K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-07-2013, 23:12   #21
Heidi86
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
Heidi86 er ny på vejen
Troede jeg skulle komme med forslag?
De spørger altid hvad jeg selv tror kunne hjælpe mig og når jeg så ikke har noget svar, får jeg at vide at så kan de jo ikke hjælpe mig(gælder både sagsbehandler, jobkonsulent og hjælpemidler)...
Har flere gange fået at vide det er mig der skal sige hvad jeg tror jeg har brug for og så kan de afvise eller godkende...
Er aldrig blevet vejledt eller hjulpet, bare blevet skubbet ud i den ene mærkelige prøvning efter den anden.... eller havde godt nok en sagsbehandler på et tidspunkt hvis mål var at få mig afsluttet, men han var så dygtig at han endte på et specialprojekt og jeg endte med min nuværende.

Føler mig sgu lidt dum efterhånden, har været alt for godtroende og autoritetstro... Knold
Heidi86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2013, 23:21   #22
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Så må du vise dine afslag til jobkonsulenten og spørge hvordan du passer din praktik, når du ikke kan komme frem.

Ikke at jobkonsulenten skal fremskaffe det du mangler, men vedkommende har så mulighed for at melde tilbage til kommunen at... her er en som ikke kan leve et tilfredsstillende liv uden hjælp, det gælder også hjælp til transport, og lige nu er det en hindring for arbejdsevnen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2013, 08:51   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg fik støtte fra denne allerede i 2005, første gang, til bil(km-penge).

Forinden mente kommunen jeg kunne cykle til Reva-centret, som ligger ca 2km, hver vej.

Jeg cyklede, var helt uarbejdsdygtig ved ankomst, og fra næste dag fik jeg km-penge til bilen.
(Jeg havde ikke råd til kørsel, og ville have dette anerkendt, som en del af funktionsnedsættelsen).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2013, 10:55   #24
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er en individuel vurdering om de vil give støtte til under 24 km, så du får intet ud af at rode i en gammel sag om en afprøvning der er overstået. Det var deres skøn dengang at du kunne komme frem og tilbage uden ekstra støtte.

Du risikerer bare at de får det indtryk at du bare er ude efter at få flest mulige penge ud af systemet, og så ender de med at gå i backgear.

Kæmp for det der kommer istedet.

Du kan ikke regne med at de godtager at du ikke kan tage bus eller gå 1 km, før de har set beviser på at du ikke kan.

Så den bedste måde at få bevilget evt taxa på - hvilket kun gives i grelle tilfælde - er at nu har du været i arbejdsprøvningen i en periode mens du er blevet kørt, og så kan de se hvordan det påvirker din erhvervsevne når du begynder at gå hver dag.

For påvirker det din erhvervsevne væsentligt, er det en arbejdshindring der skal udredes inden endelig afprøvning.

Du kommer til gengæld heller ikke videre før du er kommet gennem en afprøvning, så det er vigtigt at du kommer det.

Det kan sagtens være at løsningen for at komme gennem arbejdsprøvningen er en rollator, så har du støtte og kan sidde og hvile undervejs.
Det er værd at prøve..

Ulempen ved taxa er at når du transporteres hver dag, så er det den erhvervsevne du bliver bedømt på.. og hvis du tilkendes fleksjob har du næppe råd til at tage en taxa hver dag på arbejde..
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 18-07-2013 kl. 10:57.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2013, 12:27   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Pip; Forstår ikke helt havd du mener at trådstarter skal gøre.

Hun har en funktionsnedsættelse, som nu, og måske på sigt også, er en del af de hensyn, betingelser der er.

Hvis trådstarter bliver ansat i fleksjob, og eneste mulighed er bil eller taxi, er det netop yderst vigtigt at dette forhold beskrives nu!

Når man ikke har råd, kan man altså ikke pille håret af en skaldet, hvilket jo er tilfældet her.
Trådstarter har dels funktionsproblemer vedr. transport, dels økonomiske, hvorfor det er yderest vigtigt at dette bringes iorden, således at afklaringen kan finde sted!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2013, 12:40   #26
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Pip; Forstår ikke helt havd du mener at trådstarter skal gøre.

Hun har en funktionsnedsættelse, som nu, og måske på sigt også, er en del af de hensyn, betingelser der er.

Hvis trådstarter bliver ansat i fleksjob, og eneste mulighed er bil eller taxi, er det netop yderst vigtigt at dette forhold beskrives nu!

Når man ikke har råd, kan man altså ikke pille håret af en skaldet, hvilket jo er tilfældet her.
Trådstarter har dels funktionsproblemer vedr. transport, dels økonomiske, hvorfor det er yderest vigtigt at dette bringes iorden, således at afklaringen kan finde sted!

VH POpiae
Jeg forstår det godt...

Hvis man får bevilliget en bestemt transport form til praktik, bliver arbejdseven hold kunstigt oppe, set i forhold til hvad man kan når man kommer ud i et rigtigt job, og ikke får denne transportform.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2013, 14:55   #27
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Nemlig..

Hvis hun kommer ud med et højere timetal fordi hun er blevet kørt, er det det timetal hun hænger på..

Derfor er det vigtigt at timetallet gøres op med den transportform hun regner med at kunne bruge på sigt.

Hun skriver at hun ikke selv kan regne med at kunne køre bil heller, så løsningen er ikke en bil på sigt.

Det er enten at hun får sat timetallet efter at kunne komme frem selv, evt. med hjælpemiddel.

Eller at hendes gådistance vurderes i forhold til hjælpemiddel på sigt.

Måske er løsningen rollator eller elscooter.. måske er løsningen taxa.

Men det skal løses nu, inden arbejdsprøvningen, for er løsningen taxa, skal hun være sikker på at det er en løsning også under efterfølgende flexjob..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2013, 15:27   #28
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Ja, og...

En arbejdsprøvning udført under forhold der ikke er optimale, kan risikere at blive erklæret ubrugelig.

Når man skal til afgørelse i forhold til fleksjob/pension risikerer man at man ikke kan indstilles fordi man ikke har været stationær som følge af at alt aflastning ikke er afprøvet... og så er de altså ligeglade med hvorfor.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2013, 22:00   #29
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er derfor vigtigt at hendes transport problemer beskrives og afklares nu.

Alternativt, kan afklaringen IKKE bruges, eller også bliver der problemer på sigt.

Ved at få kørsel via §82 stk 4, står hun netop stærkere ift fremtid.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Befordringsgodtgørelse LM Fyn Alt det andet 0 18-03-2011 20:41
befordringsgodtgørelse. Mitte Spørgsmål ang fleksjob 2 27-02-2011 20:05
Befordringsgodtgørelse på kontanthjælp... Nicktob Dit og Dat 18 19-05-2010 18:09
Befordringsgodtgørelse. Connie Alt det andet 12 30-09-2009 15:19
Befordringsgodtgørelse LUM Dit og Dat 12 17-03-2009 14:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension