K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-04-2011, 07:18   #1
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Private må guide borgere gennem regeljunglen

Sådan lyder overskriften fra avisen "Tanten", hvilket sikkert ikke kommer bag på nogen i dette forum, desværre skrives der i artiklen intet om, når kommunen mod bedrevidende misfortolker reglerne.

Hermed hele tekst fra d. 19 april 2011:

Citat:
Stadig flere danskere køber sig til dyrt betalt eksperthjælp, når de skal til møde med kommunen. Ekspert påpeger, at selv socialrådgivere kan have problemer med at overskue reglerne.

Af Nikolaj Rytgaard og Bjarne Steensbeck

19. april 2011, 22:53

Stadigt flere danskere har så svært ved at gennemskue den voksende regelmængde, at de køber sig til dyrt betalt eksperthjælp for at være sikre på, at de bliver behandlet efter loven. Sådan lyder det fra kommunale socialchefer, socialrådgivere, advokater og interesseorganisationer til Berlingske. De melder alle om en stigende borgerinteresse for at få en ekspert udefra med på råd, når en sag skal behandles af kommunen.

En af dem er 47-årige Hanna Svahn fra Ørsted ved Randers, der har brugt omkring 7.000 kroner på at få hjælp fra en privat socialrådgiver til en sag om sygedagpenge. »Det gør, at jeg kan slå ned på andre ting over for kommunen, for lovgivningen siger ikke nødvendigvis det, som de siger,« fortæller Hanna Svahn.

Karen Fabricius Hansen, indtil for nylig formand for Sektionen for Selvstændige i Dansk Socialrådgiverforening, mener, at udviklingen udspringer af, at der kommer »lovændring på lovændring på lovændring«. »Selv socialrådgiverne i systemet kan nogle gange have svært ved at overskue det,« siger hun. Og det har en klar effekt, når eksperter kaster sig ind i en sag på borgerens vegne, konstaterer Muskelsvindfonden. »Når vi klager på vegne af en borger, får de medhold i 70 procent af sagerne. Hvis de selv klager, får de typisk medhold i 25 procent af sagerne.

Så der er større chancer for at få ret med vores hjælp,« fortæller Jørgen Lenger, udviklingschef i Muskelsvindfonden. Og det er der ikke nogen, der kan være tjent med, mener formand for Dansk Socialrådgiverforening Bettina Post. »Det er i yderste konsekvens døden for retssikkerheden,« siger hun. Socialminister Benedikte Kiær (K) svarer i en e-mail til Berlingske, at hun hele tiden arbejder med at fjerne overflødige regler: »Men vi – både kommuner og regeringen – må erkende, at der stadig er et stykke vej.«
Link: http://www.b.dk/nationalt/private-ma...m-regeljunglen

Til såvel socialmininster og beskæftigelsesminister må man bare sige: at hvis de 2 kvinder m. samme entuaisme rydde op i regeljunglen, som de indfører nyelove hver dag, ja, så kunne man tage deres ord for troende. Indtil da tillader jeg mig, at forholde mig skeptisk.¨

Ligesom jeg tillader, at forholde mig skeptisk i deres ønske om at befordre retsstillingen for borgere i DK, der kommer i berøring m. disse systemer, så længe de finder det ok., at man som alm. borger i dagens DK er nødsaget til at købe sig til ekstern hjælp for at få en lovmæssig korrekt behandling af sin sag. Jeg har endnu ikke set nogen tiltag til dette fra de 2 ministerier, men vi venter da stadig.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 13:33   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Og tit og ofte er den hjælp man så køber sig til ikke meget værd, for heller ikke private socialrådgivere advokater og hvad der ellers er der ude, lige så snot forvirrede som alle vi andre til tider er, og nogle alt alt for lidt inde i reglerne.

Fx min læge, hun er RASENDE over den behandling jeg har fået, og RASENDE over hvor meget mere dårligt jeg har fået det, af den behandling, jeg har flere gange set hende skrive notater til en skrivelse til kommunen hvor hun har været rødglødende, og sagt nu skal jeg fandme (og hun er ellers ikke den der bander) ja en enkelt gang har hun endds knækket en blyant så rasende var hun, alligevel hjælper det ikke et hak, for lægen ved ikke hvad pokker hun skal skrive for at det tæller, hun ved godt had hun ikke må skrive, og undgår det så godt hun nu formår i hendes vrede, men hvordan hun så ellers skal få formuleret at de skal se af at give mig FRED og få mig plaseret ordentligt, behandle mig ordentligt, det aner hun ikke, og så er jeg jo lige vidt, så er det at jeg 110% har min læge i ryggen jo altså ikke meget værd.

Eller dvs hun bruger de ord som anbefales (her inde) men det har den stik modsatte effekt, som om der bliver tænkt... hey fedt her er lige et sted hvor vi kan jokke med den høje hæl, SÅ bliver LUM nok rask og rejser sig og klarer sig selv.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 16:18   #3
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Ja det er horribelt altså, min læge sagde også igår, at når min sagsbehandler vender tilbage efter påskeferie, skal hun sgu få en ordentlig omgang! Hun synes det er SÅ synd for mig at jeg skal igennem alt dette..

Mine 52 uger er slut nu, og det sidste halve år, er der absolut INTET sket i min sag. Skal lige siges at de første ½ år blev jeg erklæret fredet for alt muligt, af speciallæger...lige i et lille hul midt i det hele, har jeg været 6 gange til afspænding, og udover dette, en mangfoldighed af undersøgelser og samtaler. Men altså sidste halve år intet....først NU, mener min SB, at jeg skal igennem kognitiv terapi...og lægekonsulenten mente ikke alle behandlingsmuligheder var afprøvet, så han fik mig på smerteklinik, som jeg skal starte op på nu...begge ting jeg kunne være blevet færdig med indenfor tiden, hvis hun havde arbejdet effektivt. jeg regner så med forlængelse her i sidste sek, hvor jeg d. 26 efter påske, må håbe SB er tilfreds med at jeg giver hende besked om at jeg starter på smerteklinikken.

min ressourceprofil modtog jeg så dagen inden SB gik på ferie...og den er så håbløst dårligt lavet og med så mange fejl, at jeg ikke aner mine levende råd om, hvordan pokker jeg skal gribe det an!!

Hvis jeg havde råd, hang jeg i røret hos en advokat nu, har SÅ meget brug for hjælp!!

knus Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
køb andelsbolig gennem ftp knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 08-02-2010 21:10
lån gennem ftp. knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 20-02-2009 23:09
lån gennem ftp.? knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 22-11-2008 15:57
flexjobber gennem 9 år annemette jensen Din historie 0 03-01-2007 23:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension