K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2016, 15:43   #1
Rio
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2005
Lokation: Brønderslev
Alder: 62
Indlæg: 34
Styrke: 19
Rio er ny på vejen
Kan jeg søge førtidspension, selvom jeg er visiteret til fleksjopb

Hej alle sammen

Jeg har et meget kort spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med.

Jeg har været ansat i fleksjob fra april 2013 til november 2015.
Opsagt, da der ikke kunne findes flere arbejdsopgaver, der kunne tilgodese mine skånebehov.

Jeg får det værre og værre i min ryg. Arbejdede 15 timer om ugen med 80% intensitet. Det blev med tiden værre og værre med ryggen.

Lige nu søger jeg nyt fleksjob, men flere smerter samt at jeg er helt nede i kulkælderen psykisk, gør at jeg har svært ved mere og mere.

Det var lidt historie. Nu kommer mit spørgsmål.

Kan jeg søge førtidspension, uden at jeg går ned økonomisk.
frygter, at gøre det, fordi jeg har hørt, at folk ryger på andre satser, mens de søger pension, og hvis de ikke får førtidspension ryger de på kontanthjælp, indtil de atter er blevet tilkendt fleksjob.

Håber I kan hjælpe med et svar.

På forhånd tak.

Mvh
René
Rio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 16:31   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan sagtens som ledig fleksjobber søge om førtidspension §17 stk 2 på det foreliggende grundlag uden at du ryger over på anden ydelse...

Det eneste som tæller det er at du står til rådighed for et fleksjob hvis de skulle tilbyde dig et..

Så du kan søge om pension men du skal huske at sige at du stadig er til rådighed for et fleksjob..

Hvis kommunen er i tvivl om du er til rådighed...efter du har søgt pension...ja så SKAL de afprøve dig...

De kan ikke bare tage din ledighedsydelse eller sætte dig over på en anden ydelse..

Ankestyrelsen har lavet en afgørelse på netop dette...se den her https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153478
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 17:02   #3
Rio
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2005
Lokation: Brønderslev
Alder: 62
Indlæg: 34
Styrke: 19
Rio er ny på vejen
1000 tak for dit svar

Den hjælp jeg, og andre, har fået gennem K10, er guld værd.

De kærligste hilsner

René
Rio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 17:05   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men vi nok prøve at gå ned i tid først, for det vil jc alligevel sende dig i arbejedesprøvning
for at prøve
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 20:16   #5
Rio
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2005
Lokation: Brønderslev
Alder: 62
Indlæg: 34
Styrke: 19
Rio er ny på vejen
Hejsa

Jeg vil også gerne gå ned i tid, men Brønderslev kommunegav mig besked på, da jeg søgte fleksjob, at arbejdsprøvning sagde 12 timer, og med 12 timer, kunne jeg ikke få fleksjob. Jeg skulle minimum op på 15 timer, ellers kunne de ikke hjælpe mig med andet end kontanthjælp, og så skulle jeg jo være aktiv søgende til et fuldtids job.

Jeg gik med til 15 timer, da jeg hellere vil arbejde i et fleksjob, end gå hjemme.
Rio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 20:57   #6
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Har du den besked fra kommunen på skrift ?
Hvis de gentager den "rådgivning" om at du ikke kan få flex på 12 timer men kun på 15 timer, så bør du bede om at få det på skrift og derefter klage.

Prøv at læse dette link:
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...mer-i-fleksjob

Personer bliver tildelt flexjob helt ned til 40 minutter om dagen nu om dage.

Jeg vil tro at det mest normale flexinterval ligger 40 minutter og op til ca. 20 timer om ugen.

Med hensyn til at søge førtidspension, så bør du være opmærksom på at når du selv søger via paragraf 17, så er det på foreliggende grundlag, hvilket betyder at du skal sørge for at fylde din journal med alle nødvendige lægeerklæringer osv. inden du sender ansøgningen.

Edit:
Dette link kunne måske også være interessant for dig, angående at gå ned i tid:
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...a-mit-fleksjob

Sidst redigeret af Nørd; 03-02-2016 kl. 21:04.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 22:14   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ked af at sige det @Rene...de lyver for dig...

Gør som @Nørd skriver...få det på skrift..(hvilket du ikke kan få da de godt ved at de lyver)

Kan du ikke få det på skrift....ja så prøv at få det optaget når du er til næste møde..

Efterfølgende...så klager du..

Som @Nørd så rigtigt skriver...ja så kan folk blive visiteret til fleksjob helt ned til minutter...

Ang pension...ja så skal du nok ikke regne med at du vil kunne få pension med en så høj arbejdsevne...

Men de kan IKKE tage din ledighedsydelse...ikke så længe du står til rådighed for et fleksjob...

Det de prøver på....det er at få dig presset op i tid...det er ganske normalt og sker i de fleste kommuner...

Den eneste måde man kan tage din ledighedsydelse fra dig...det er hvis du ikke vil stå til rådighed for et fleksjob...

Er de i tvivl om du står til rådighed...ja så SKAL de afprøve dig...

Men de kan ikke tvinge dig længere op i tid end det du og dit helbred kan...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 23:46   #8
Rio
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2005
Lokation: Brønderslev
Alder: 62
Indlæg: 34
Styrke: 19
Rio er ny på vejen
Hvor er jeg glad for K10

I har hjulpet mig før og gør det nu igen

Lang tid siden jeg har været så glad.
Vil hellere arbejde, end være på førtidspension.

1000 Tak

Knus til jer alle

René
Rio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2016, 00:48   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tro mig...det er langt bedre at arbejde end en førtidspension...

Det kommer selvfølgelig helt an på ens helbred og ens arbejdsevne...hvorvidt det er muligt at arbejde..

Som du beskriver det...ja så burde du have store muligheder for at arbejde i et fleksjob...bare på et timetal der gør at dit helbred kan følge med..

Så lad dig ikke skræmme af diverse løgnhistorier du høre..

Hvis du på noget tidspunkt får fortalt noget på kommunen som du mener ikke kan passe...så spørg altid om du kan få det skriftligt evt med henvisninger til lovtekst..

Når de fortæller noget som de udmærket godt ved ikke passer....ja så vil du ikke kunne få dem til at skrive det ned til dig...

Se evt her om en der fik fleksjob på 2 timer http://nyfleks.dk/GuideExamples.aspx...in=96&itmi=128

Se evt denne offentlige hjemmeside om hvor få timer det er muligt i forhold til at få et fleksjob http://www.fleks.nu/virksomheder
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2016, 11:10   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan også bare be kommunen om at lave en opdatering ift restarbejdsevne, med begrundelsen om, at din restarbejdsevne er forringet siden tilkendelse.

Husk at aflevere alt imod kvitering eller få kopi med kommunes stempel!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension