K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2017, 17:50   #1
dinasa39
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2017
Indlæg: 3
Styrke: 0
dinasa39 er ny på vejen
Efektivitet

Hej,
jeg vil gerne spørge om efektivitet. Jeg er til afprøvning i en lille bage butik, hvor jeg har 10 timer om ugen. Mit jobkonsulent kommer snart til at snakker om efektivitet med min chef. Min chef sagde til mig at jeg skal ikke være bekymret, fordi hun vil siger til mit jobkonsulent at min efektivitet er ikke høj, som passer ikke. Chef siger at hun vil siger pga at mine timer bliver ikke forhøjet. Jeg er der siden august 2016, og det har afprøvet mig med 11 timer et styk tid, nu er jeg på 10 timer.
Jeg synes at jeg er efektivt alle timer jeg er på arbejde.
er forvirret hvad vil min chef prøver med det? hvorfor vil hun siger at jeg er ikke efektivt?

på forhånd tak
dinasa39 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2017, 18:02   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Effektiviteten er sammenlignet med hvis en uden nedsat arbejdsevne, skulle lave samme opgaver.

Lad os sige at en alm ansat kunne lave 100 kager på en time, mens nu når at lave 80 kager på samme tid. Så kan man meget groft sige, at du er 80% effektiv den time.
Det er selvfølgelig meget simpelt sat op, men håber at det giver mening

Det bedste er jo hvis din chef er ærlig.

Det bliver vidst justeret når man bliver ansat i fleksjob, for effektiviteten kan jo svinge, alt efter opgaverne og situationen. Men hvis vi siger at du arbejder 10 timer, 80% effektivt, så betaler arbejdsgiver løn for 80% af de 10 timer.
(Og så supplerer kommunen med flekslønstilskud).
På den måde mister arbejdsgiver ikke penge ved at have en ansat der er 80% effektiv, ift en der er 100% effektiv.

Hvis nu du kunne klare 20 timer om ugen, så ville det være MEGET relevant om man er 100% effektiv de timer eller 80% effektiv.
For når man kommer op i det antal timer, begynder man at se på om man kan kategoriseres som selvforsørgende.
Men når du er på 10 timer om ugen, har effektiviteten mest betydning for, hvor meget arbejdsgiver kommer til at betale til ens løn. (Og som sagt, det kan ændre sig, hvis det viser sig at du er mere eller mindre effektiv i fleksjobbet)

Du skriver at hun ikke vil sige det, for at dine timer ikke bliver forhøjet.
Tror hendes tanke er, at hvis hun skriver 100% effektiv, så vil kommunen måske sige: "jamen kan du så klare flere timer?"
Men du skriver jo at 11 timer om ugen ER prøvet, så der bør ikke være noget af frygte der
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2017, 20:15   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis hun vil ansætte dig kan det være for at du ikke bliver for dyr, hun siger sådan,
men det lyder om om hun bare vil passe på dig.

Mange arbejdes giver sætter vores effektivitet lidt lavt, for så skal de ikke betale så meget, det betyder også, at så kan man tillade sig, at have en dårlig dag, og bede om hjælp osv. mange er i mod fordi de føler sig snydt, i løn.

Personligt bruger jeg det om beskyttelse, jeg er billiger, så derfor skal jeg ikke have dårlig samvitighed, hvis jeg har en dårlig dag eller skal have hjælp.

Men det er der mange meninger om, kommer nok også an på om man bliver bahandlet godt i en job.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2017, 21:06   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis din effektivitet bliver nedsat....så mister du det i løn....og din arbejdsgiver får gratis arbejdskraft i den tid du er nedsat...altså forudsat at du er fuldt ud effektiv i alle timer...

Så det bedste er hvis man holder sig til sandheden...ihvertfald for dig og din løn...

Men der er nogle gange at de laver det nummer...både jobkonsulenterne og arbejdsgiverne....og de gør det for at arbejdsgiveren kan få en gulerod for at ansætte dig

De skal jo betale fuldt ud for de effektive timer du er der...så der er ingen gulerod for arbejdsgiverne som der var før i tiden...hvis de skal betale for alle timer fuldt ud...

Så det er op til dig at vurdere om din arbejdsgiver stadig ønsker at ansætte dig selv denne ikke får den gulerod...eller om du skal,gå med til lidt mindre i løn for at blive ansat...

En fordel kan jo være...at selv om man måske får lidt mindre i løn....hvis man så kan være ansat i 9 måneder....ja så vil du kun e få den høje ledighedsydelse hvis du skulle blive ledig bagefter...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2017, 12:19   #5
dinasa39
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2017
Indlæg: 3
Styrke: 0
dinasa39 er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar <3
dinasa39 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension