K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2009, 17:57   #1
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Doktorshopping/Dianose fixsering

Står der nogen sted i regler for både fleks/pension at man skal have en dianose på alting.

Her mener jeg skal en jobkonsulent fokosuere på dianoser. Når jeg starte den tråd var det på bagrund af at min jobkonsulent nu ville sende mig på et kursus som heder Venture. Som skulle var i 4 uger. Jeg var for et par måndere siden i en arbejdesprøve som blev afbrund med at jeg blev indlagt på Herning region syghus med for lav blod procent.

Efter følgende har jeg være hos min læge for at få en, genral helbredtest. Som ifølgende min jobkunsulent skriver han at jeg har problemere med spændinger i skulder og ryk, Og den 17 Marts 2009. Var jeg på Vejle Regionsyghus og blive test af en Neuropsykolog som kom frem til med at jeg skulle have forstyrelse i den central del af hjerene som styre motorik/Adfærd/Hukommelsen.

Som vises ved at jeg underpress kan omgivelsere ikke være sikker på at jeg modtager alle beskeder, Og jeg kan ikke selv styre det da det bare kommer jeg opdager selv nogen gang at jeg var faldet ud. Men det er efter det er sked. Men samme jobkonsulent har fået den opfattelse at der ikke er noget nyt i det.

Mit sprøgsmål er om der over hovde er nogle arbejdeskiver som ville havde en sådan person i blandt deres ansatte.
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark

Sidst redigeret af UllaCliffShads; 08-10-2009 kl. 21:30.
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2009, 00:26   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Næ, nogle får pension af sociale årsager... altså uden diagnose.

Om man kan få arbejde?

Det er helt sikkert svært, hvis man ikke har fået beskrevet skånehensyn m.v.

Men jeg vil anbefale dig at skrive dagbog, allerede fra nu af, og endnu vigtigere, når du skal arbejdsprøves.

Du vil selv kunne få meget glæde af den, så du bedre kan planlægge din hverdag, når du efter et stykke tid kan se mønstre i, hvordan du får det, hvis du arbejder/laver for meget.

Du kan skrive om alle dine skavanker, hvad du har lavet, nattesøvn, træthed, smerter, hjemlige opgaver, arbejdsopgaver osv. osv.

Skriv mest muligt.

Det kan i sidste ende bruges i din ressourceprofil, når der skal træffes afgørelse i din sag.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2009, 09:54   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Egentlig et tricky spørgsmål! Én ting er hvad arbejdsgiver vil have, og en helt anden ting er, hvad kommunen anser som værende realistisk. Lad mig sige med det samme, at de to ting kan ligge milevidt fra hinanden!!!!

Engang imellem er skånehensynene SÅ belastende for klientens arbejdsevne, at et job vil være noget lig umuligt, men det afholder ikke sagsbehandlerne fra at vurderer, at der ér en skræddersyet mulighed for job, uanset diagnose og skånebehov!!

Det er derfor, tror jeg, at der er så mange ledige fleksere. Der er simpelthen ingen der vil ansætte dem!
Men kommunen har sådan en ide med, at gøre fleksjobs utrolig attraktive og sidder virkelig og lokker med gulerod, flere penge, socialt netværk osv. Mens virkeligheden ofte tegner sig NOGET anderledes når først fleksbevillingen er i hus (og de slap for at skulle betale førtidspension).

En diagnose burde være ligegyldig, da det er arbejdsevnen de skal se på - og ikke diagnosen!
Men indrømmer, at kommunen ofte stiller sig på bagbenene hvis der netop IKKE findes en diagnose, og bruger den manglende diagnose til at vinde tid, sylte sager, sendte klienten fra Herodes til Pilatus - og tilbage igen.

Sidst redigeret af Ninja; 09-10-2009 kl. 09:58.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2009, 10:07   #4
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
I går havde Web, et indlæg med emnet tilkendelse af førtidspension, hvor Zuza gør opmærksom på en meget vigtig detalje af undersøgelsen omkring tilkendelser af førtidspensioner efter § 17:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=10104

Som det kan ses, er der som Helene kr skriver en tendens til at flekse syge borgere, der burde have haft pension.

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2009, 10:12   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Netop, og en skræmmende tendens til, at sagsbehandlere ikke tager fat i de klienter der burde have førtidspension og tilbyder dem muligheden.

Dette ved jeg nemlig de ikke gør - jeg har jo altid været et oplagt bud på en førtidspension. Men næææ nej, de lod mig være på kontanthjælp i over 21 år (læs:21 år!!!!) som psykisk syg!!!

Og tænk hvor meget jeg kunne have været sparet for - jeg kunne have fået førtidspensionen på de gamle regler uden at blinke med øjet.

Men var der nogen der sagde noget? næ gu var der ej.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2009, 14:17   #6
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Jeg syndes at min sag minder meget om de eks som Ellen Ryg Olsen skriver om i sin bog syge På tvangsarbejde og jeg er fuldstændig enige med hende omkring hendes ud læg og beskrivelser som hun giver i sin bog.
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mangler dianose, er svimmel men alligevel på vej i arbejdsprøvning? carisma Alt det andet 43 25-11-2009 22:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension