K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2012, 07:30   #11
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Man kan sagtens anke på mail...
Man kan også anke mundtligt !
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 09:44   #12
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Man kan klage/anke med lige nøjagtig den kommunikations form man vil...

Personligt bruger jeg ALTID mail, og har aldrig haft et problem med dette. En fordel ved mail er at jeg i Outlook har aktiveret "sladrehanken" der fortæller hvornår en given mail bliver åbnet ved modtageren. Rigtig mange kommuner sender også en automatisk kvittering på modtagelsen, og disse gemmer jeg som dokumentation.

Den helt store fordel ved mail er ved sager, hvor jeg skal rykke kommunen for svar. Sjovt nok diskuterer de aldrig når man ned til sekundet fortæller hvornår sagsbehandleren har åbnet mailen...!

Det med sikker mail har jeg kun oplevet få problemer med, og kun i den form at kommunen ikke vil sende personfølsomme oplysninger TIL mig, men der er ingen problemer den anden vej rundt-...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 09:57   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville PROMPTE ringe BAN op, opg be om en forklaring.

Her er et rigtigt skidt eks. på, at Statsforvaltningerne IKKE læser hvad borgere skriver, men kun det fra kommunen.
UFORSKAMMET!

PS En mail, er god nok, ligesom det mundtlige ord, problemet med sidstnævnte er at det er esvært at bevise.
Men mail, har du jo et bevis.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 12:20   #14
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Sannepil

Jeg kan forstå i allerede har sendt dokumentation til BAN for mailanke ect. er rettigt. Og de ikke vil godtage dette. Har I dette på skrift? Og med en begrundelse?

Hvis ikke ud har held med BAN til at anerkende jeres klagefrist er overholdt via mail, kan I med det samme indbringe dette som en sag for Ombudsmanden medflg. dokumentation for såvel afgørelse m. klagefrist og jeres mail inden udløb af denne.

Måske kunne det også bane vej hos BAN, at I gør opmærksom på at I vil gå videre med en klage til Ombudsmanden.

Ombudsmanden har ikke tidl. udtalt sig specifik om netop mail, så det kunne være relevant at få en sådan udtalelse.

Men se ellers Peters gode tråd omkr. Ombudsmandens tidl. udtalelser om breve, klagefrist, og ikke mindst dispentation for klagefristen. http://www.k10.dk/showthread.php?t=16470

Desværre bringer det jo ikke din sag på rette køl igen umiddelbart til en behandling hos BAN.

Mange hilnser

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 17:39   #15
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Så har de ændret mening.

Hej alle.

Som jeg skrev ville BAN ikke behandle sagen da de mente vi havde klaget for sent, til trods for at min private socialrådgiver havde sendt dokomentation med på at dette ikke var tilfældet.
BAN nægtede at se på vores dokumentation fordi kommunen havde skrevet at vi havde anket for sent, til trods for at det ikke var tilfældet.

Men så lige pludselig, så fik jeg et brev om at de havde ændret afgørrelsen og at de nu gerne ville behandle min sag, da de mente at vi alligevel havde anket rettidigt.

Det kan godt betale sig at klage når noget er galt og man skal bare holde ved, selv om det til tider kan synes umuligt.

Hilsen

Sannepil
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 18:30   #16
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hvem ved hvad

Hej sannepil
Ja det er problemet, for det ikke alle der har råd til en privat rådgiver, samt at ens overskud på det tidspunkt har været i bund, har selv været ude for jeg fået afslag pga kommunen fortæller jeg ikke har overholdt en anke frist, upåagtet jeg har det på skrift, og så fik jeg også det brev med man ikke kan anke denne afgørelse, og så skal man en gang til køre den samme sag, det vildt men desværre den eneste ting man kan, hvis man har et overskud at gøre det med ; (
Er der nogen der ved, om man har krav på at få at vide...
HVAD DET HELT PRÆCIS ER KOMMUNEN SENDER VIDERE ??
Hvis kommunen fastholder sit forgående afslag og sender ens sag videre i systemet...
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 18:33   #17
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Hej sannepil
Ja det er problemet, for det ikke alle der har råd til en privat rådgiver, samt at ens overskud på det tidspunkt har været i bund, har selv været ude for jeg fået afslag pga kommunen fortæller jeg ikke har overholdt en anke frist, upåagtet jeg har det på skrift, og så fik jeg også det brev med man ikke kan anke denne afgørelse, og så skal man en gang til køre den samme sag, det vildt men desværre den eneste ting man kan, hvis man har et overskud at gøre det med ; (
Er der nogen der ved, om man har krav på at få at vide...
HVAD DET HELT PRÆCIS ER KOMMUNEN SENDER VIDERE ??
Hvis kommunen fastholder sit forgående afslag og sender ens sag videre i systemet...
Banan.. du søger aktindsigt hos BAN .. og mangler der noget så sender du det til dem...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 18:38   #18
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
ja men nu det jo sådan at når man har fået afslaget, så det lidt ligesom for sent, kommunen fortæller jo ikke de har sendt sagen videre, det var det der skete for mig ; (
Og de havde helt med vilje undlagt en del papirer
(det må jeg jo gå udfra, da jeg ellers ikke kan se hvorfor de ikke blev sendt med i sagen, og kan jo se de havde papirerne, pga jeg så søgte aktindsigt hos kommunen)
Takker for uhyggeligt hurtigt svar hi hi hi ho
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 19:40   #19
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Hej Bananen.

Du skal få et brev fra kommunen med et afslag og med hvad de sender videre til BAN, og har du ikke fået det ville jeg klage over dette, til BAN.

Hilsen

Sannepil
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 23:06   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Når BAN modtager sagen fra kommunen mener jeg, at de sender et brev til borgeren, med oplysning om, at de har modtaget sagen.

Og når man har modtaget dette brev, så kan man bede om aktindsigt hos BAN.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunen nægter at acceptere BAN's afgørelse foetsie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 28-03-2013 13:25
Holbæk kommune NÆGTER! buster Politik og Samfund 2 03-12-2011 18:31
nægter at udbetale sygedagpenge Senior Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 13-09-2011 22:41
Industriens Pension nægter at udbetale erstatning graver Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 26-02-2011 09:46
Jeg nægter at give Hjorten håndtryk ! Stella Politik og Samfund 47 29-10-2007 22:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension