K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2015, 09:54   #1
Karina75
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2015
Indlæg: 17
Styrke: 10
Karina75 er ny på vejen
Fleksjob

Hej igen. Jeg står nu, i den situation at min sag kommer for rehabiliteringsteam nu her snarest.. Dette er jo skønt efter 5 år - så sker der lidt. Men intet er jo afgjort endnu..

Hvis jeg nu, får tilkendt et fleksjob, hvordan er det så, mht økonomi? Betaler man skat og arbejdsmarkedsbidrag af både løn og fleksløntilskud??

Jeg bliver tilkendt 12 timer om ugen, hvis den bliver godkendt og jeg er fuldt effektiv de timer. Nogen der kan hjælpe med en evt udregning?? Jeg har ingen forståelse for de nye regler overhovedet..
Karina75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2015, 14:58   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg kan ikke lave den præcise udregning. Mener det er Mik16 der er helt inde i de regler.
Men sådan helt kort forklaret:
Arbejdsgiver betaler for dine effektive timer. Dvs hvis du er der 12 timer, 50% effektivt, betaler arbejdsgiver for 6 timer.
Kommunen supplerer så med det der hedder fleksløntilskud, hvor de supplerer op til hvad der svarer til 98% af ens dagpengesats (hvis man arbejdede fuld tid)

Der står dog også:
"Fleksløntilskuddet nedsættes med 30 pct. dels af lønindtægten i fleksjobbet, dels af anden lønindtægt, indtil den samlede lønindtægt pr. måned udgør 17.550 kr (2015-niveau), og herefter med 55 pct. Den ansatte i fleksjobbet har pligt til at oplyse kommunen om eget og arbejdsgiverens pensionsbidrag. "
Hvordan det foregår i praksis har jeg ikke styr på

Denne beregner skulle vidst passe med de nye regler: https://www.gigtforeningen.dk/hjaelp...regn-din-loen/
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2015, 22:25   #3
Karina75
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2015
Indlæg: 17
Styrke: 10
Karina75 er ny på vejen
Tak mistymiss.. Ingen andre der kan hjælpe mig her??
Karina75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2015, 06:17   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du vil få fleksydelse og løn for de timer du er aktiv, det kommer jo meget an på hvad du laver, udannelse og hvor menge timer du får løn for
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2015, 07:36   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
jjsonn
"Fleksydelse minder meget om efterløn. Fleksydelsen er målrettet de mennesker, der er visiteret til et fleksjob og tilmeldt fleksydelsesordningen, og som ønsker at trække sig tilbage fra arbejdsmarkedet, inden de når pensionsalderen. "

Så det hedder flekslønstilskud, ikke fleksydelse
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2015, 07:47   #6
Karina75
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2015
Indlæg: 17
Styrke: 10
Karina75 er ny på vejen
Ok.. Ja jeg aner jo ikk, hvad jeg kommer til at lave.. Har ingen anelse om, hvordan arbejdsmarkedet ser ud indenfor fleks, hvis det er det, jeg får..

Jeg er uddannet ssa, men hvis jeg skal i plejen, så kan jeg ikk arbejde indenfor det fag.. Men medicindosering og injektioner kan jeg varetage.. Men tvivler på, man kan få en stilling udelukkende til det.

Så jeg er meget meget spændt, nervøs og lidt skeptisk mht min fremtid, den ligger pt i kommunens hænder og bliver afgjort nok d. 29/9..
Karina75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2015, 15:48   #7
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karina75 Se meddelelser
Ok.. Ja jeg aner jo ikk, hvad jeg kommer til at lave.. Har ingen anelse om, hvordan arbejdsmarkedet ser ud indenfor fleks, hvis det er det, jeg får..

Jeg er uddannet ssa, men hvis jeg skal i plejen, så kan jeg ikk arbejde indenfor det fag.. Men medicindosering og injektioner kan jeg varetage.. Men tvivler på, man kan få en stilling udelukkende til det.

Så jeg er meget meget spændt, nervøs og lidt skeptisk mht min fremtid, den ligger pt i kommunens hænder og bliver afgjort nok d. 29/9..
Det kunne godt lyde som du kunne ende på et ressource-forløb når du ikke er afprøvet i hvor dine ressourcer er udover ssa. Held og lykke.
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2015, 16:11   #8
Karina75
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2015
Indlæg: 17
Styrke: 10
Karina75 er ny på vejen
Jeg har været ude i 2 arbejdsprøvninger og afprøvet med 10 timer, 12 timer, 14 timer og 16 timer.. Er endt på 12 timer..
Karina75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension