K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2010, 16:07   #1
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Timegrænse mellem fleks og FP

Jeg kan se flere steder at der bliver snakket om min. 10 timer før end det hedder FP.... men står det konkret nogle steder i lovgivningen eller lign eller er det noget som erfaringen siger.
Jeg fik jo vurderet dengang i 2008 at jeg kan arbejde på 2-3 timer om dagen, ikke et samlet ugentligt timeantal.. og så ser det da ud for mig som om at jeg da ikke skal få det meget dårligere før end det vil blive vurderet til FP og det er jeg på en eller anden måde lidt overrasket over...
Jeg er deltidsfleks med løn for 25 timer og med 2/3 tilskud, så de får faktisk refunderet helt ned til 8 timer, så det er først under 6 timer at en evt. arbejdsgiver vil få udgifter...

Susanne

Sidst redigeret af Susanne2412; 22-03-2010 kl. 22:07.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 17:23   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nej der er ingen tidgrænse mellem flex og pension.
heller ikke i loven
i teorien kan man blive sendt i flexjob på 1 time om ugen.
men en arbejdsgiver får ikke tilskud under 12.5 time, så det er meget svært og finde noget under.
Men hvis en arbejdsprøvning viser mellem 0-6 timer foreksempel
samt en konklusion som hedder kan ikke se nogen tiltag til en stabil tilknyttning til arbejdsmarkedet
alså heller ikke flex. Det hedder min
så har de fleste også lægepapir på en ubetydelig erhvervsevne.
en arbejdsprøvning og ens lægepapir skal stå i mål med hinanden
hvis man ikke har lægepapir på ens nedsatte arbejdsevne, ser man folk blive smidt i rigtig mange arbejdsprøvning også selvom de måske hedder 10 timer.
så man kan ikke bare "snyde" sig til lidt færre timer

Sidst redigeret af MTVRV1; 22-03-2010 kl. 17:30.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 21:46   #3
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Ja, jeg kan også skrive under på, at der reelt ikke er nogen nedre grænse for hvor få timers fleksjob man kan godkendes til. Min arbejdsprøvning viste en ugentlig arbejdsevne på 7-8 timer.....min sagsbehandler, kommunens lægekonsulent, min psykiater sagde allesammen at min sag lå lige til højrebenet og min sagsbehandler anbefalede at der blev påbegyndt en førtidspensionssag.
Fleksjob teamet anbefalede et nej og jeg fik selvfølgelig afslag fra pensionteamet også.
Jeg klagede så til Beskæftigelsesankenævnet og har i fredags modtaget afslag fra dem også...
Jeg kan nu anke den og se om Ankestyrelsen vil påtage sig min sag som en principsag.....jeg er ikke engang gået igang med klagen endnu, jeg er simpelthen så træt og er fuldstændig ved at bukke under.....ved ikke hvor længe jeg kan holde mig oprejst, føler at jeg står lige på afgrunden til at gå ned med et brag.
Nej, det er sgu ikke sjovt at være for syg til et fleksjob og for rask til en førtidspension, har direkte fået at vide af min jobkonsulent at hun umuligt kan finde et fleksjob til mig på 8 t. pr. uge da arbejdsgiver så vil have udgifter for at have mig ansat. Fedt, siger jeg bare, at føle sig som en kæmpe byrde er sgu ikke godt for selvværdet...kan ihvertfald ikke finde min mere, den er der da godt og grundigt taget livet af.
Måske man bare skulle lade sig aflive? Det ville Hjorten sikkert blive glad for!
Jeg håber virkelig at du kommer lidt lettere igennem forløbet og forhåbentligt med selvværdet i behold.
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 06:01   #4
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Jeg er en af dem, som også har fået afslag på førtidspension, med en arbejdstid, der siger max 6 timer ugenligt, hvor mindst halvdelen af tiden er pauser, og havde alle tænkelige skånehensyn, og hjælpemidler, jeg er så blevet flexvisateret istedet. Så nej der er ingen grænse.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 08:58   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det hedder sig normalt, at man skal kunne arbejde 12.5 time, idet at arbejdsgiver højst må få 2/3 del af fuldtidsløn refunderet af kommunen.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 09:47   #6
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det hedder sig normalt, at man skal kunne arbejde 12.5 time, idet at arbejdsgiver højst må få 2/3 del af fuldtidsløn refunderet af kommunen.
VH Popiae

Ja men det er ikke en lov.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 10:02   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nej og der er ingen intentioner om at lave det til en lov, efter hvad det forlyder fra borgen af ... dybt godnat
  Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 10:09   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
samt noget endnu værre jeg kan se med en ny reform
hvis der skal være færre på førtidspension, så vil der blive endnu flere på flex under 12,5 time og som derved kommer på kontanthjælp senere. fordi det i praktisk er umuligt og finde et arbejde under 12.5 time.
der skal også værre færre på flex, så dem der kan arbejde mellem 20-30 timer om ugen
hvor skal de så hen.
det skal nok blive sjovt

Sidst redigeret af MTVRV1; 23-03-2010 kl. 10:11.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 10:53   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Der bliver jo utroligt megen sagsbehandling hvis den nye lov giver fleks under 12 timer. I dag er der ikke mange arbejdsgivere der vil ansætte en på 12 timer, der skal jo også være økonomi i det.

Håber de har syge fleksere, ftpér og arbejdsgivere med til at udforme den nye lov. Der går da forhåbentlig årevis inden den kommer på banen.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 11:02   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg er bange for at der ligger rigtig mange ting /nye tiltag på tegne bredet , til flex og pensions om rådet..

og det er nok ikke til alles fordel..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
Så stort hul mellem fleks og FP ?? giraffen Spørgsmål ang fleksjob 9 18-05-2011 14:43
Gråzone mellem FTP og Fleks Udepige Alt det andet 8 08-04-2011 19:35
fanget mellem fleks og pension lillesine Spørgsmål ang fleksjob 6 18-03-2011 20:35
mellem fleks og pension sanne mor Spørgsmål ang fleksjob 3 13-10-2010 08:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension