K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2010, 20:03   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Falck tjener penge på dagpengestop

"23-årige Heidi Olsson har ulovligt fået frataget sine sygedagpenge af Falck Jobservice. Firmaet får kun betaling for sagsbehandling for Kolding Kommune, hvis kommunen sparer penge på udgiften til sygedagpenge."

http://forsiden.3f.dk/article/201011...3/2140/NYHEDER

"Inden for de fire første måneder, efter Falck fik opgaven med sygedagpengesager i kommunen, steg antallet af afsluttede sager med 49 procent sammenlignet med samme periode året forinden. 43 borgere gik fra sygedagpenge til ingen ydelse. Året forinden var tallet under det halve - 20. Det viser tal fra Jobcenter Kolding."

Altså, jo flere Falck kan sparke ud af sygdagpengesystemet, jo bedre for Falck (ogKommunen!)

FY for en banket bæ

GODT vi for MEGET LANG TID SIDEN har opsagt vores Falck abonnement, så længe de har den politik skal de ALDRIG komme til at så meget som snuse til mine kroner!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 22-11-2010 kl. 20:07.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 21:37   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Måske ikke men de må gerne komme og slukke branden i dit hus??
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 07:47   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
lum, ved du hva, jeg er ved at sige: helst ikke!

-og iøvrigt er jeg temmelig sikker på at Falck eller andre(her i byen er vi underlagt nogle andre spilleregler, gr nedlæggelse af vores lokale brandstation)
aldrig ville nå frem i tide!

Falck ventede vi forgæves på i over 2 timer, sidste gang vi havde brug for dem!
(-det var mere end koldt at ligge på badeværelset gulvet og venter -Gud ske tak og lov for mobiltlf!)

Falck nægtede at transportere os(da både min mand og jeg kan risikere det) hjem -liggende transport- efter et hospitals ophold skønt flere års abonnement,
FØRST da overlægen ringede og talte m store bogstaver, indvildigede de!

NIX -har absolut intet tilovers for mennesker der tjener på andres ulykke!

(brand eller ej)

Og Jep, er mere end stædig i mine principper -koste hva det vil
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 08:21   #4
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Måske ikke men de må gerne komme og slukke branden i dit hus??
Øhhh, de(falck) får vist rigelig betaling fra kommunen som vi jo betaler rigeligt til

Enig med buster, vi har også tidligere på året opsagt vores bilabonnement af samme grund... -sådan nogle sv!n skal ikke - frivilligt - have del i vores penge


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 09:41   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Falk, nu ved jeg ikke hvad de tjener på de der indrepip kursuser, men jeg ved hvad deres medarbejdere får i løn, og jeg ved hvordan det står til på stationerne, og det er bestemt ikke at råbe hurra for kan jeg roligt betro jer.

Men jo de er griske, og hvorfor skulle de ikke også være det fuldstændig som alle andre virksomhedder? det da tosset andet specielt nu de mange steder i landet har monopol, der er ingen konkurrence. Er rigtig godt eksempel her lokalt: Vi har ca 65 brandhaner der skal tjekkes en gang årligt (og halvdelen ca vil langsomt blive nedlagt, men de vil have det samme) jamen det indkasserede de da lige omkring 650000 for at gøre... men igen hvorfor skulle de ikke gøre det, når nu de kunne?

Så bare lidt sur røv for dem at vi frivillige har sagt ja til at spare vores griske kommune for de penge... se pointen det kommer and på hvordan man vender den, kommunerne er pålagt at spare, hvilket faktisk rammer Falck ret hårdt, det er dem der altså dem der har ansvaret for at rede andre menneskers liv, og oven i sætter deres eget både fysiske og psykiske liv på spil for at gøre det, og så ikke kun rammes de af dagpengereglerne, næ næej det skam ikke nok, de får også en rigtig ussel løn, de gør det bestemt ikke for pengenes skyld.

At Alarmcentralerne nægter at sende ambulancer, og er evigheder om at sende ambulancer har faktisk ikke en døjt med Falck at gøre, det er faktisk politiet, og vores kære regering du skal skælde ud på. Det er politiet der sider på alarmcentralerne (bestemt af regeringen) og at radiosystemet ikke virker ordentligt var de blevet advaret om inde på borgen før de købte det nye Sine system. (dog er det system klart bedre end det vi havde lovmæssigt, i det gamle er det næsten umuligt at forstå hvad der bliver sagt)

Vi har selv stået med problemet med ikke at få en ambulance, på trods af at vi fortalte hvem vi er (os frivillige) og vi har altså folk der har mere udd´end falck folkene, så vi altså nu nok kompetente nok til at vurdere hvornår vi kan transportere folk selv og hvornår der skal en ambulance til, men det mente politibetjenten så ikke lige, et menneske som har langt mindre erfaring end vi har. Eller da de (brandfolk, det er dem der frigør) skulle stå og vente på en ambulance til et meget alvorligt trafikuheld i 45 minutter (at det så tog den samme tid at frikøre den tilskadekomne er enlig underordnet, for den var en af de vanskeligste de har haft i årevis, normalt tager det få minutter)

Falck selv har på brand-rednings området faktisk ikke meget at skulle have sagt, det er bestemt inde fra borgen. Fx at den med at du lå længe, jamen det helt ok, i Skagen her i vintermånederne, er det ikke ualmindeligt at det tager en ambulance 1½ time at nå frem, grunden er at der ingen er der oppe, politikerene ved det godt, og acceptere det fuldt ud, så længe Falck gennemsnitligt holder sig inden for 15 min (hvilket slet ikke er optimalt 7 min og det er ikke værd at forsøge genoplivning) så det helt fint, og fordi Skagen går under området for Aalborg, hvor de har en udrykningstid på 5 min ja så er det bare synd for skagboerne, deres ambulance er sparet væk, altså en besparelse pålagt af regeringen, bestemt ikke Falck, de lever altså at at rede menneskeliv.

For ca 5 år siden hed det sig at kommunerne skulle kunne evakuere 5% af deres befolkning (5% er faktisk ikke ret meget) det er nu reduceret til ingen ting, det er bare synd, at nogle kommuner så stadig har så de kan tage langt mere end de 5% er jo bare heldigt for borgerene, men de kommuner der ikke har et frivilligt beredskab har sparet den post helt væk (de betalte et beløb for at andre stod i beredskab for dem) fordi de har fået lov til at spare den væk, i det øjeblik borgen besluttede at de ikke skulle længer, men at det nu var helt frivilligt.
Det værste er næsten at de 5% ikke kostede staten en eneste krone i forvejen, det var en udgift 100% pålagt kommunerne.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 20:32   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Lum, ganske almindelig anstændighed, mener jeg man kommer langt med?

-og igen, som forbruger har du stor magt -hvis man vil

(vi kan ikke være uenige om at det er dem på Borgen der har hovedansvaret for tingenes tilstand og vil sige som Niels Hausgård, mener jeg det var:
Vi har de politikere vi fortjener!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 01:19   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Øhhh, de(falck) får vist rigelig betaling fra kommunen som vi jo betaler rigeligt til

Enig med buster, vi har også tidligere på året opsagt vores bilabonnement af samme grund... -sådan nogle sv!n skal ikke - frivilligt - have del i vores penge


.

Nå ja undskyld, det er selvfølgelig IKKE alle de gode og brave medarbejdere der har ødelagt dette firma... -men ledelsen og de personer de har ansat til at ødelægge de syges liv/fremtid er nogle samfundsskadelige snyltere(læs: sv!n).

.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 01:37   #8
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
nyeste artikkel om Falck og og ulovligt stop af sygedagpenge

http://forsiden.3f.dk/article/201011...1/2140/NYHEDER
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Paragraf 34 når ens hjemmeboende børn tjener penge? Silly Alt det andet 3 04-03-2011 09:14
dagpengestop eller? Suk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 04-04-2010 18:41
Randers kommune tjener KUN penge på jobcentret zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 5 17-11-2008 14:53
Sådan tjener andre aktører penge zuza Politik og Samfund 16 04-02-2008 10:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension