K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2014, 16:50   #1
madsen1980
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2014
Indlæg: 13
Styrke: 11
madsen1980 er ny på vejen
Smile Sygemelding / opfølgningsplan ved jobcentret.

Hejsa.
Jeg er ny herinde.
Jeg har siden jeg var omkring 12-13 år haft bøvl med min ryg. Det startede ved at jeg vippede med en veninde og da jeg er oppe i luften på vippen så hopper min veninde af og jeg hammer rumpen i jorden. Det giver et stød op i hele ryggen og jeg endte med at ligge i sengen i 3 mdr med ondt i ryggen. De undersøgte mig og tog røntgen billeder. De fandt ud af at jeg havde en medfødt "defekt", dvs at min 5. lændehvirvl var skæv.
Jeg har siden dengang haft få smerter/træthed i min ryg. Jeg fik taget en uddanelse som butiksassistent og har nu arbejdet som privat dagplejer i 7 år.
Men de sidste 4 år ca. har jeg haft problemer / smerter i min ryg. Har 1-2 gange om året været nede at ligge med meget kraftige smerter i ryggen, (så jeg næsten ikke har kunne gå eller ligge) jeg har så gået til kiopraktoren og blevet trykket lidt på plads igen.
Men for 1 1/2 år siden fik jeg igen en tur, og fik meget kraftige smerter i min ryg + højre ben, efter små 14 dage gik det lidt i sig selv igen. Men jeg havde stadigvæk smerter dagligt i ryggen/ben. Jeg blev mr-scannet på rygcentret i sommers hvor de fandt 2 stk diskusprolapser i lænden, men de trykkede ikke på nerverne til mit ben. Jeg forsatte behandlingerne ved min kiopraktor, men i december sidste år blev det bare værre og værre. Jeg sov ikke om natten pga smerter og jeg havde intet overskud til lin egen familie/børn eller til mit job. Jeg endte med at sidde grædende hos min kiopraktor,så han sendte igen en henvisning til rygcentret men jeg skulle ikke forvente at de ville gøre noget. Jeg kom til rygcentret og fik strenge ordre på at jeg skulle sygemelde mig i hvertfald i 14 dage, og skulle mr scannes igen, den viste ikke noget nyt, så ville de gerne have et røntgen billede og de viste så at jeg har 2 stk ødelagte diskusskiver, mangler et lille stykke knogle i lænden som giver smerter samt start på slidgigt som også giver smerter. Jeg har nu været sygemeldt siden 27 januar og har fået besked på at jeg ikke må have et rygbelastende job. Jeg er en kat. 2 inden for sygemelding.

Nu er jeg indkaldt til en samtale på jobcentret og skal have lavet en opfølgningsplan. Hvad er det?? Bliver man sendt ud i arbejdsprøvning/praktik eller hvad skal der ske.

Jeg har stadig mange smerter hver dag, sover ikke altid fantastisk om natten, spiser 12-14 smertestillende hver dag, og kan stadigvæk ikke klare de gængse daglige ting herhjemme (f.eks støvsugening, madlavning oprydning osv) da mine smerter bliver værre, og jeg er meget træt i løbet af dagen. Min mand arbejder mange timer og kommer ikke hjem hver dag pga hans job, (han kan ligge ude 2-3 dage om ugen), så vores dagligdag og vores børn er afhængig af mig. Og det er sgu svært når man ikke er på toppen.

Beklager at det blev lidt langt. Håber at der er nogen der kan svare på mine spørgsmål.
Hilsen mig
madsen1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 17:08   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.674
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Madsen1980

Læs, forstå og følg disse begynderråd:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Du er efter min mening modig, at modtage kiropraktik med bekræftede prolapser i lænden.

Hvilken behandling modtager du pt?

Jeg går ud fra du er på sygedagpenge, siden hvornår?

Er du over eller under 40 år?

Nu skal du til at lære spillet regler, fordi du er på vej ind i et forløb, som du ikke troede muligt.

Men når du følger de råd du modtager, så får du overblik.

Kommunen er ikke interesseret i diagnoser, men udelukkende din arbejdsevne.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 17:35   #3
madsen1980
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2014
Indlæg: 13
Styrke: 11
madsen1980 er ny på vejen
Tak for dit svar.
Jeg har været på sygedagpenge siden d. 27/1 2014
af hensyn til min behandling ved kiopraktoren så fik jeg at vide 1. Gang jeg var på rygcentret at jeg skulle forsatte min behandling hos kiopraktoren.
Jeg modtager pt ingen behandling da det ikke forventes at blive bedre. Jeg skulle lære at leve med det.
Jeg er 34 år.
Kommunen begyndte allerede på at jeg skulle starte op på 1/2 tid inden jeg fik svar fra rygcentret. . Så har allerede nu oplevet den knap så mennesklige side af kommunen...
madsen1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 19:26   #4
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Madsen1980

Læs, forstå og følg disse begynderråd:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Du er efter min mening modig, at modtage kiropraktik med bekræftede prolapser i lænden.

Hvilken behandling modtager du pt?

Jeg går ud fra du er på sygedagpenge, siden hvornår?

Er du over eller under 40 år?

Nu skal du til at lære spillet regler, fordi du er på vej ind i et forløb, som du ikke troede muligt.

Men når du følger de råd du modtager, så får du overblik.

Kommunen er ikke interesseret i diagnoser, men udelukkende din arbejdsevne.

Hilsen Peter
Håber ikke jeg styrer tråden i en anden retning. Hopper bare lige ind, da min sagsbehandler hele tiden taler om at hun skal bruge diagnoser? Dem har hun iøvrigt. Måske hvis det også kan være en hjælp for trådholder at dette punkt kan yderligere belyses, ifht. "spillets regler" som er DYBT forvirrende for os alle.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 10:03   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Din opfølgningsplan, skal indeholde det videre forløb tilbage til arbejdsmarkedet.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension