengeperioden var netop et af de forslag, som De Radikale havde med.

husk lige den. ikke noget nyt forslag

det bliver rigtig sjovt når de radikale skal forhandle finanslov med S og SF
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 09:19   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
En halvering af dagpengeperioden var netop et af de forslag, som De Radikale havde med.

husk lige den. ikke noget nyt forslag

det bliver rigtig sjovt når de radikale skal forhandle finanslov med S og SF
Ja det gør det da så må de indgå kompromire nøjagtigt som man må i dag med den mindretals regering der sidder nu, man kan så håbe at S og SF ikke lader Radikale bestemme det hele , sådan som det er i dag hvor DF kan bestemme hvem der skal være med i hvad og på den måde kan man måske få et samarbejde i stedet for blok politik
  Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 09:45   #5
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anna1 Se meddelelser
Hej

Ja, DF vil jo åbenbart ramme de svage med halveringen af dagpengeperioden.

http://nyhederne.tv2.dk/article/30749687/?forside

ANNA1
Hm vi skal jo tage pengen et sted fra ? der er jo ingen der vil at pengen tages fra dem hvor skal vi så spare?
Vi skulle gøre som Tyskerne de har sat momsen ned og lønningerne er tilsvarende laver på den måde er de konkurecedygtig og derfor flygter alle vores firma og fabriker til tyskland for de har billiger omkostninger bla på lønnen, forstår ikke at de politiker med en så høj uddannelse ikke kan se og lære af vores naboer næ nej vi lille Danmark kan selv og vil selv.

Det vil selvfølgelige koste lidt i starten men er sikker på at når først firmaerne
kan se at det kan betale sig at være i danmark ja så kommer de tilbage og ny vil også komme til.

Og så skulle vi gøre noget ved alt det sorte arbejde som forgår hver dag, tænk på alle de penge som stat og kommune går glib af, vi kunne alle leve som konger ( men nej folk ville ikke være med til at betale til fællesskabet de er sig selv nærmest ) Det er nok der for at det er svært at finde et sted at spare
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 10:17   #6
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
De forslår også at kontigent til a-kasse og fagforening, ikke skal være fradrags berettiget. Det betyder at de økonomisk svage 'dropper' a-kassen, de vil jo være berettiget til kontanthjælp, såfremt de lever op til de krav. dvs vi rykker bare rundt på folk i de forskellige kasser fra sygedagpenge til kontanthjælp, eller dagpenge, og når de 2 år på dagpenge da er gået, kommer de på kontanthjælp, i stedet for at sætte ind hvor behovet er. Drop alle de penge på latterlige jobsøgningskurser osv. det jo helt til grin så mange penge der bliver brugt på dette. Danmark udvikler sig i en meget trist retning øv da.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 13:26   #7
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mai-Britt Se meddelelser
Hm vi skal jo tage pengen et sted fra ? der er jo ingen der vil at pengen tages fra dem hvor skal vi så spare?

Ja og derfor skal vi tage pengene fra de dårligt stillede ( bare ikke din egen gruppe naturligvis ) er det ikke det du i virkeligheden siger?
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 13:49   #8
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Hald da op en sur journalist, men kunne ikke kalde hende for noget bedre selv

Citat:
Der er tegn i sol og måne på, at folk faktisk godt kan få et arbejde," sagde *** Kjærsgaard kort efter, at aftalen var blevet indgået.
http://avisen.dk/pia-k-de-arbejdsloe...ob_127955.aspx

Men det viser endnu en gang, hun vil gøre alt for at blive ved magten.!

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 13:54   #9
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Men det viser endnu en gang, hun vil gøre alt for at blive ved magten.
og social osv vil gøre alt for at komme til magten så den går desvære begge veje

tolke bistande fjernes eller sætes ned så der kommer bruger betaling helt ok med mig hvorfor skal de abre have gratis dit og dat..der var ngoet emd klager su osv mener jeg 750 får man ret får man pengene tilbage men viser det sig at det er helt 100% ifølge loven så misterm an de 750 de skulle give flere penge forde der ikke bliver brugt unødvendige resurcer hmmmmm


Citat:
rop alle de penge på latterlige jobsøgningskurser osv. det jo helt til grin så mange penge der bliver brugt på dette.
helt enig men det er jo kun kassetænkning ikke andet men hvorfor ikke bruge pengene få at opkvalifeser folk så de har støre changer for at fidne et arbejde

barnløse fok dem der ikke kan få børn skla selv betaler osv tja ja hvorofr ikke lave ngoet bruger betaling på det område

Sidst redigeret af superkok; 25-05-2010 kl. 13:57.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 14:25   #10
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Ja og derfor skal vi tage pengene fra de dårligt stillede ( bare ikke din egen gruppe naturligvis ) er det ikke det du i virkeligheden siger?

Nej så har du ikke forstået hvad jeg siger, Jeg er også selv på førtidspension så det går jo også ud over mig, det jeg siger er bare at børneforældre råber og skriger de gamle råber og skriger, vi råber skriger, så er der snakken om efterlønnen den vil de heller ikke af med osv osv, det er ikke nemt at finde penge til det hele i vores samfund ( så hvis du spørge mig så skær i udlandshjælpen vi må hjælpe os selv først før vi giver til andre ) og så sørge for at gøre det atraktivt for fabriker og firma at blive i Danmark ned med momsen og så ned med lønne så vi er konkurencedygtig med tyskland og polen osv, vi vil jo så få det samme at leve for på den måde bare flere firma det vil være i Danmark og der med flere penge til staten og kommunen.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Venstre. Konservative og Dansk Folkeparti jsn Politik og Samfund 27 02-07-2011 09:14
Tiden er moden til at bremse økonomernes alt for store magt i dansk politik. gunvor Politik og Samfund 8 12-01-2011 16:57
Glemmer Dansk Folkeparti, så husker jeg det!!! Henrikxxxx Politik og Samfund 7 22-11-2009 12:34
Dansk Folkeparti = Dansk Fupparti Henrikxxxx Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 23-08-2009 22:10
Endnu mere bluff fra Dansk Folkeparti Henrikxxxx Politik og Samfund 22 11-07-2009 15:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension