K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2010, 12:47   #1
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Myter om Førtidspension

http://www.*********.dk/Politik/myte...oertidspension

Citat:
Myter om Førtidspension

Tilføjet 24/10 14:54 til Politik af Peder Holdgaard Pedersen

Førtidspension er et hyppigt debateret emne, såvel her på 180 grader som i den politiske debat i øvrigt. Politikere fra alle aspekter af det politiske spektrum har nævnt kritik af førtidspensionering af "unge" under 30 eller 40 år.

Jeg er gift med en førtidspensionist, og den oplevelse, jeg har haft, stemmer slet ikke overens med det billede, der præsenteres i medierne, og som ofte nævnes i debatten her på siden. Til tider kan jeg godt få oplevelsen af at førtidspension er blevet en slags prügelknabe i debatten om velfærdssamfundet. Særligt morsomt er det dog at høre fortalere for efterlønnen kritisere førtidspension, men mere om det senere.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 13:15   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Sikke et godt og velformuleret indlæg du har fundet dér, Agnes Marie !



Jeg hæfter mig ved:
Citat:
* Førtidspension bør omdøbes til invalidepension.
* Efterlønnen bør afskaffes. Er man nedslidt og invalid, skal man have invalidepension. Hvorfor mener nogen politikere at man kun skal kunne trække sig tilbage som nedslidt hvis man har været medlem af en a-kasse? Skal sociale ydelser være betinget af medlemskab af bestemte foreninger?
* Invalidepension skal ikke tildeles af kommunerne. En statslig instans bør foretage vurderingen, og den bør foretages primært af personer med medicinsk fagkundskab. At lægge opgaven hos kommunerne fører bare til kassetænkning.
Hvor HAR han dog ret i det !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 14:01   #3
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Og så kommer det endda fra *********.dk... så ER der noget om snakken, for *********.dk er jo en ekstremt højreorienteret avis, og hvis selv *********.dk vil bringe det emne på banen, så er der da virkelig noget om snakken!
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 14:19   #4
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Meget velformuleret og saglig...
Send linket til politikerne... det kunne jo være de gad sætte sig ind i det de udtaler sig om...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 14:20   #5
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Og så kommer det endda fra *********.dk... så ER der noget om snakken, for *********.dk er jo en ekstremt højreorienteret avis, og hvis selv *********.dk vil bringe det emne på banen, så er der da virkelig noget om snakken!
Ja, jeg blev også noget overrasket. Det er jo ikke fordi de ligefrem er helt stuerene.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 14:23   #6
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Førtidspension bør omdøbes til invalidepension
nej for var en gang fp var fp og indvalide fp var noget helt andet stadig 2 forskellige ting
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 14:30   #7
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Meget velformuleret og saglig...
Send linket til politikerne... det kunne jo være de gad sætte sig ind i det de udtaler sig om...
Det lyder som en god idé.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 15:47   #8
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
der tabte i sku mig....

ikke unormalt

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 15:54   #9
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
I bund og grund et rigtigt godt indlæg. MEN:

Citat:
Tilgangen til førtidspension er, så vidt jeg har kunne læse mig til, ikke steget over de sidste år. Men andelen af førtidspensionister der tildeles på baggrund af psykiske lidelser er. Hvad betyder det? Det betyder at år for år bliver det sværere for "almindelige" danskere der rammes af reel, varig invaliditet at få hjælp.
Psykisk sygdom kan være og er lige så invaliderende og varig som en fysisk sygdom! Hvorfor skal psykiske syge konstant gøres til buhmænd og -kvinder på den måde?
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 18:05   #10
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
I bund og grund et rigtigt godt indlæg. MEN:



Psykisk sygdom kan være og er lige så invaliderende og varig som en fysisk sygdom! Hvorfor skal psykiske syge konstant gøres til buhmænd og -kvinder på den måde?
Ja der har du da ret i forhold til artiklen... selvfølgelig er psykisk sygdom da lige så invaliderende som fysisk...

Men netop det at man er begyndt at tage psykisk sygdom alvorligt betyder jo at antallet stiger... og der går politikere lidt galt i byen når de bare kigger på tallene og mener førtidspensioner uddeles på med for rund hånd...

Jeg er heller ikke enig i alt det der står i den artikel... så langt fra... men synes den rejser nogen ting i forhold til hvad politikerne kører løs med af spin...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Myter aflives ... Fib-Spurven Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 20-04-2012 08:38
Regeringen reformerer på baggrund af myter - ikke fakta! phhmw Politik og Samfund 11 18-04-2012 22:14
Dansk Handicap Forbund afliver fem myter. phhmw Alt det andet 2 13-02-2012 07:46
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension