K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2008, 12:01   #1
Paw martin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2008
Indlæg: 1
Styrke: 0
Paw martin er ny på vejen
fordårlig til flexjob men forgod til pension

Hejsa jeg er i et problem er der nogen der kan hjælpe
Min problem er at jeg er blevet godkendt til et flex job pga både psykiske og fysiske men efter et overfald på mit arbejde. Problemet er så at jeg ikke er i stand til at vare tage et arbejde i 3 timer om dage og det kræver loven hvis man skal leve op til reglerne om flex job, så nu siger min sagsbehandler at hvis jeg ikke kan det er jeg ikke beretiget til at få noget hjælp fra det offentlige da jeg er gift og dermed har gensidig forsørger pligt. Sagsbehandleren jeg har siger at jeg lander i et hul da jeg er for rask til at få pension men for dårlig til at få flex job.

hvad gør jeg
Paw martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 12:16   #2
oldgart
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Indlæg: 31
Styrke: 17
oldgart er ny på vejen
Det skal du kræve skriftligt !!...er du for dårlig til flex så er det pension !!...det er noget de kære sagsforhalere bruger en del...du er mellem 2 love...eller du er for syg til det men for rask til det...
oldgart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 12:17   #3
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
hmm

hej paw martin
det du skriver med man skal have minst 3 timer kan du ikke lige ringe til din sagsbehandler og få det på skrift
for det er den en kæmpe løgn et flexjob er ikke time bestemt
og ellers må han jo kunne henvise dig til en § hvor det står..

du kan få et flexjob på 5 timer hvis det var men så koster man arbejdsgiver penge så dem er der nok ikke mange af
men man siger 12.1/2 time om ugen så koster man ikke arbejdsgiver penge

glæder mig til at høre hvad han svare dig
og ellers lav en personlig klage over ham

et godt råd skriv altid til det offentlige ikke nogen hygge sluder i telefonen da de så kan sige det har jeg aldrig sagt
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 12:57   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Wink

Paw martin den besked tør jeg vædde på at du kun har fået mundtligt..

Når man er visiteret til fleks er der kun en ting der kan fjerne det og det er at man enten nægter at arbejde eller at man får førtidspension ...

Hvis jeg var dig så ville jeg med det samme skrive til den sagsbehandler der har udtalt det (og du er sikker på at det ikke var en jobkonsulent ,det plejer at være deres træk at sige det )

Men hvorom alt er så er det vigtigt at bare truslen kommer med i din sag så derfor ville jeg skrive noget ala...
Citat:

Du udtalte til mig den (skriv dato) at loven kræver at man skal kunne varetage et job på min 3 timer om dagen ellers er man ikke i stand til at være fleksvisiteret samt at jeg ikke var syg nok til førtidspension...

Jeg har nu støvet loven igennem samt ringet nogle samtaler og er blevet anbefalet at skrive dette til dig med henblik på noget mere konkret ...

Jeg vil gerne have at du peger på hvor i loven der står at der er en nedre grænse for hvor mange timer man skal kunne arbejde i fleks (det fremgår ingen steder i lovgivningen)

Jeg vil gerne have at du på skrift fremkommer med din påstand om at hvis ikke jeg kan arbejde 3 timer så kan jeg miste min fleksbevilling uden at kunne opnå førtidspension da det i følge dig er sådan at jeg er for syg til fleks og for rask til førtidspension...

Efter hvad jeg har læst og hørt , så findes disse love ikke og jeg ser derfor frem til at du sender mig en skriftlig forklaring på din udtalse ...

Denne skrivelse bedes lægges i min sagsagter.

Jeg ser frem til et meget snarlig svar og frabeder mig alt kommunikation uden at det er på skrift...

Med venlig hilsen
Det er så godt som amen i kirken at du aldrig høre fra vedkommen om den påstand igen .. og da slet ikke på skrift ..

Og så ville jeg helt sikkert sende en klage over det til borgmesteren sammen med påstanden .. for det kan være at du ikke hopper på den men mange andre gør og lader sig skræmme ud i for mange timer med ødelagt helbred til følge ....

Mange flekser har i tidens løb arbejdet for at der skal være en nedre grænse for hvor lidt man kan visiters til fleks for altså time mæssigt , det er ud fra at hvis man er visiteret til ti timer om ugen så er der så godt som ingen der kan eller vil ansætte en ..

derfor så jeg og mange andre gerne en nedre grænse og man skal jo forsøges og derfor må det så være førtidspension ...

men Hjorten siger NEJ ... så derfor findes der ingen nedre grænse og der er nogen der har bundet dig noget på ærmet.. mener de ikke at du kan klare et fleksjob så må de afklare dig med henblik på en pension, men det der er i det er at du ALDRIG må sige nej til et job , forudsat at det er det rigtige timeantal og skånehensyn ...

Hvis du derimod er visiteret til tre timer og ikke magter det alligevel , ja så skal kommunen i gang med at rådighedvurdere dig og se hvad der så skal ske man mister ikke bare sin forsørgelse ..

Men kommunerne prøver alt hvad de kan at bilde folk alt ind for at spare penge , læs blot den her tråd ...http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...=Lone+M%F8ller

men så let spil har de altså ikke , men kan de slippe afsted med det ja så gør de det ...
  Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 19:37   #5
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Jeg mener også, at det er muligt at gå under det timetal du har!
Anmod om en skriftlig begrundelse, hvis du får en gang til får at vide, at det ikke kan lade sig gøre.

Flexjob og førtidspensionskriterierne følges ad..dvs. at arbejdsevnen skal være nedsat mindst med 50% varigt..

Der er så mange forkerte mennesker med et begrænset menneskesyn inden for jobcentrene, som ikke har fattet, at de skal hjælpe os og ikke modarbejde os!
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 01:58   #6
Havmanden
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Lokation: Ålborg
Alder: 64
Indlæg: 56
Styrke: 17
Havmanden er ny på vejen
fordårlig til flexjob men forgod til pension

Den har jeg lige været igennem, men jeg kunne jo søge kontanthjælp. Der er bare det når man har en varig nedsat arbejdsevne, kan man ikke modtage kontanthjælp. Det er en kortvarig ydelse som man kan få til man kan komme tilbage til ordinært arbejde.

Men det er slet ikke en ting der er muligt når man er kommet til om man har en restarbejdsevne eller ingen rest arbejdsevne så hedder det fleksjob hvis man har og pension hvis man ikke har DER ER IKKE ANDRE HYLDER.

Jeg havde i mandag's den samme problemstilling med Ålborg kommune, som også sagde, at jeg skulle ud i mere jobprøvning, efter indstilling fra deres faglige konsulent. Jeg har 3 prøvninger bag mig, først 3 timer efektiv om dagen, anden 2½ og tredie gang 2 timer. Efter tredie afprøvning, bad jeg om og få sagen afgjort, om jeg var berettiget til et fleksjob, da jeg ikke ville i mere afprøvning.

Mødet mandag 15/12 fik jeg den besked, at tovholderen i sagen skulle snakke med centerlederen i afdelingen, da jeg samtidig sagde, at jeg ikke kunne udtale mig, da jeg ikke havde min advokat, og det ikke var en afvisning, for at medvirke til at udrede sagen. Mødet tog ca. 4½ minut.

Tirsdag morgen ringede tovholderen og sagde det er besluttet: DU FÅR FLEKS.

Det er med det der står i RP som er 2 timer efektivt arbejde om dagen. Så nu kan jeg næste ikke få armene ned til tastaturet.

Din sagsmishandler skal ta' sin medicin og se at komme til sin psykolog og blive opdateret. DER ER KUN MULIGHEDEN FLEKSJOB ELLER PENSION ved varigt nedsat arbejdsevne IKKE NOGET MED KONTANTHJÆLP.

Med venlig hilsen HAVMANDEN

Det tog 4 år (jeg røg i Tsunamien på Sri Lanka 26-12-2004)
Havmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 02:22   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Havmanden tillykke med det og håber at du finder det to timers job, men det viser jo meget godt at der ikke er nogen nedre grænse for fleksvisitation og derfor er der igen en kommunalt ansat der har fået noget galt i halsen...


I kan også lige prøve at læse det her læg mærke til det jeg har skrevet med fed


Citat:
Thomas Krog (SF):
»Finder ministeren, at det er rimeligt, at der hvert år bliver visiteret i hundredvis af mennesker til fleksjob, der reelt kan præstere under 10 timers arbejde, og som derfor kun har en minimal chance for nogen sinde at blive selvforsørgende via et fleksjob?«

Thomas Krog (SF):
Ministeren har tidligere i et skriftligt svar skrevet til mig, at man principielt skal kunne præstere 12 timers reelt arbejde i sådan et fleksjob, som man får de her maksimalt to tredjedeles løntilskud til. Det synes jeg jo er fornuftigt.

Kl. 15.35

Til gengæld forstår jeg absolut ikke, at ministeren efterfølgende svarer, at det er helt i orden, at kommuner visiterer mennesker til fleksjob, altså parkerer dem på ledighedsydelse, som blot er 91 pct. af dagpengene, selv om personen højst kan arbejde de her 10-12 timer om ugen.
I en landsdækkende undersøgelse, lavet af Discus, finansieret af Arbejdsmarkedsstyrelsen, konkluderede man netop om de personer, at i en sådan situation må restarbejdsevnen derfor defineres som så minimal, at der er basis for tilkendelse af førtidspension. Og længere henne i konklusionen skriver man, at både i et samfundsøkonomisk perspektiv og ud fra den enkeltes interesse vil det være en langt bedre løsning at vælge det, der i første omgang ser ud til at være noget passivt, nemlig førtidspensionen, i stedet for at blive aktiv, ved at man får sin førtidspension og supplerer den med et skånejob. Er ministeren ikke enig i de konklusioner?

Beskæftigelsesministeren (Claus Hjort Frederiksen):

Jeg er ikke bekendt med, at der hvert år visiteres hundredvis af mennesker til fleksjob, der reelt kun kan præstere 10 timers arbejde.

Det er en betingelse for at få fleksjob, at arbejdsevnen er varigt og væsentligt begrænset, og at det ikke er muligt at opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår.

Hvis kommunen vurderer, at det end ikke vil være muligt for den pågældende at blive selvforsørgende via et fleksjob, skal kommunen visitere den pågældende til førtidspension.


I sager om fleksjob og førtidspension skal kommunen anvende en bestemt metode i sagsbehandlingen, nemlig arbejdsevnemetoden og ressourceprofil, for at vurdere, hvad den pågældende med de ressourcer, vedkommende nu har, kan bringes i stand til at klare i forhold til enhver form for arbejde på arbejdsmarkedet.
Ergo ikke sige at man er for syg til fleks og for rask til pension det er enten fleks eller pension ... så mener en sagsbehandler at man ikke kan varetage et fleksjob så skal man være hurtig og sige til dem når vil du have mig på pension..

Læs hele dialogen mellem div paritier hvor jeg har hentet det ovenfor her http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/...var//index.htm

Bemærk at det er 05-06 så vi er vist ikke kommet en tøddel videre ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob/pension hplhansen Spørgsmål ang fleksjob 6 20-09-2013 12:56
Gå fra pension til flexjob? Balch Nyttigt at vide for Førtidspensionister 1 17-02-2013 20:09
Flexjob-pension Jens Jensen Spørgsmål ang fleksjob 2 19-07-2011 18:05
Fra flexjob til pension susjensen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 01-04-2011 12:24
Flexjob/pension phhmw Spørgsmål ang fleksjob 0 11-04-2008 21:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension