K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2017, 03:24   #1
Pion
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Pion er ny på vejen
Hvad nu.

Efter jeg i lang tid har fulgt dette forum med stor interesse, føler jeg trang til at fortælle min historie, gør det så kort som muligt.
Jeg er en mand på 47 år, der har været på kontanthjælp samlet 23 år. Det er 13 år siden jeg sidst har været på arbejdsmarkedet, der var jeg ansat ca 7 mdr. men blev fyret pga. sygdom, havde været på kontanthjælp ca 7 år forinden.
Jeg lider bla, af panik/social angst og har været medicineret mod dette i 16 år. Derudover har jeg psoriasis, hvor
især hænder, fødder og negle er hårdt ramt. Jeg har smerter i håndled, hofter, skuldre, ryg og kæbe. Jeg har fået en tid til
reumatolog, den er desværre blevet aflyst 2 gange pga. Lægen er syg, men får snart en ny tid, regner jeg da med,
jeg er desværre næsten sikker på, at det er psoriasis gigt. Jeg har været ludoman i ca. 30 år, og er det stadig. sideløbende har jeg haft misbrug af alkohol og kokain, de sidste 14 år har det primært været hash, på daglig basis.

Jeg blev afsluttet på jobpoint for 6 år siden og erklæret uegnet til arbejdsmarkedet, siden har jeg hørt fra dem ca. 1
gang årligt. I september måned sidste år begyndte jeg så i misbrugscenter, med henblik på at kvitte hashen,i den forbindelse
søgte jeg om at skifte sagsbehandler, for ligesom at få nye øjne på, og fordi ham jeg havde var uvidende. Jeg var til
møde med min nye sagsbehandler, og en ny social mentor jeg blev tildelt i dec. sidste år. Vi aftalte at mødes inden nytår
hun ringede så, og sagde at en anden havde overtaget sagen, og at hun ville kontakte mig. Jeg har så mødtes med hende
nogle gange hendes spidskompetencer er så arbejdsmarkedet og hr, hvor den andens er misbrug hmm. Har haft hjemmevejlleder/mentor
2 gange før og mindst 25 forskellige sagsbehandlere gennem tiderne og fortalt min historie endnu flere gange.
Jeg kæmper med at komme ud af hashen, og der er lang vej endnu, derefter håber jeg at det er ludomaniens tur. Jeg er også i lys behandling hos hudlæge, har dog ikke haft overskud til at komme der i et par måneder.

Min økonomi er selvsagt meget dårlig stor gæld, og også
noget privatgæld, hvilket er det eneste jeg betaler. Desværre er der dage, hvor der ikke er penge til mad og tøjvask mm.
Jeg er naturligvis klar over at jeg selv er skyld i dette, men også bevidst om, at med kommunen til at modarbejde mig bliver det meget svært at vende.
Nu skal jeg til møde på tirdag med SB og Social mentor samt 2 fra misbrugscenteret, til jobmøde kalder kommunen det.

Jeg har meget svært ved møder på kommunen, da jeg ved at de absolut ikke er der for min skyld. Kommunen har bedt om en ny læge erklæring, det bliver så fra en helt ny læge jeg ikke har mødt før, da min gamle er stoppet igen igen. Udsigten til ressurceforløb, og jobtræning og kontanthjælp i x antal år mere, er ved at knække mig. Jeg har tænkt mig at søge
fuld aktindsigt på tirsdag, er der andet jeg kan/bør gøre, har jeg noget at miste ved at selv søge ftp, og klage over
det afslag der sikkert kommer. Jeg har desværre intet netværk i form af venner, kæreste ell. familie, så det er lidt
op ad bakke, har kun dem på misbrugscenteret 1 time om ugen. Tak til dem der læste med, undskyld det er lidt rodet,
alle gode råd modtages med taknemmelighed.

Vh Pion

Sidst redigeret af Pion; 20-02-2017 kl. 03:43.
Pion er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2017, 07:13   #2
Essaon
Profil inaktiv pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2017
Indlæg: 26
Styrke: 8
Essaon er ny på vejen
Jeg følger med eftersom jeg er i samme situtation.. jeg har været i systemet i 11 år og jeg er blevet syg af det... jeg slås p.t for en førtidspension... jeg genkender din beskrivelse af jobcenteret fuldstændigt.. de gange jeg har været der har de bare siddet og råbt og skreget... møderne er spild af tid...
Essaon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2017, 12:50   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er dæleme lang tid....23 år...der bør komme en ende på det eller i det mindste en løsning af en slags...

Når du har med kommunen at gøre...så skal alt ske skriftligt...for at du har al dokumentation selv....

Ligeledes...når du aflevere ting på kommunen...feks din aktindsigts erklæring....så skal du huske at få en kvittering,på at du har afleveret den...

Ting har det med at forsvinde på kommunerne og man bør sørge for at have så megen dokumentation som overhovedet muligt selv...

Korrekt at man skal have aktindsigt....sådan at man kan se hvad der ligger af dokumentation i sagen....man kan hurtigt blive overrasket over hvor lidt der ligger...

Når du søger aktindsigten....så skal du samtidig bede om at få journaliseringslisten eller aktlisten...

Det er en liste der viser en oversigt over hvad der er lagt ind i sagen....og den er vigtig så du kan se om du har fået alt i sagen...

Den kan hedder begge ting...det er forskelligt fra kommune til kommune...så når du søger så skriv....jeg vil gerne bede om at få journaliseringslisten/Aktlisten med i min aktindsigt...

Der ligger en formular under vores nyttige links som du kan bruge http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684

Den ligger under skemaer til at printe ud...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2017, 19:54   #4
Pion
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Pion er ny på vejen
Tak for svar og råd, har ikke lige mulighed for at printe den ud til i morgen. Kan jeg bare tilføje det med journalisering/akt listen på skemaet når jeg får
printet det ud. Er spændt på hvad jeg får tilsendt.

Ja alt skal foregå på skrift, det vil jeg huske Webmaster.

Vh. Pion
Pion er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2017, 20:59   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Har du ikke en printer....så skriv formularen af...på et stykke papir....det betyder ikke noget om det er håndskrevet eller fortrykt...

Jeps,det er skam også spændende...og ja...du kan bare tilføje det med journaliseringslisten/Aktlisten....

Mange finder ud af at de ikke får alt tilsendt...at der mangler papirer....eller også bliver folk overrasket over hvor lidt kommunen egentlig har på dem...men deler selvfølgelig forskellig fra sag til sag...

Og ja...det er så vigtigt at alt sker skriftligt...lad være med at tage deres ord for noget medmindre der er på skrift...det er en god regel at få ind under huden...

Man kan også...hvis nu en sagsbehandler siger noget til en....som man måske er i tvivl om er rigtigt....ja så bed om at få det på skrift...

Sagsbehandlere vil ikke lyve når det er på skrift....men en del af dem gør det gerne når det er mundtligt...

Skal lige siges at det selvfølgelig ikke gælder alle sagsbehandlere...men kun en del af dem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2017, 22:49   #6
Pion
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Pion er ny på vejen
Tak for svar Webmaster, jeg skriver den af med det samme og tager den
med imorgen.

Vh. Pion
Pion er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension