K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2015, 09:52   #11
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Betthi Se meddelelser
Hej Mikael

Tusinde tak for dit hurtige svar ���� og tak.

Jeg har ferieret altså ferie med løn, og ja jeg fik overført 3 uger fra sidste år og har 5 uges ferie og 5 dages feriefridage, jeg har ikke fået holdt noget ferie endnu, da jeg var så dum at indgå en aftale med chefen om at være tilstede mens de andre var væk pg så kunne jeg holde ferie når de var tilbage, det er så et par uger siden og jeg har de sidste par uger spurgt min chef om hvornår jeg kunne holde min sommerferie ,, men har ikke kunne få noget svar fra ham og nu er vi ligesom snart henne i efteråret det skal siges
Jeg har kendskab til anden "sag" der i den grad ligner din..

Altså en overgang til et fastholdelsesfleksjob FRA et alm. job på fuld tid. (Hvor vedkommende overgår fra en aflønning 100 %, og hvor arbejdsgiveren har modtaget refusion for sygedagpengene mellem 18 timer til de 37 timer)

Det betyder at den optjente ferieret er optjent af de 37 timer. Det giver så et mellemregnskab ved overgangen til fastholdelsesfleksjobbet.
FORDI en tidligere optjent feriedag i KRONER har større værdi, end den nuværende aflønning som nu består af en løn + et fleksløntilskud. Hvilket med en rimelig løn aldrig kan få samme værdi, da fleksløntilskuddet ikke giver det samme pr. time, som lønnen.

I den "sag" skal der så ved senere afholdelse af ferie i fastholdelsesfleksjobbet, afregnes værdi som da ferieretten blev optjent.

Havde du istedet optjent de dage som feriepenge, så havde du jo også haft feriepenge i kroner, svarende til det gamle job på fuld tid..
Var det ikke blevet et fastholdelsesfleksjob. Og du var fratrådt, så skulle den ferieret have været omregnet til feriepenge, og indbetalt til feriekonto.
Den løsning kunne også anvendes i dit tilfælde når du starter som fleksjobber i samme virksomhed.. Og meget nemmere at styre/ administrer for alle parter.

Så det er der intet "mystisk" ved

Sidst redigeret af mik16; 24-08-2015 kl. 09:58.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2015, 15:11   #12
Betthi
Ved at vænne sig til K10
 
Betthis avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 23
Styrke: 10
Betthi er ny på vejen
Hej Mik
Tusinde tak for dit svar

Der blev jeg lige rundforvirret, vil det sige at min nu allerede optjente ferie automatisk har samme værdig kroner og øre, når jeg overgår til fleksjob eller skal jeg tage aktion på noget og hvad ?,
og når jeg så holder ferie vil jeg jo blive straffet økonomisk ved at bruge feriepengene/kortet eller ?
er næsten sikker på at min organisation vil gøre alt for at inkassere differencen.
Og den fleksjobskonsulent hvornår mon den person kommer ind i billedet ?.

må indrømme jeg er skræmt fra vid og sans for at blive "snydt" og hader at blive snydt og føler jeg bliver nødt til at være skarp, men føler mig i total vildrede her, vil sige dine vejledninger og hjælp er så værdifulde
Undskyld mine dumme blondine spørgsmål �� er blot i total vildrede.
Bettina
Betthi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension