K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Midlertidig Førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Midlertidig Førtidspension Her vil vi sætte fokus på emnet midlertidig førtidspension, samt følge meget nøje med i hvordan politikkernes revurdering af førtidspensions loven forløber.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2009, 19:07   #1
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Afprøvning

Jeg blev visiteret til et flexjob for 3 år siden - har været ude i 3 arbejdsprøvninger som jeg ikke kunne holde til - derefter foreslog min jobkonsulent mig at søge en førtidspension hvilke jeg sagde nej til fordi jeg har hørt, at de fleste der selv søger en førtidspension får afslag.

Nu vil min jobkonsulent så have mig afprøvet (som hun kalder det) m.h.t. at se hvor lidt timer jeg reelt kan arbejde om ugen? og for at få noget på skrift - hun har bedt en virsomhedskonsulent om at finde et meget let arbejde til mig hvor jeg selv må bestemme hvornår jeg vil møde op på dagen og ellers bare gå hjem hvis jeg ikke kan magte 2 timer om dagen (fri om onsdagen) arbejdsgiveren skal/skulle heller ikke regne med mig m.h.t. evt. arbejdsopgaver?....så er det jeg spørger:....hvad går det her ud på?? - jeg kan slet ikke se noget formål med den afprøvning? skal jeg sige *STOP* nu og så selv søge om en førtidspension? eller skal jeg blive ved med at spille med på den *vogn* som min jobkonsulent kører overfor mig?.

Venlig hilsen Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 19:31   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Når du skriver SELV søger, er det så fordi førtidspensionen skal søges efter §17?

Og er der noget der ligger til hindring for, at du søger §18, med støtte fra din sagsbehandler??

Det er korrekt at §17 er svær at få igennem, men ikke umulig.

Det kan da tænkes at din sagsbehandler nu sender dig ud i det SIDSTE tilbud, netop fordi hun vil have du søger §18 på det bredde grundlag....eller fordi hun kan se, at der mangler noget konkret dokumentation angående afprøvning, så §17 har større chance for at gå igennem......

Jeg synes du skulle spørge om du ikke kan søge §18, for at høre hvad hun siger til det!

Jeg kan ikke forstille mig at alt det her er jobkonsulentens rolle, så derfor skal du have fat i en sagsbehandler, men det ved jobkonsulenten nok.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 20:25   #3
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Mange tak for dit svar. Jeg har fået at vide, at min jobkonsulent også er min sagsbehandler i alt vedrørende min aktuelle situation.

Sorry - jeg aner ikke hvad en § 17 og en § 18 er for noget??.

Mvh. Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 21:53   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej det er sgu heller ikke let at finde ud af!!

§17 er hvis du selv vil søge førtidspension på det foreliggende grundlag. Altså KUN på de papir der allerede ligger i din sag. Der bliver ikke indhentet flere informationer.

§18 kaldes også det bredde grundlag (og er det mest sikre!). Der går din sagsbehandler ind og henter ALLE de informationer hun kan. Det kan være fra din læge, din psykiater, eller anden speciallæge, psykolog mf der kan have informationer der kan styrke din sag og belyse din situation bedst muligt. Somregl vil de også have en arbejdsprøvning, så de kan se hvor mange timer du reelt kan arbejde.
Din ressourceprofil skal også opdateres med de nyeste informationer, du skal have den til partshøring, hvor du kan kommenterer hvis du er uenig. Eller blot underskrive den hvis du er enig.

Det er sådan cirka, forskellen på de to §'er.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 22:08   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Man skal altid rådighedsvuderes for at finde ud af om man stadig står til rådighed for et fleksjob og jeg kunne forestille mig at det er det de nu skal igang med , taget i betragtning af de tidligere arbprøvninger kan jeg så også forestille mig at de skal se om du evt skal indstilles til pension i stedet for ...

Men forlang aktindsigt og se hvad der står i dine journaler (erklæring til aktindsigt ligger under nyttige link )
  Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 23:57   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
finde et meget let arbejde til mig hvor jeg selv må bestemme hvornår jeg vil møde op på dagen og ellers bare gå hjem hvis jeg ikke kan magte 2 timer om dagen (fri om onsdagen) arbejdsgiveren skal/skulle heller ikke regne med mig m.h.t. evt. arbejdsopgaver
I min kommune er det ifg sagsbehandlere IKKE muligt, urealistisk og AAAAAAALT for dyrt.

Hvis jeg fik sådan et tilbud ville jeg skynde mig at sige: "hvornår kan jeg starte" der er lige nøjagtigt det jeg har brug for, stille men sikkert vil der så kunne ligges krav ind også et godt bud er at jeg inden for den første måned vil være meget tæt på de første 8-10 timer pr uge... hvis for farmer jeg da bare kunne få et tilbud der passer til mig (som det du har fået der)

Jeg er dyyybt misundelig *gg* snyd og bedrag, jeg vil os vil jeg

Hvis jeg var dig ville jeg tage det, ikke fordi jeg selv ville blive taknemelig, men fordi det er et rigtig godt tilbud for at få afklaret din situration... hvad kan du enlig? og hvor bør du så høre hjemme? se det som begyndelsen på enden, på din sag.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra syg med 14 timer på job til ønske om fleksjob-afprøvning ellas Spørgsmål ang fleksjob 8 06-09-2013 08:14
manglende afprøvning før stop af sdp. webfilur Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 14-12-2012 14:32
Afprøvning AJT Spørgsmål ang fleksjob 1 13-02-2012 16:40
Afprøvning af medicin - hvornår er nok nok ? Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 07-09-2010 18:32
AFPRØVNING Margit Spørgsmål ang fleksjob 1 15-12-2005 14:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension