K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2013, 22:27   #11
keheii
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
keheii er ny på vejen
Tak for jeres svar. De fortjener at blive reflekteret igennem. Svarer tilbage i morgen. :-)
keheii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 23:29   #12
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Hej Ken

Hvordan og hvorledes du skal forholde dig til fleks kontra pension ved jeg ikke, men jeg ville måske nok lige lade kommunen om, at komme på tanken om pension, godt hjulpet på vej af udtalelser fra diverse læger, speciallæger, psykologer osv.

Det du kan gøre er, ved enhver lejlighed, at gøre opmærksom på, hvordan du har det og hvordan du reagere, når du har angsten. De har i kommunen svært ved at forholde sig til diagnoser og teoretiske beskrivelser, men de kan forholde sig til, når du beskriver, hvad der sker.

Jeg lider selv af svær neurotisk angst, paranoia og depressive anfald i mere end 22 år, men man kan godt leve med det, når det er på ens egne præmisser og det er svært i systemet. Det jeg har gjort er, at skabe mit eget kreative univers og frirum, der hvor jeg kan søge ind og ingen anden kan bestemme eller sige det jeg laver er forkert. Der henter jeg styrke til at håndtere sytemet.

Om du kan bidrage til samfundet eller ej, er ikke afgørende for, om du har din plads, dit liv, for det har du. Du er lige så berettiget til at leve, som enhver anden.

Fokusere på dig selv og dine ressourcer og vær ærlig overfor kommunen og meld klart ud, hvor dine grænser går. Du skal ikke tænke på samfundet, du er under alle omstændigheder en del af det, det er samfundet der skal tænke på dig, det kniber det meget med i dagens Danmark, så derfor beskyt dig selv.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 12:43   #13
keheii
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
keheii er ny på vejen
Hej med jer, hvor er jer. Hvor er jeg glad for jeres svar. Jeg har blandet følelser og tanker omkring det i skriver. Min ADHD gør at jeg har meget tankemylder og en føelse af jeg ikke kan rumme at være i mig selv 24/7 siden jeg blev født, så jeg skal ofte have tingene skåret ud i pap for at udelukke andre veje til mit ønske omkring flex . Så på den ene side er det rart at høre fra jer at hele den røde tråd i at blive bevilget flexjob er at jeg bliver nød til at møde op og få det gjort. Så langt så godt. På den anden side, så føler lidt min tiden inden prøvningen tiden før jeg begiver mig ind i Romerrigets Colosseum og møder krigere og løver indtil man enten knækker eller bliver fredet. Colosseumuet er i mit tilfælde arbejdsprøvningen. Første kamp er den mentale træning, troen på at man er en sand kriger VS Jeg bliver slagtet foran 500.000 tilråbende tilskuer som skal vurderer ens kampånd eller mangel på samme.
Man vil gerne give alt det man har i første kamp for at overleve. Man ved også med sig selv at der er står endnu en udfordrende kriger efter den første man har sejret over. Så man må sparer lidt på kræfterne og være taktisk. Sagt med andre ord. Jeg er pisse bange for den arbejdsprøvning og dommen derefter. Rædselen om man kommer helskindet igennem er udfordrende i sig selv. hjertet banker, man ryster, bliver tør i munden og hyperventilerer. Jeg syntes det er tvetydig. For hvis jeg virkelig tog mig sammen, så ville jeg måske kunne klarer en hel masse i en prøvning. Jeg har tendens til at give alt hvad jeg har og bliver sårn lidt ”her har vi humørbomben har styr på det hele”. Det har sine omkostninger, det ender med jeg brænder sammen som jeg tidligere og min angst har i den sammenhæng fået næring til at styre mig. Jeg føler jeg taber ansigt, ved at sige fra fordi mine psykiske lidelser bliver synlige. Her er det mit ego der taler. Jeg ved samtidig at jeg skal passe på mig selv, for at nå mit mål med flexjob. Giver det mening for jer?
Det jeg vil sige med ovenstående er nok. Jeg føler sq lidt jeg skal spille komedie for at overbevise systemet at jeg ikke er en snylter.
Hvordan vurderer de egentlig hvor mange timer man kan arbejde?
Hvis jeg har en forestilling at 10-12 timer er de timer der kunne passe til mig. Altså giver følelse af at jeg bidrager med noget, og samtidig giver både mit sind og krop ro og overskud til at klarer at leve med mit handicap. Hvordan skal jeg så rent praktisk gribe det an?
Eks uge 1: Får af vide jeg skal møde man-ons-fre fra 9-14, gennemfører det og tilbage melder derefter at det var for meget og jeg ønsker at komme 9-13 og er fuld ud tilstede. Blivel flere timer fordi de ser at det går meget godt?
God dag til jer alle

Citat:
Oprindeligt indsendt af klanst Se meddelelser
Hej Ken

Hvordan og hvorledes du skal forholde dig til fleks kontra pension ved jeg ikke, men jeg ville måske nok lige lade kommunen om, at komme på tanken om pension, godt hjulpet på vej af udtalelser fra diverse læger, speciallæger, psykologer osv.

Det du kan gøre er, ved enhver lejlighed, at gøre opmærksom på, hvordan du har det og hvordan du reagere, når du har angsten. De har i kommunen svært ved at forholde sig til diagnoser og teoretiske beskrivelser, men de kan forholde sig til, når du beskriver, hvad der sker.

Jeg lider selv af svær neurotisk angst, paranoia og depressive anfald i mere end 22 år, men man kan godt leve med det, når det er på ens egne præmisser og det er svært i systemet. Det jeg har gjort er, at skabe mit eget kreative univers og frirum, der hvor jeg kan søge ind og ingen anden kan bestemme eller sige det jeg laver er forkert. Der henter jeg styrke til at håndtere sytemet.

Om du kan bidrage til samfundet eller ej, er ikke afgørende for, om du har din plads, dit liv, for det har du. Du er lige så berettiget til at leve, som enhver anden.

Fokusere på dig selv og dine ressourcer og vær ærlig overfor kommunen og meld klart ud, hvor dine grænser går. Du skal ikke tænke på samfundet, du er under alle omstændigheder en del af det, det er samfundet der skal tænke på dig, det kniber det meget med i dagens Danmark, så derfor beskyt dig selv.
Tak for de meget gribende ord, ved det er mit ego der taler og gør mit bedste for at passe på mig selv. Er du selv i flex?

Hov i skulle lige have et smil for jeres svar til mig.. Er SÅ taknemmelig

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Og Kehei når nu du er så pligtopfyldende, som du skriver du er, i al fald i dit første indlæg på denne tråd, så kommer du sikkert til de der arbejdsprøvninger alligevel!!??

Kan du ikke få hjælp til at komme ud af døren generelt? For det skal du jo ved en evt. ap som man jo skal nu om dage

Blev jeg bedt om det igen var jeg aldrig gået i en arbejdsprøvning og min sidste varede i 14 dage med 2 arbejdsdage pr. uge af max 1½ time.

Så hvis du SKAL, så tro på at du kan begrænse dig, det kunne jeg i min anden ap. på et tilsvarende center, de udelukkede mig til sidst for yderligere.

Hold ved i systemet, men hold endnu mere ved dig selv i det her, for det er ikke det værd at miste. Hvis du er god med familie og venner så knyt dig til dem du har kær i forbindelse med vejen frem.
Tak for ordene
Jeg er begyndt at tvinge mig selv ud og gå en tur hverdag, selvom mit hjerte og følelsen af at alle ved jeg er syg skygger over mig. Sjovt nok så udfordre jeg jo også min frygt ved at sige til mig selv "Jeg vil ikke have en mentor ved min side, så kan alle jo se den er helt gal" .

Hvor mange timer blev du så vurderet til at kunne klare i flexjob, siden du sammenlagt arbejdet 3 timer på en uge?
keheii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 14:25   #14
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keheii Se meddelelser
Tak for de meget gribende ord, ved det er mit ego der taler og gør mit bedste for at passe på mig selv. Er du selv i flex?
Nej jeg er på kontanthjælp (KH) og har været det i over 20 år. Jeg er nemlig for syg til at kunne blive arbejdsprøvet. Når det er tilfældet, så kortslutter det så velmenende sociale system.

Citat:
Oprindeligt indsendt af keheii Se meddelelser
Tak for ordene
Jeg er begyndt at tvinge mig selv ud og gå en tur hverdag, selvom mit hjerte og følelsen af at alle ved jeg er syg skygger over mig. Sjovt nok så udfordre jeg jo også min frygt ved at sige til mig selv "Jeg vil ikke have en mentor ved min side, så kan alle jo se den er helt gal" .

Klart du udfordre din angst, for angsten dækker over nogle hæmninger og blokeringer, som er "unormale" i udfoldelsen af dit liv.

For mig var det en lettelse at komme til den selverkendelse, at være den jeg er. Jeg havde en dobbelt op på en og samme gang, både at erkende jeg lider af en svær alvorlig psykisk sygdom og er homoseksuel, de to ting høre sammen i mit tilfælde. En befrielse i ikke længere, at skulle gøre vold på mig selv for at foregive, at være noget andet end jeg er. Alle vidste noget var galt, men ingen sagde noget. Da jeg havde sagt det, forstod folk mig bedre og kunne derfor også bedre forholde sig til mig, det gav frihed og også respekt, ok det gav også øretæver, men det var nu mest i forbindelse med min seksualitet.

Sidenhen opdagede jeg, at det at være syg også er normalt. Dirch Passer, Simon Spies, Viggo Kampmann, Leif Panduro og mange andre er/var også psykisk syge.

Vi er alle sammen gale nogle bare mere end andre, for de lider af en voldsom vrangforestilling af, hvad der er normalt. Flere har sagt til mig, "du er syg i hovedet", ja. Forskellen på dem og mig er bare, at jeg har erkendt det
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 14:55   #15
keheii
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
keheii er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af klanst Se meddelelser
Nej jeg er på kontanthjælp (KH) og har været det i over 20 år. Jeg er nemlig for syg til at kunne blive arbejdsprøvet. Når det er tilfældet, så kortslutter det så velmenende sociale system.




Klart du udfordre din angst, for angsten dækker over nogle hæmninger og blokeringer, som er "unormale" i udfoldelsen af dit liv.

For mig var det en lettelse at komme til den selverkendelse, at være den jeg er. Jeg havde en dobbelt op på en og samme gang, både at erkende jeg lider af en svær alvorlig psykisk sygdom og er homoseksuel, de to ting høre sammen i mit tilfælde. En befrielse i ikke længere, at skulle gøre vold på mig selv for at foregive, at være noget andet end jeg er. Alle vidste noget var galt, men ingen sagde noget. Da jeg havde sagt det, forstod folk mig bedre og kunne derfor også bedre forholde sig til mig, det gav frihed og også respekt, ok det gav også øretæver, men det var nu mest i forbindelse med min seksualitet.

Sidenhen opdagede jeg, at det at være syg også er normalt. Dirch Passer, Simon Spies, Viggo Kampmann, Leif Panduro og mange andre er/var også psykisk syge.

Vi er alle sammen gale nogle bare mere end andre, for de lider af en voldsom vrangforestilling af, hvad der er normalt. Flere har sagt til mig, "du er syg i hovedet", ja. Forskellen på dem og mig er bare, at jeg har erkendt det
Jeg ved jeg har et valg, og giver jeg min angst næringved hele tiden ved at sige til omverdenen at jeg er normal og køre på. Jeg ved også samtidig sige at jeg har erkendt at jeg ikke er rask og må leve med min angst resten af mit liv.

Måtte sågar overbevise mine venner gennem 30 år, at jeg altså havde angst og havde været selvmords-truet flere gange. De kan simpelthen ikke forstå at den mand de kender for at være stærk, sjov, social, og videnbegærlig var det modsatte. Så ja jeg har erkendt det, og det er udfordrene i sig selv som du skriver. Men når man så også skal overbevise systemet om at man faktisk er syg, så kan det da kun gøre en mere ængstelig. Og det kan jeg forstå du mærker på egen krop!

Jeg er rystet over at syge mennesker skal straffes på den måde. Håber stadig du kan realiserer nogle af dine drømme trods den manglende hjælp.
keheii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 16:01   #16
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Det lyder til du er på rette vej Du er stærk på din egen måde Det er hårdt at være ramt på psyken Et er ved om verden ser noget andet er ved du i virkeligheden er. Du har været selvmord truet flere gange er da temmelig hårdt får du noget hjælp når du er selvmord truet ?? Der er hjælp at på via de offentlige uden at skulle betale for det Håber du kommer hele vejen igennem systemet uden problemer Vær sød imod dig selv i det forløb
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 16:33   #17
keheii
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
keheii er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vej86 Se meddelelser
Det lyder til du er på rette vej Du er stærk på din egen måde Det er hårdt at være ramt på psyken Et er ved om verden ser noget andet er ved du i virkeligheden er. Du har været selvmord truet flere gange er da temmelig hårdt får du noget hjælp når du er selvmord truet ?? Der er hjælp at på via de offentlige uden at skulle betale for det Håber du kommer hele vejen igennem systemet uden problemer Vær sød imod dig selv i det forløb
å

Man får følgende tilbud:

Overnatte på psykiatrisk skadestue med tilbudet om en beroligende pille og en samtale med en psykiater. dagen efter spørger de ind til om man stadig har samme tanker. siger man ja og møder op endnu 2 gange mere så skal de give en et behandlingsforløb.

Selvom svaret er ja, så ønsker de fleste at komme hjem igen af frygt for at blive mere syg af at være indlagt. Som skrevet tidligere så er mine behandlingsmulighedder udtømte. Så kan man spørge sig selv, næste gang jeg får de tanker vil jeg så hellere ligge hjemme i min seng og tage en beroligende? eller vil jeg møde op og føle jeg taber min værdighed når der står en ung pige og roder alle ens lommer igennem for ting man kan skade sig selv med. !

Igen sejre angsten af frygt for at systemet igen afviser en. Jeg ønsker at leve, når jeg siger selvmordstruet så er det når tankerne tager over og siger "få det nu overstået, så forsvinder din angst" og det er der det rationelle jeg beder om hjælp. Men når alt kommer til alt så er den eneste der kan hjælpe en mig selv.. gribe de ringe tanker. Det er lige precis der jeg syntes angsten er værst.. Når demonerne banker på og jeg ved jeg selv har skabt dem

Citat:
Oprindeligt indsendt af keheii Se meddelelser
å

Man får følgende tilbud:

Overnatte på psykiatrisk skadestue med tilbudet om en beroligende pille og en samtale med en psykiater. dagen efter spørger de ind til om man stadig har samme tanker. siger man ja og møder op endnu 2 gange mere så skal de give en et behandlingsforløb.

Selvom svaret er ja, så ønsker de fleste at komme hjem igen af frygt for at blive mere syg af at være indlagt. Som skrevet tidligere så er mine behandlingsmulighedder udtømte. Så kan man spørge sig selv, næste gang jeg får de tanker vil jeg så hellere ligge hjemme i min seng og tage en beroligende? eller vil jeg møde op og føle jeg taber min værdighed når der står en ung pige og roder alle ens lommer igennem for ting man kan skade sig selv med. !

Igen sejre angsten af frygt for at systemet igen afviser en. Jeg ønsker at leve, når jeg siger selvmordstruet så er det når tankerne tager over og siger "få det nu overstået, så forsvinder din angst" og det er der det rationelle jeg beder om hjælp. Men når alt kommer til alt så er den eneste der kan hjælpe en mig selv.. gribe de ringe tanker. Det er lige precis der jeg syntes angsten er værst.. Når demonerne banker på og jeg ved jeg selv har skabt dem
p.s udover det så har jeg det godt... griner lidt humer må man have
keheii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 17:30   #18
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keheii Se meddelelser
Måtte sågar overbevise mine venner gennem 30 år, at jeg altså havde angst og havde været selvmords-truet flere gange. De kan simpelthen ikke forstå at den mand de kender for at være stærk, sjov, social, og videnbegærlig var det modsatte.
Du er ikke det modsatte, men du er også. Jeg er overbevist om, at du stadig er stærk, sjov, social og videbegærlig, men du har også en anden side. Det din familie og venner ser er et mere nuanceret og ærligt billede af dig. Ja jeg har mærket og gør det stadig, den ængstelse du skriver om.

Citat:
Oprindeligt indsendt af keheii Se meddelelser
Jeg er rystet over at syge mennesker skal straffes på den måde. Håber stadig du kan realiserer nogle af dine drømme trods den manglende hjælp.
Jo tak det kan jeg godt, der er da trods alt grænser for, hvor stor magt det offentlige system har over mit privatliv.

Jeg har også førhen opfatte måden jeg er blevet behandlet på som straf, men det er det jo ikke, mere en ublu kassetænkning


For mig lyder det som om, at du har en dødsangst, du er simpelthen bange for at dø og ikke at du ønsker at dø. Jeg kender det fra mig selv. Angsten for livet og for mig at se, er det den angst du udfordre, for det at gå tur er en del af det, at leve og gøre det man har lyst til. Det jeg læser er ikke den ringeste lyst til selvmord, men lysten til at leve, så klem du bare på.
Jeg forstår også det med din værdighed, men det syn og følelse af at miste den er din egen og nok ikke andres, for der er en stor værdighed i, at gøre det rigtige for sig selv i øjeblikket
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2013, 08:23   #19
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Det lyder mærkeligt at du ikke får mere hjælp. Jeg er kommet i behandling på psykiatrisk sygehus ved en psykolog. Som arbejder med mennesker som er selvmord truet eller som har været igennem et selvmordsforsøg. Det er via egen læge kom der ud og er der mund forskel på om man er selvmord truet eller om man har haft et selvmordsforsøg ?? Nu har jeg været igennem et selvmordsforsøg.
Jeg ved ikke hvor landet du bor men Nordjylland for man hjælp i løbet af 5 dage fra de har fået dine papirer og til du får en der ude. At det så ikke holdte i mit tilfælde siger vi ikke til nogen. Men jeg ville altså på ferie før jeg skulle noget som helst.
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 12:25   #20
keheii
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
keheii er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vej86 Se meddelelser
Det lyder mærkeligt at du ikke får mere hjælp. Jeg er kommet i behandling på psykiatrisk sygehus ved en psykolog. Som arbejder med mennesker som er selvmord truet eller som har været igennem et selvmordsforsøg. Det er via egen læge kom der ud og er der mund forskel på om man er selvmord truet eller om man har haft et selvmordsforsøg ?? Nu har jeg været igennem et selvmordsforsøg.
Jeg ved ikke hvor landet du bor men Nordjylland for man hjælp i løbet af 5 dage fra de har fået dine papirer og til du får en der ude. At det så ikke holdte i mit tilfælde siger vi ikke til nogen. Men jeg ville altså på ferie før jeg skulle noget som helst.
Påskønner din omsorg og spørgsmål. Mine oplevelser fra den tid hvor det gik værst for sig, er lidt vag, så den vil jeg helt ikke genopfriske i detaljer. Har ikke disideret forsøgt at gøre selvmord, men har haft indre stemmer der har talt i den retning at jeg skulle begå selvmord. Dem er jeg blevet skræmt af og har søgt hjælp inden stemmer fik bugt med mit sande jeg.

Gode oplevelser kan også fjerne fokus fra destruktive tanker, så det da godt du holdte din ferie
keheii er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Usikker fremtid.... Fib-Spurven Alt det andet 8 26-09-2012 00:30
er du blevet psykisk syg/mere psykisk syg siden du blev sygemeldt Tzari Dit og Dat 15 30-10-2011 20:43
Usikker på mit nye arbejde Simmer Jeg har fået job. 3 11-09-2009 18:23
Usikker fremtid Blueday Dit og Dat 4 11-08-2008 19:29
meget usikker sanne52 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 10-01-2008 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension