K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2018, 08:11   #1
bror82
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2012
Indlæg: 37
Styrke: 12
bror82 er ny på vejen
Jeg skal i et forløb på "settlementet" Vesterbro og forstår det ikke

Jeg er blevet indkaldt til et forløb på Settlementet på Vesterbro, 8 timer ugentligt.

Jeg forstår slet ikke hvorfor, efter at have læst på deres hjemmeside.

Jeg har diskusprolaps i nakken, nerveskade i skulder og lænd og senfølger fra hjernerystelse. Sidstnævnte gør mig ekstrem følsom overfor stress, især lyd, lys og en masse mennesker.

Settlementet er et sted der skal give folk "arbejdskompetencer", så som at møde til tiden, arbejde i butik osv. For "socialt udsatte" skal lære at begå sig.

Jeg er ikke socialt udsat, jeg er syg.

Jeg har arbejdet siden jeg var 15 år i alt fra postvæsen til callcenter over IT job til egen virksomhed. Jeg har absolut ikke brug for at lære det jeg lærte som 15 årig. Jeg har arbejdet i højt krævende stillinger. Det er ikke basale jobfærdigheder der er mit problem. Det er sygdom.

Jeg kan se jeg nu tilsyneladende skal arbejde i cafe/butik, på trods af at dette - og det har jeg fortalt - er absolut det værste for min helbredssitutation. Jeg har specifik til sagsbehandler gjort opmærksom på jeg ikke kan opholde mig steder med en masse mennesker eller kundekontakt. Jeg VED jeg bliver dårlig af det.

Desuden er det et tåbeligt forløb. Mit problem er som sagt ikke at få basale jobkompetencer, men at jeg er for syg til at arbejde. Jeg kan ikke arbejde 8 timer om ugen som begyndelse (med henblik på mere). Måske 4 timer. Især ikke hvis det er kundeorienteret.

Hvad skal jeg stille op?
bror82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2018, 08:38   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Prøv at snakke med din sb om det er et sted for dig, mener hun det må du møde op og aå gå hjem nåe kroppen ikke kan mere, de har måske steder forvsådan en som dig,, men husk at altid mød op, de kan ikke videre dig hvis du melder dig syg og ikke møder op, derfor er det vigtigtvat møde op også selv om det kun er en halv time.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2018, 09:28   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Prøv at læse denne tråd igennem, jeg tror du kan bruge en hel del af det der er skrevet dér:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=36345
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2018, 11:25   #4
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bror82 Se meddelelser

Jeg har diskusprolaps i nakken, nerveskade i skulder og lænd og senfølger fra hjernerystelse. Sidstnævnte gør mig ekstrem følsom overfor stress, især lyd, lys og en masse mennesker.
Hvad siger din læge til, at jobcentret vil sende dig ud dette forløb?
Måske mener lægen, at forløbet vil forværre dine helbredsproblemer.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2018, 05:43   #5
bror82
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2012
Indlæg: 37
Styrke: 12
bror82 er ny på vejen
Nå nu skal jeg starte op, dog kun med et par timer om ugen, men det stresser og ødelægger mig.

Min situation er ekstremt sårbar, økonomisk, social og helbredsmæssig.

Jeg orker ikke mere af det her.

Hvordan skal jeg gribe en eventuel sygemelding an?
bror82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2018, 09:26   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bror82 Se meddelelser
Nå nu skal jeg starte op, dog kun med et par timer om ugen, men det stresser og ødelægger mig.

Min situation er ekstremt sårbar, økonomisk, social og helbredsmæssig.

Jeg orker ikke mere af det her.

Hvordan skal jeg gribe en eventuel sygemelding an?
Kan det tænkes, at dit forløb hos Settelmentet skal/kan bruges til at vurdere din arbejdsevne?

Det jeg mener er, at hvis du selv mener, at du bør have førtidspension, så skal du være opmærksom på, at du ikke får den uden, at kommunen har haft mulighed for, at vurdere din arbejdsevne.
Det er ikke nok, at du fortæller dem, at du ikke kan arbejde, de skal selv se, at du ikke kan.

Hvis det er sådan det hænger sammen, så skyder du dig selv i foden ved, at sygemelde dig.

Det bedste du kan gøre er, at møde op til aftalt tid, og gøre hvad du kan, hverken mere eller mindre.

Prøv at lade være med, at stresse dig selv med, hvad de har af forventninger til dig.

Du kan ikke mere end du kan.

Det vil være godt hvis du kan skrive dagbog, så du kan dokumentere overfor kommunen hvordan dit liv hænger sammen: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2018, 14:25   #7
bror82
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2012
Indlæg: 37
Styrke: 12
bror82 er ny på vejen
Jeg orker ikke mere!

Jeg kan IKKE overleve på min laveste kontanthjælpssats! Jeg overlever kun pga af overskudsmad mv. Sidste måned gik jeg 14 dage uden penge. Uden penge til sæbe, medicin, at få lavet cyklen osv.

Jeg stoler IKKE på det offentlige. Jeg er blevet groft fejlbehandlet og nu kan jeg se min egen læge har skrevet en fuldstændig fejlbehæftet brev til jobcenteret om jeg nærmest ingenting fejler.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op. Jeg kan ikke klare mig ret meget længere på det her kontanthjælp uden en ordentlig bolig.
bror82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2018, 15:34   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Det bedste du kan gøre, er at samarbejde om arbejdsprøvningen, til afklaringen er i hus.
Vi andre levede også på et eksistrensminimum, for at komme igennem den process.

Det er ikke din økonomi der afgør hvad kommunen indstiller digtil, kun din arbejdsevne.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2018, 08:58   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bror82 Se meddelelser
og nu kan jeg se min egen læge har skrevet en fuldstændig fejlbehæftet brev til jobcenteret om jeg nærmest ingenting fejler.
Citat:
Oprindeligt indsendt af bror82 Se meddelelser
Jeg har diskusprolaps i nakken, nerveskade i skulder og lænd og senfølger fra hjernerystelse. Sidstnævnte gør mig ekstrem følsom overfor stress, især lyd, lys og en masse mennesker.
Har du aktindsigt i din sag i kommunen?

Ellers bør du se at få det, så du kan se, om de har oplysninger om de helbredsproblemer du beskriver her. Skema til formålet er her: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Når du har en sag i kommunen, så handler det om dokumentation, og ikke ret meget andet.
Hvis du ikke har dokumentation på dine helbredsproblemer, så hjælper det ikke, at du "påstår" at du lider af det ene eller det andet.

Men, om du er berettiget til førtidspension handler ikke så meget om hvad du fejler, men om din arbejdsevne.
Uden en vurdering af din arbejdsevne kommer du ikke videre. Desværre.

Og det er her jeg tænker, at et forløb hos Settlementet kan hjælpe dig videre.

Jeg kan se, at Settlementet i Dybbølsgade har noget rådgivning, som jeg vil tro, at du kan have gavn af. http://settlementet.dk/service/radgivning/
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension