K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2018, 22:19   #121
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 625
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Endnu en utallig møgsag i Københavns kommune

50-årige Jan Larsen har kun cirka 20 procent af sin lungefunktion tilbage.

Udover lungelidelsen KOL, er han opereret flere gange i ryggen på grund af diskusprolaps. Han har nedsat hjertefunktion, lider af knogleskørhed og er konstant smerteplaget.

Alligevel parkeres han i ressourceforløb

https://www.tv2lorry.dk/artikel/jan-...ssourceforloeb

Sikke mange røvhuller til politiker vi har
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2018, 12:34   #122
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 625
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Endnu en utallig møgsag i Københavns kommune

KOMMUNENS SANKTIONER FREMMER RÅDIGHED OG MØDESTABILITET....
HILSEN K-KASSEN, KØBENHAVNS JOBCENTER

Kære Beskæftigelsesminister, Troels Lund Poulsen, Overborgmester, Frank Jensen og Beskæftigelses- og integrationsborgmester, Cecilia Lonning-Skovgaard
Jeg har i dag modtaget brev fra K-Kassen, ydelseskontoret i København på baggrund af min henvendelse til Jer den 15. juni og igen den 19 og 21. juni. Jeg har dermed fået svar fra én ud af minimum tre afdelinger min klient er tilknyttet, som meget syg borger.

Min henvendelse og klage af samme datoer, omhandlede de mange sanktioner min klient har været udsat for, da han ikke har formået at møde op i jobcentret de OTTE GANGE, han har været indkaldt siden april 2017. Det har haft den konsekvens, at han nu må leve på gaden uden en mønt på lommen.... altså siden marts 2018, hvor han blev sat ud af sin bolig.

K-Kassen skriver følgende:

“Det vurderes, at sanktionen fremmer rådighed, da de lovpligtige samtaler i jobcentret, bidrager til at kunne iværksætte målrettede tiltag, der kan hjælp ham og dermed fremme hans rådighed i forhold til fremtidig forsørgelse og forbedre hans hverdag. Ligeledes vil sanktion være med til at skabe mødestabilitet samt overholdelse af aftaler med jobcentret.”

Jeg er så IKKE enig i K-Kassens vurdering..... For otte indkaldelser og lige så mange sanktioner, har ikke fremmet mere “rådighed” eller bedre “mødestabilitet” hos min klient eller fået ham til at “overholde” aftaler med jobcentret. Og det har på INGEN måde bedret hans hverdag. Tværtimod.
Han er derimod kun rykket længere ud i skoven, og altså endnu længere væk fra det civiliseret samfund, og ikke mindst det arbejdsmarked I så gerne vil gave ham ud på. - Nu helt uden tag over hovedet og en mønt på lommen.

Endvidere skriver K-kassen følgende:

“Vi er opmærksomme på og anerkender, han er udfordret af sin psykiske diagnose, men vurderer han vil være i stand til at møde til en samtale i jobcentret på en varighed af 20 minutter, på baggrund af den lægelige vurdering.”
“Vi lægger tillige vægt på, at han ikke er i beskæftigelsesforløb / mentorforløb, og egen læge vurderer, han vil være i stand til at kunne møde få timer om ugen med skånehensyn”.

De er bestemt ikke uden evner i K-Kassen , siden de kan vurdere, at min klient kan møde få timer om ugen - eftersom han ikke har været i kontakt med egen læge eller andre læger siden januar 2017..... Eller været i kontakt med jobcentret for den sags skyld.
Så ud fra hvilke nye oplysninger, vurderer K-Kassen helt præcis ud fra, at min klient kan møde få timer om ugen?

Såfremt sanktioner ville fremme “rådighed” og “mødestabilitet” så var det helt sikkert sket efter én eller i hvert fald to sanktioner.... Men efter HELE OTTE sanktioner siden april 2017 og en udsættelse fra bolig, så bliver jeg nødt til at spørge Jer, om I virkelig selv oprigtigt tror på, at sanktioner er vejen frem?

Forleden måtte jeg melde min klient savnet hos politiet, fordi han heller ikke formår at holde kontakten til mig - jeg er for pokker hans partsrepræsentant, og den som kan og vil hjælpe ham! Men ikke engang mig formår han at opretholde kontakt til - på grund af hans sygdom. Jeg ved nu, at han er i live og ikke har gjort alvor af hans daglige selvmodstanker, men jeg ved også, at han KUN lige er i live. For han lever ikke et værdigt liv - I lader ham ikke få det liv, han har brug for - ro og atter ro fra systemets krav, som han igen og igen har vist, han ikke kan magte eller leve op til.

Han har nu været i Jeres system i 12 - 13 år on/off på kontanthjælp - afhængig af sanktioner.

Hvornår er nok, nok - hvor længe vil I forsøge at “vride” mere ud af en mand, som ikke har mere I kan få?

At kalde det her et velfærdssamfund, og bryste Jer ude i verden, at vi har verdens bedste velfærd, er EN STOR LØGN. Ikke engang de allermest svage formår vort såkaldt “velfærdssamfund” at gribe.

Vores velfærd er en illusion og hvis I er i tvivl om mine ord, kan jeg varmt anbefale Nick Allentofts nyeste bog, VELFÆRDSILLUSIONEN - et samfund i krise. Nick kan i sin bog tage Jer med helt ind i “maskinrummet” og vise hvor pilråddent systemet er.
Her står man til sidst, som i Kejserens nye klæder “jamen han har jo ingen tøj på” Læs: vi har jo IKKE noget velfærd. Men alligevel betaler vi med glæde vores SKAT 🙈

Desuden kan Dorthe Birkmoses bog; “Når gode mennesker handler ondt” også stærkt anbefales. Hun fortæller knivskarpt, om den forråelse der finder sted på blandt andet jobcentrene og hvorfor de mennesker, som ønskede at hjælpe, viser sig i stand til at skubbe vore medmennesker helt ud over kanten....

Jeg er nu blevet varskoet af K-Kassen, at min klient kan forvente en ny indkaldelse om kun få dage.... og som formentlig vil føre til en ny sanktion.... med mindre jeg afbryder min ferie og tropper op på Lærkevej, som partsrepræsentant. Det er jeg selvfølgelig villig til at gøre.... for som der står skrevet, så modtager han fortsat kontanthjælp for weekender.... og det må så være det næste, I tager fra ham....

Venligst
Marianne Stein
Socialrådgiver

OBS - dette her opslag må meget gerne DELES, så budskabet om den forfærdelige og umenneskelige sagsbehandling kan nå så langt ud, som det er muligt. Vi kan alle blive ramt af sygdom eller blive pårørende. På kun 22 uger kan du ende på kontanthjælp, ægtefælleforsørgelse.... eller som i dette her tilfælde på gaden...
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2018, 08:39   #123
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 625
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Københavns kommune og ankestyrelsen knægter borgers retsikkerhed

I april blev afslaget fra kommunen stadfæstet af Ankestyrelsen, der heller ikke fandt, at Marianne BB havde ret til aktindsigt i sin afdøde datters socialsag, uanset om det var efter forvaltningsloven eller offentlighedsloven.

https://www.information.dk/indland/2...udsmanden-igen
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2018, 21:32   #124
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 625
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Medarbejder i KØBENHAVNS KOMMUNE socialforvaltning, TAGER BLADET FRA MUNDEN

Jeg er stoppet i socialforvaltningen i Københavns Kommune efter 28 års ansættelse.

Jeg ønsker ikke længere at medvirke til denne instrumentelle ageren, og jeg må give fortabt, følge min indre pligt og forlade arbejdsmarkedet. Mit årelange forsøg på at ændre rammerne, at medvirke i utallige udvalg, at komme i dialog med ledelsen har ikke båret frugt. Mine opfordringer til borgerne om at klage til borgerrådgiveren i Københavns Kommune eller Folketingets Ombudsmand har ikke formået at ændret rammerne, selv om disse kendelser i de allerfleste tilfælde har tilgodeset borgeren.

https://politiken.dk/debat/debatindl...lere-i-arbejde

Sidst redigeret af Reno; 23-07-2018 kl. 22:16.
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2018, 10:42   #125
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 625
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Syge presses ud af Københavns kommune

"Jeg har været en rigtig, rigtig god skatteborger sammen med min mand i Københavns Kommune i rigtig mange år. Der var jeg god nok. Og pludselig da jeg havde brug for hjælp, fordi jeg havde været syg i flere år, så følte jeg mig uønsket i Københavns Kommune, forklarer hun"

https://www.dr.dk/nyheder/penge/lene...-af-koebenhavn

https://www.dr.dk/nyheder/penge/offe...nse-og-aalborg

Tænke sig, efter socialdemokratisk styring i over 100 år, så bliver syge og svage behandlet på denne umenneskelige måde i Københavns kommune
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2018, 07:08   #126
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 625
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Københavns kommune tvunget til et sparebudget

Københavns Kommune står overfor endnu et sparebudget. Der er brug for modstand og kamp for velfærden, understreger de københavnske fagforeninger, der er samlet i initiativet København for Velfærd.

København for Velfærd samler en lang række forskellige københavnske fagforeninger. Med er blandt andet FOA SOSU, LFS, BUPL, HK Kommunal, 3F BJMF og København samt Københavns Lærerforening.

De københavnske fagforeninger efterlyser et kommunalt oprør mod de stadigt snævrere økonomiske rammer, som folketinget har vedtaget og dermed, den reelle afskaffelse af det kommunale selvstyre.

https://arbejderen.dk/fagligt/fagfor...kamp-velfærden
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2018, 10:15   #127
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 625
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
'Hovedstadsboblen' lader hånt om ufaglærte og faglærte

Ny bog af Lars Olsen

"Hovedstadsboblen" er en indspist, økonomisk og kulturel overklasse, som er blevet så stærk, at den stort set dikterer, hvad der er problemerne - og hvordan de løses.

De "Hovedstadsboblen" lukker deres uempatiske øre og øjne, mod folks nedslidning på arbejdsmarked, nedværdigende behandling på jobcenterne og ufaglærte/faglærte frygt for konkurrencen mod billig udenlands arbejdskraft.

Har forudbestilt den

Se mere her:
https://www.avisen.dk/kendt-debattoe...fa_513724.aspx
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2018, 21:58   #128
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 625
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Blev straffet for ikke at møde op på Københavnsk jobcenter

Borgeren har modtaget sociale ydelser, siden en voldsom trafikulykke i 2010 gjorde stor skade på vedkommende ryg og knæ. Oven i det har borgeren også diagnosen PTSD som følge af en svær opvækst med incest, systematisk vold og indespærring.

Borgerens egen læge skriver til Københavns Kommune tre dage før mødet den 28. maj, at borgeren er for psykisk sårbar til at deltage i møder og sygemelder hende på ubestemt tid.

På trods af det vælger kommunens sanktionsenhed ved navn K-kassen, at borgerens månedlige ydelse skal beskæres med cirka 40 procent. En ydelse, der inden beskæringen ligger på omtrent 11.000 kroner før skat.

Hvad mon vores nye borgmester på området, Cecilia Lonning-Skovgaard, (venstre) mener om denne umenneskelige myndigheds udøvelse?

https://www.tv2lorry.dk/artikel/jane...-paa-jobcenter

Sidst redigeret af Reno; 16-10-2018 kl. 22:00. Årsag: ER RYSTET
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2018, 22:48   #129
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 625
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Københavns Kommunes beskæftigelses- og integrationsforvaltning umenneskeligheder

Københavns Kommunes beskæftigelses- og integrationsforvaltning straffer, borgerne økonomisk i langt højere grad end andre store byer i landet


Hvad mon vores nye borgmester på området, Cecilia Lonning-Skovgaard, (venstre) mener om denne umenneskelige myndigheds udøvelse?

Tak til tv2lorry, for at bringe denne uværdige sagsbehandling til torvs.

https://www.tv2lorry.dk/artikel/ankl...-svage-borgere

Sidst redigeret af Reno; 16-10-2018 kl. 22:48. Årsag: ER MEGET RYSTET
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2018, 16:50   #130
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Reno Se meddelelser
Københavns Kommunes beskæftigelses- og integrationsforvaltning straffer, borgerne økonomisk i langt højere grad end andre store byer i landet


Hvad mon vores nye borgmester på området, Cecilia Lonning-Skovgaard, (venstre) mener om denne umenneskelige myndigheds udøvelse?

Tak til tv2lorry, for at bringe denne uværdige sagsbehandling til torvs.

https://www.tv2lorry.dk/artikel/ankl...-svage-borgere
Intet kan ryste mig mere. Det skulle da lige være en offentlig hængning, stening eller halshugning.
Bare rolig venner, vi er godt på vej.
de farligste er alle ignoranterne og dem der vender den anden kind til. Mig ikke se, mig ikke lytte. Mig ligeglad.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension