K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2010, 18:45   #1
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hvor lang tid før i fik FP

hejsa hvor lang tid gik der før i fik jeres pension hvor lang tid har i været i "systemet" før i fik den ? bare høre fordi min konsulent skal bare have skrevet min vurdering og sendt til min sagsbehandler, så nogle der ved hvor lang tid der muligvis kan gå der før man får at vide om det kan sendes til pensionteamet eller om der skal indhentes flere oplysninger inden den sendes videre ??? vente tiden er godt nok lang
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 19:16   #2
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg kan for eget vedkommende sige at jeg gik sygemeldt i ca 8 mdr. med kraftigt piskesmæld, efter ulykke i jobbet.

derefter begyndte en jobprøvning, med dertil hørende skånekrav etc etc etc......

det viste sig ikke og være rentabelt, og der blev spekuleret i andre steder jeg kunne "prøves" men man fandt matchet, havde været optimalt, og da der ikke kunne trækkes mere end ca 10 timer max ud af mig ugentligt.
var der desværre ikke nok til at fleks kunne komme påtale... det var lidt surt.

men jeg blev så efter sygedagpengeforlængelse (26 uger)... indstillet til ftp.

som derefter ret hurtigt faldt på plads, da min sagsbehandler ikke mente der var noget synderligt værdigt i at jeg først skulle parkeres på kontanthjælp, en ukendt årrække, da min situation jo var blevet erklæret stationær af lægen, og kommunens konsulent på området var enig ....

så for og summere op gik der temmeligt præcist 18 mdr.

mvh eders ace dk

ps skylder nok og sige jeg var omgivet af "proffer"... samt et SKIDE GODT NETVÆRK HERINDE..... som hjalp mig med råd og vejledning i alle mine "dumme" spørgsmål
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 19:16   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Nille60,

Nu har jeg set at du figurere under fleksjob spørgmål, så det kommer jo også an på om sagsbehandleren føler at du kan "springe" en arbejdsprøvning over ??

Jeg startede min sag i august 2008 og nu efter 4 forskellige sagsbehandlere er vi stadig ikke ved vejs ende, men det håber jeg snart at vi er.

Forklar evt. lidt mere om din sag.

Kh. EE

Ups: Beklager hvis jeg forveksler dig med Nilla. Dog vil jeg gerne høre lidt mere om din sag og hvad er det for en konsulent du har med dig ?

Sidst redigeret af Enteneller; 06-06-2010 kl. 19:19.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 19:39   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Efter 21 år på kontanthjælp, fik jeg førtidspensionen igennem på lidt over 1½ år.....ansøgte i December 2007, og fik den tilkendt i Juli 2009.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 19:48   #5
fillemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 102
Styrke: 15
fillemusen er ny på vejen
Hej

Det tog ca. 2 år,at få flexbevilling...jobbede flex i 8 år...og så ca. 2 år om at få førtidspension....blev fp her pr. 1. april

Ja ventetiden er dræbende...føler med dig

Håber det går hurtigt for dig,held og lykke


Mvh fillemusen
fillemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 19:51   #6
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa har skrevet en masse herinde men har været i systemmet siden jeg var 18 er i dag 28 og har været sendt i en masse aktiveringer/kurser osv som kommunen gør når man er på kontanthjælp lige fra deres rengørring hos ældre til praktik i kantiner/storkøkkener, jobsøgning osv og har været på teknisk skole, vuc, handelskole, egu=erhvers grund uddannelse osv som heller ikke blev gennemført alle de gange jeg har været sendt ud kunne jeg ikke holde til det psykisk og har skiftet kommuner et par gange også, også starter ens sag forfra eller går helt i stå, jeg har været på et behandlingsted fra 2004-2006 pga psykiske problemmer det første år var i dags behandling, det sidste år i deres støtte bolig. Så her i 2007 flyttede jeg til frederikhavn og har været tilknyttet SIF særlige individuelle forløb, har været i praktik 2 gange af 4 uger, hos 2 forskellige ejendomsmæglere ibyen, der er lavet vurdering på disse men ikke alle de andre steder jeg har været sendt ud i desværre. Så her for et par måneder siden fik jeg skiftes konsulent pga hun fik nyt job og ny sagsbehandler da jeg blev flyttet over i dette som hedder special teamet, så nu er jeg tilknyttet kommunes projektafdeling 7½ ugenligt med en dag fri hvor jeg har personligudvikling og motion sammen med andre der har det svært, det er jeg nu meget glad for, så går tiden da med det. Min nye socialfaglige konsulent er også min kontaktperson og hun har fået min sag og har været til samtale med hende nogle gange og RP er lavet og godkendt, der foreligger papir fra neuropsykolog, psykolog og min egen læge og der er lavet funktionsbeskrivelse også, så nu skal det hele bare sættes sammen til en vurdering og sendes til sagsbehandler som så skal tage stilling om den kan sendes direkte til pensions teamet eller om der skal indhentes flere oplysninger inden da.
Er født 6 uger fortidligt og har en del senfølger da der ikke blev givet noget behandling osv da jeg blev født, lå det første år af mit liv på sygehuset i kuvøse osv og har fået tale undervisning og sådan noget pga min motorik osv men ellers ingen ting derud over. Døjer med disse her ting: angst og utryghed, atsmatiks bronkitis, forsinket sprogudvikling, indlærinsproblemer, koncentrationsbesvær, lavt energi niveau, lavt selværd og psykisk skrøbelighed, manglende mod og selvtillid, motorisk sen udvikling, opmærksomhedsforstyyrelser, passitivitet og indesluttethed, sociale vanskeligheder, svækket hukommelse, svækket immunforsvar, det var hvis dette.

Håber i kan bruge det til noget
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 19:58   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg kan simpelt hen ikke forstå at man kan være så mange år i kontanthjælp systemet når man er syg. Kommunerne/staten, burde indføre check op efter 5 år, med henblik på at vurdere en helbredsmæssigt og evt. sigte mod en fleksjob eller pensionssag. ??

Nilla når du skriver igen, så husk linie skift i dit indlæg, således er der ikke så mange der givet op med at læse det.

Jeg håber det bedste for dig, men indstil dig på en lang og sej kamp. Husk på evt. bisiddere om nødvendigt.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 20:24   #8
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
tak er ikke så godt til det med linie afstand osv og det er ikke nilla men nille60 :-)
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 20:41   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Fra jeg sygemeldte mig og til jeg blev tilkendt fp gik der tæt på 15 år.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 21:08   #10
Dakota
Elsker at være her på K10
 
Dakotas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Lokation: Nordsjælland
Alder: 53
Indlæg: 56
Styrke: 16
Dakota er ny på vejen
Jeg har kæmpet imod min sygdom (psykisk lidelse) siden teenage årene uden egentlig at vide hvad der var galt, men altid kunne passe mit arbejde.

Så tilbage i 1999 blev jeg langtids sygemeldt stadigvæk uden at finde årsagen til min sygdom. Jeg kom tilbage på arbejde.

Blev langtids sygemeldt igen et år efter. Kom tilbage på arbejdet. Klarede mig nogenlunde men med mange af de her mandags sygemeldiniger.

Feb 2006 måtte jeg dog kaste håndklædet i ringen og blev langstids sygemeldt igen denne gang kom jeg førts i behandling hos min egen læge og senere hos psykiatiker. Jeg nåede 52 ugers grænsen og sygedagpengen blev taget fra mig med sætningen "ja du er jo for syg til at kunne fortsætte med at få sygedag penge". Heldigvis var min arbejdsgiver så behjælpelig at han fandt så meget arbejde han kunne og kørte det hjem til mig så jeg kunne sidde og arbejde hjemme. Dog var jeg meget ustabil i mit arbejde og jeg tjente nok kun halvdelen af hvad jeg plejede.

Jan 08 kom jeg til ny psykiatriker som sendte mig videre til psykitrien på Helsingør hospital hvor jeg kom til behandlinge hos overlægen - han sygemeldte mig straks og sagde at dette nok endte ud i fp og at jeg absolut ikke skulle i arbejds-prøvning da jeg var for syg. Juli 08 havde jeg igen opbrugt min kvote af sygdage og min sagsbehandler sagde at der vist kun var fp tilbage og hun ville indstille mig med det samme. Men vi skulle først ha en speciellægeerklæring. Denne erklæring skulle laves af samme spykiatriker som jeg gik hos på Helsingør hopital og det tog vel godt og vel 4 måneder at lave den. Her fik jeg også dianose på hvad jeg fejler nemlig skitzotopi, social forbi, angst og svær depresion. Dec 08 fik jeg svar fra kommunen at jeg havde fået og jan 09 trådste min fp i kraft.

Puha det var en lang smøre.
Dakota er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid går der ca? Vestergaard Spørgsmål ang fleksjob 14 29-05-2013 15:41
Hvor lang tid går der? viggo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 18-05-2012 13:12
Hvor lang tid går der mon?? Udeiskoven Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 21-12-2011 09:31
Hvor lang tid går der? Sunnydob Alt det andet 23 09-01-2011 10:16
Hvor lang tid tog det? Flower Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 10-03-2010 19:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension