K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2010, 07:20   #11
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Farvet? Ville jeg så ikke påstå, at det da garanteret er et fantastisk kursus, som man bare har at holde af

Jow, jeg ved da godt at det har betydning for refusionen, men vi som sagsbehandlere plejer som regel at være interesseret i, at sende folk ud til noget der rent faktisk giver udvikling - om ikke andet, fordi vi så får en mindre man skal tale så ofte med på sagsstammen
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 07:40   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Farvet? Ville jeg så ikke påstå, at det da garanteret er et fantastisk kursus, som man bare har at holde af

Jow, jeg ved da godt at det har betydning for refusionen, men vi som sagsbehandlere plejer som regel at være interesseret i, at sende folk ud til noget der rent faktisk giver udvikling - om ikke andet, fordi vi så får en mindre man skal tale så ofte med på sagsstammen
Undskyld andersine85 men har du selv været på sådant et kursus?

Jeg har været på sådant et kursus, hvor man skulle lære at skrive ansøgning....
AF som det hed dengang, burde vide, at jeg havde en god uddannelse, taget på handelsskolen. Var den skrappeste i den til at "sælge" mig selv i en ansøgning, da vi fik opgaven i klassen.... Alligevel "bare" fordi man bliver arbejdsløs, blev jeg sendt til kurser i at lære og skrive ansøgning og CV?? Helt ærligt, jeg var jo ikke dum, faktisk har jeg fået at vide, jeg kan være intelligent.... Man blev følt som en, der ikke kunnet noget som helst på det kursus, og det var SÅ latterligt.

Hvis I sagsbehandlere læste fik kursus i at få opfrisket jeres love og regler, om hvordan og HVILKE kursus, I skal sende jeres ledige og sygemeldte ud i, så husk! Det skal være for at OPKVALIFICERE borgerene, så de kan komme tilbage til arbejdsmarkedet... Hjalp det at sende mig på de der kurser, som jeg blev sendt til mindst 3 gange?? NEJ !
De glemte, at nogen af grundene til, at jeg ikke kunne få arbejde var netop mine handicaps...

I dag har jeg fundet et job, jeg kan lide - og gæt lige, jeg er selv offentlig ansat....... Og de er super glade for min gode kompetencer! Da jeg var til denne jobsamtale, blev jeg rost meget for min ansøgning, den var flot sat op osv... Hvem lærte mig det? Ingen! Jeg lærte det på min uddannelse, jeg er nemlig uddannet indenfor IT- området....
Jeg er rystet over, at man hører folk blive sendt på jobsøgningskurser.
Jeg har en veninde, som har haft flere jobs og har endda arbejdet for staten. Hun sidder netop nu på sådant et kursus. Hun ryster også på hovedet. Hun er til et hav af jobsamtaler som altid....... Det er KUN pga. finanskrisen, at hun ikke har et arbejde endnu, IKKE fordi hun ikke kan skrive en ansøgning...
Hun burde være sendt på et kursus i f.eks. noget om IT eller noget om regnskab, som hun ikke har kendskab til istedet for........

I glemmer åbenbart at se på det individuelle.... Sender bare folk afsted uden at se på, hvilke uddannelser og hvor mange jobs, de har haft i forvejen...

Regeringen har da også nu erkendt, at de er for dårlige de her kurser...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 14:15   #13
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Curls, jeg tror vi snakker helt forbi hinanden, som du vil se i mit første indlæg, så foreslår jeg jo netop, at vedkommende skal sige til sin sagsbehandler, hvor meningsløst kurset er, da det jo også kan være i deres interesse at kurset er bare lidt bevendeligt.

Gor ja, jeg skal f.eks. på sygedagpenge sende folk i et aktivt tilbud, hvis de på nogen måde kan holde til det, men det er da helt sikkert også til min egen fordel, hvis borgeren selv synes at kurset er bare det mindste relevant.
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 14:21   #14
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
hvad så hvis man ikke kan holde til det siger man det så bare til sin sagsbehandler eller skal i have lægeerklæringer, eller skal man bryde sammen på kurset???
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 14:42   #15
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Tja, jeg ville da personligt forsøge at sige det til din sagsbehandler først. Det kunne jo være en af de gode
Hvis du bare har gjort en indsats og forsøgt, så burde der ikke være noget i vejen for at man siger fra, hvis man har en saglig begrundelse.
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 00:13   #16
p.m.o.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2010
Indlæg: 22
Styrke: 15
p.m.o. er ny på vejen
Til "den nye"

Jeg har selv lige forladt selvsamme akriveringshalløj, da det på sigt er skadeligt for mig psykisk. Du nævner selv den store problemstilling, og vi fleksjobbere opfattes som lovløse, da der ikke findes dato på længden af denne form for aktivering.! Har meddelt min sagsbehandler, at ved fortsættelse i denne farce, vil nedbryde i stedet for at opbygge, som må være hensigten med aktivering. Desuden er det under al kritik, at det skal foregå i de rammer, eller mangel på samme - af en ung dame som benytter sig af envejs kommunikation med løftet pegefinger. Forlad aktiveringen med din sagsbeandlers hjælp.! Hilsen p.m.o.


Citat:
Oprindeligt indsendt af spritta Se meddelelser
Jeg er ny her og først ved at lære at finde rundt!
Men jeg er fleksjobber på tredie år med to job bag mig, været ledig i 6 måneder og er nu blevt indkaldt til fleksforløb i kompetenceCenter.
Jeg har været der tre gange og syntes det er komplet spild af tid og penge.
Det er ikke noget program/plan, vi må ikke være negative så får vi en løftet pegefinger af en alt for uerfaren, ung dame, som vi kunne være mor til. sidder i et lokale der har et indeklima der vi bliver dårlige af osv. osv.
Vi får hele tiden at høre: vi skal være der`så længe vi ikke er i arbejde,
uanset manglende indhold samt nedværdigende behandling.

Er der nogen af jer der har et par forslag til hvordan dette forløb kan gøres tåleligt (eller ophører) hvad som helst, da mit blodtryk næsten ikke kan klare mere. Tak,
p.m.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 01:27   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af spritta Se meddelelser
Jeg er ny her og først ved at lære at finde rundt!
Men jeg er fleksjobber på tredie år med to job bag mig, været ledig i 6 måneder og er nu blevt indkaldt til fleksforløb i kompetenceCenter.
Jeg har været der tre gange og syntes det er komplet spild af tid og penge.
Det er ikke noget program/plan, vi må ikke være negative så får vi en løftet pegefinger af en alt for uerfaren, ung dame, som vi kunne være mor til. sidder i et lokale der har et indeklima der vi bliver dårlige af osv. osv.
Vi får hele tiden at høre: vi skal være der`så længe vi ikke er i arbejde,
uanset manglende indhold samt nedværdigende behandling.

Er der nogen af jer der har et par forslag til hvordan dette forløb kan gøres tåleligt (eller ophører) hvad som helst, da mit blodtryk næsten ikke kan klare mere. Tak,
Prøv lige at læse mine foreslag i den her tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=12419 og husk så at bruge de få rettigheder som i har, du har været ledig i et halvt år , fint du kan forlange en privat aktør , og du har mulighed for uddannelse (6 uger ) men læs om det i tråden jeg linker til ...

Hejdien

PS ser da snart ud til at vi skal have en standard skrivelse mere her på siden, en skrivelse til sagsbehandler omkring hvad og hvorfor man er i aktiveringen efter hvilke lov og hvordan det kan hjælpe en tættere til arbejdet ...

Er jeg mon lige glad lige nu får at jeg fik pension inden det her gik grassat hvad fanden tænker de kommuner på ...

Og til jer i aktivering ... HOLD PÅ JERES RETTIGHEDER og forlang ordentlige beskrivelser af hvad og hvorfor i sendes et sted hen og lyder det vanvittigt så er det , det jo nok også så anke det ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension