K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2012, 21:29   #1
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Hvad kan han nu finde på?

Hej igen.

Jeg ved at flere af jer har fulgt lidt med i min sag om pension og jeg vil lige opdaterer lidt.

min sagsbehandler kan hverken stave eller hitte rundt i hvad han mener og ikke mener, rettere han VURDERE og ikke rigtig ud fra hvad deres lægekonsulent skriver???

Men her er hvad lægen har skrevet:

Der er beskrevet en 29-årig mand med svært belastet bagrund, dårlig begavelse samt flere
psykiatriske diagnoser. Diagnoserne er velunderbyggede og borgeren er velundersøgt.
Sagen vurderes rent lægeligt at være velbelyst.
Der er ikke nogen former for behandling, der kan forbedre funktionsniveauet i en sådan
retning, at RH kan blive selvforsørgende, hverken helt eller delvist.
Der har været mange kuldsejlede forsøg på jobs, jobtilbud, uddannelse og aktivering.
Det vil således ikke give mening at forsøge yderligere tiltag i den retning, der vil derimod
være risiko for forværring, som det er set ved sidste erhvervsrettede aktivitet.
Funktionsevnen vurderes varigt at være nedsat til det ubetydelige i forhold til at udføre
løngivende funktioner. Yderligere erhvervsrettede tiltag skønnes åbenlyst at være
formålsløst."

Efter han har fået den, så mener han så at jeg skal i arbejdsprøvning og der spræller jeg lidt og tager fat i myndighedchefen.

Efter 2 timer at jeg har talt med chefen får jeg denne mail:


Hej Rene.
Jeg har modtaget et udvidet lægeskøn som du er velkommen til at læse. Jeg tilføjer det i ressourceprofilen og vi retter resten af ressourceprofilen til når i kommer ned til mig tirsdag kl. 10.

"Tilføjelse til lægeskøn á 17.6.2012
Herfra vurderes det ikke, at RH vil kunne deltage i erhvervsafklarende tiltag – ej heller på længere sigt.
Der skønnes at være meget stor risiko for, at der igen opstår en svær forværring af hans psykiske lidelser, og det vurderes ikke, at han som følge af den samlede beskrevne psykiske og begavelsesmæssige tilstand vil være i stand til at kunne udføre løngivne arbejdsopgaver – ej heller i mindre omfang uanset tilgodesete skånebetingelser. Der kan ikke peges på behandling eller andre tiltag, der vurderes at ville kunne ændre på dette. Funktionsevnen vurderes varigt at være nedsat til det ubetydelige i forhold til at kunne udføre løngivne arbejdsfunktioner og til at kunne indgå i et arbejdsrelateret ansættelsesforhold."


Hvad mon der skal rettes til?

De kommuner er sku ikke til at have med at gøre.

Chefen sagde ellers at han havde styr på det hele og at han kun ville hjælpe mig NOT!
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 21:35   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, bliver man ikke bare snot forvirret

Dog, det lyder rigtig godt det hele, synes ikke jeg kan sætte en finger på noget der lyder ''forkert''
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 21:42   #3
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, bliver man ikke bare snot forvirret

Dog, det lyder rigtig godt det hele, synes ikke jeg kan sætte en finger på noget der lyder ''forkert''
Nej du skal næsten læse min ressourceprofil og du vil korse dig!

Min kæreste og jeg skal op til sagsbehandleren i morgen kl 10 og "rette" profilen men han skriver direkte at han indstiller til afslag!

Men kan man næsten få afslag med disse beskrivelser?
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 22:30   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja hvis sagsbehandleren indstiller til afslag, så bliver det temmelig sikkert også et afslag - så har sagsbehandleren nok håndplukket alt hvad der IKKE taler til din fordel og lavet en sag ud af dét....

Så der er der kun én vej, og det er at du får kommenteret ALT hvad du mener sagsbehandleren ikke har ret i, og selv skriver det ind, som dine læger vurderer, og så vedlægger du kopier af udtalelserne som bilag, så kan den MÅSKE redes......

Men de ting du skrev i dit første indlæg, lyder helt fint og til din fordel.

Men enhver sagsbehandler kan forplumre gode udtalelser ved at håndplukke i udtalelserne, og selv sætte dem sammen efter for godt befindende - det er dér du selv kommer ind og RETTER!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 23:49   #5
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Lige nøjagtigt det giver højest sansynligt et afslag, kender selv til omskrivning eller megen kreativ omformning af tingene's tilstand.

Men giver det afslag og sagen rygere videre, har du mulighed for at søge aktindsigt hos BAN og evt. sende manglende dokumentation.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 10:35   #6
hanspedersen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Indlæg: 43
Styrke: 12
hanspedersen er ny på vejen
De trækker din sag i langdrag med vilje, for at få dig i et 5 års resouce forløb med de nye regler til næste år. Og kun for en ting. At spare penge

Alt for tydeligt, der er jo ikke mere at komme efter andet end penge besparelse i din sag.
Din læge skriver jo at alt er afprøvet, altså der er intet tilbage andet end FTP.

Men de trækker den med vilje, du skal presse hårdt på nu...
Håber det lykkes for dig. mvh
hanspedersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 12:48   #7
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja hvis sagsbehandleren indstiller til afslag, så bliver det temmelig sikkert også et afslag - så har sagsbehandleren nok håndplukket alt hvad der IKKE taler til din fordel og lavet en sag ud af dét....

Så der er der kun én vej, og det er at du får kommenteret ALT hvad du mener sagsbehandleren ikke har ret i, og selv skriver det ind, som dine læger vurderer, og så vedlægger du kopier af udtalelserne som bilag, så kan den MÅSKE redes......

Men de ting du skrev i dit første indlæg, lyder helt fint og til din fordel.

Men enhver sagsbehandler kan forplumre gode udtalelser ved at håndplukke i udtalelserne, og selv sætte dem sammen efter for godt befindende - det er dér du selv kommer ind og RETTER!
Har lige været til møde med ham og nu vil han indstille til at jeg skulle have den i 2 - 3 år med genoptagning???

Han er ikke helt til at blive klog på.

Jeg bad ham hente en ny status fra min psykiater, men det ville han ikke, da det er på det forliggende grundlag, fair nok, men nu får jeg selv lavet en og tager med til mødet, det er helt hen i hampen.

Men jeg giver ikke op, er her en som evt. vil læse profilen og augmenter?
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 14:25   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Altid til tjeneste

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kan ik finde link østerbro Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 03-02-2013 14:00
Hvad kan min sagsbehandler mon finde på? miominmio Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 13-09-2012 21:34
Hvad hed de og hvor kan man finde dem smit46 Spørgsmål ang fleksjob 0 12-05-2011 04:10
Hvad mere kan de finde på..... GitteB Spørgsmål ang fleksjob 8 17-01-2008 22:57
fleksjob, hvad hvis jeg ikke selv kan finde et? helle4 Spørgsmål ang fleksjob 25 12-09-2007 23:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension