K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2009, 11:21   #1
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Kommende kæmpende førtidspensionsansøger.

Hej alle.

Jeg er ny her, men allerede virker dette, som et godt forum at komme med sin historie og spørgsmål i.

Jeg er en kvinde på 38 år, er gift og har 2 børn på 6 og 10 år.
Da jeg var 23 år blev jeg ramt af stress, da jeg arbejdede hos en købmand.
I de efterfølgende år fandt min læge ud af, at jeg også lider af genereliseret panikangst. Samtidig med har jeg også en stor dødsangst. Det har resulteret i mange anfald i årenes løb. Jeg har fået "lykkepiller" i ca. 11-12 år nu, (først Seroxat og nu Cipralex/Seroplex).
Jeg har kæmpet meget alene, (uden systemet), men har nu været sygemeldt i 2½ år og har været i arbejdsprøvninger 3 steder, med næsten det samme resultat, at jeg ikke kan jonglere både arbejde og privatliv. Arbejdstiden er ikke forøget, men nærmere forringet. Det sidste sted var jeg der 3 gange i ugen á 3 timer, men ikke uden en del sygedage. Jeg fik 2 tennisalbuer her i praktikken, som nu har gjort ondt i ca. ½ år. Praktikken blev stoppet efter 5½ mdr., da jeg var kørt ned både psykisk og fysisk.
Jeg går pt. hos en psykolog på sygehuset, og skal samtidigt med samtaler også prøve kunstterapi der. Jeg havde først en psykiater på sygehuset, som var rigtig god, men han skulle desværre et andet sted hen i et års tid.
De vil nu fra kommunens side til at lukke for sygedagpengene, da jeg ikke kan opfylde flere krav om forlængelse, fordi min arbejdsevne ikke er god nok.
Min sagsbehandler siger, at jeg er for dårlig til flexjob, men for god til pension.
Hun mener, jeg ikke er nok afklaret, idet jeg er i psykologisk behandling, og der kan komme en forbedring. Ja, det kan der måske på det personlige plan, men jeg tror ikke, det vil blive ret meget bedre på det arbejdsmæssige plan.
Nu har jeg kæmpet i 15 år og har ikke meget mere tilbage at give af.
Jeg er nu "tvunget" udi at søge min pension, da de ikke giver mig ret mange andre valg, det bliver knald eller fald.
Hvis der er andre, der har været i en lign. situation, må I meget gerne give jeres besyv med.

1000 tak fordi I gad at lytte

anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 12:17   #2
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej anniss

Og velkommen til siden. Her kan man læsse ud med sine frustrationer og der er altid nogen som svarer og ved hvad man skal gøre.

Men en træls situation du står i for rask til pension, men for dårlig til flexjob, siger din sagsbehandler. Håber da du har fået det på skrift.

Og har du søgt agtindsigt fra kommunen, så du ved hvad de har på dig.

Bare bliv her i din tråd, så kommer der flere svar.

Sender dig et stort

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 20:08   #3
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
for at få førtidspension skal du have en varig lidelse, eller flere, alt skal
være afprøvet for at forbedre din situation, herunder behandling og
arbejdsprøvninger, desuden skal din arbejdsevne være ubetydelig, og
dette skal du gerne have på skrift, nu ved jeg ikke, om du allerede
har det, men ellers kunne du måske få din kommune til at indhente
lægeudtalelse og en psykriatrisk vurdering, udfra det afgøres det, om
du kan bevilliges førtidspension.

Sidst redigeret af Tanja; 18-06-2009 kl. 20:32.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 20:53   #4
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Hej anniss..

Jeg er lidt i samme situation mht til stress, depression. Jeg har så fået en diagnose som PTSD, Piskesmæld.. samt angst og kronisk hovedpine.,o g ledsmerter.. Det hele kom for 2 år siden efter en trafikulykke.

Jeg er også på seroplex samt Arintapin, hvilket er lige optrappet til 45 mg efter en tur på den psykiatriske afdeling i sidste uge. Får også ibumetin 600 mg..

Jeg vil blot sige at jeg forstår dig rigtig godt... Men som jeg har forstået nu.. er kommune ´s system en LANGGGGGGG sej kamp... så hold ud.. og kæmp..

Jeg er blevet enig med mig selv nu at jeg vil søge FTP... Det har været rigtig hårdt, at kunne indse at man er en anden person ...både fysisk og psykisk.. og jeg har stadig ikke indset det... Men som alle siger..så tager det tid... og jeg kæmper stadig. Jeg kan jo intet..som før...

Husk at have din læge med det hele, få akt indsigt i din sag... og som jeg har fået at vide... og vil gerne sige det videre... prøv alle dine arbejdsprøvninger.. så godt som din krop kan klare..og husk at sige stop... og samarbejde med dine sagsbehandler...

Held og lykke i fremtiden, håber at du snart får en afgørelse..og dermed kan få ro i dit liv...

Knus

Sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 08:18   #5
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hej igen.

Mange tak for jeres indlæg.
Jeg kæmper og prøver alt.
Desværre har jeg nok ikke min læge særlig meget i ryggen. Jeg kunne læse i mine papirer, at hun har udtalt, at jeg ikke har været ved hende mht. mine tennisalbuer. Sjovt nok har jeg både fået Todolac og en henvisning til ultralyd hos fys. Hvilket jeg får tilsendt på skrift. Hun mener videre, at jeg har godt af at komme ud på arbejdsmarkedet igen, uden at have talt med mig om min situation i MEGET lang tid.
Det er som om, at de arbejdsprøvninger man går igennem, egentlig slet ikke tæller. Jeg klarer knap nok 9 timer om ugen + der er en del sygedage.
Når man har haft angst og kaos i hovedet i så mange år, (ca. 15 år), er det ikke bare lige sådan at komme af med, og som psykiateren sagde; "Du vil altid ha' det, det forsvinder ikke, men medicinen tager toppen af det".
Jeg snakkede med en fra min fagforening, som kom med et godt citat; "Det kræver et godt helbred at være syg". Ja, det er der sørme noget om:-)

Ses
anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 09:02   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det findes ikke,at man kan være for rask til pension, og for syg til fleksjob.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 09:16   #7
karen1191
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Lokation: skive
Indlæg: 26
Styrke: 16
karen1191 er ny på vejen
pension

hej
havde håbet på et svar i dag ang pensionsansøgning,men mødet var sørme blevet aflyst i går pga sygdom, så kan man så vente yderligere 14 dage før sagen bliver afgjort
karen1191 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 11:47   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Aniss,

Det er noget af en omgang du har været igennem og så samtidig med 2 små børn. Måske er det på tide at du får noget ro. !!. Du siger at du nu er tvunget udi at søge pension, er det ikke også det du har brug for ?. Jeg troede også selv at jeg skulle have fleksjob, men efter 2 arbejdsprøvninger, kom jeg endnu længere ned i sølet og begge mine børn bor nu hos deres far, min eksmand.

Det er vigtigt at du fornemmer hvad du har brug for, jeg så ikke at pension er det bedste for mig, for jeg kan jo også godt lide at arbejde og så er man naturligvis økonomisk bedre stillet med fleksjob. Dog vil jeg sige pas på for man kan presse sig selv for meget, sådan som jeg har gjort. Penge er som vi siger ikke alt og er det pension som du skal have, jamen så er det det. Så må I have gang i speciallæge erklæringer osv. og derefter må sagen jo blive afgjort.

Sygedagpengene kan jo i flg. §26 (tror jeg nok at det er) forlænges såfremt der er startet samt om førtidspension.

Held og lykke med det, pas på dig selv og din familie.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 12:59   #9
g1981
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2008
Indlæg: 20
Styrke: 16
g1981 er ny på vejen
velkommen til aniss
jeg håber din sag kommer til at få en konklusion hurtigt og smertefrit.

overvejer også selv at søge pension

hilsen g1981

Sidst redigeret af g1981; 19-06-2009 kl. 14:18.
g1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 13:31   #10
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Hej G1981

Jeg vil foreslå dig at starte din egen tråd. Så bliver der ikke tvivl om hvem de enkelte svar er skrevet til.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det kommende valg ! FrkSilverfox Politik og Samfund 3 01-09-2011 08:00
Kommende børn og evt ftp? lisapigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 09-03-2011 17:16
Voldsomme prisstigninger på mad det kommende år. Ninja Politik og Samfund 11 06-12-2010 22:09
Kommende førtidspensionist. Dauch Nyttigt at vide for Førtidspensionister 9 21-01-2007 15:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension