K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2012, 15:34   #1
Cecille
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2012
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Cecille er ny på vejen
Question Flexjob som selvstændig

Jeg er selvstændig i enkelmandsfirma og helt ny på k10.

Er der nogen der har erfaring med arbejdsprøvning i EGET FIRMA?
Efter et sygdomsforløb på snart 4 år er jeg på grund af ekstrem smøleri fra jobcenteret endnu ikke kommet i arbejdsprøvning i egen virksomhed.

Har arbejdet få timer det meste af mit sygdomsforløb men efter speciallægeerklæring og lægekonsulentudtalelse er jeg erklæret 2/3 arbejdsnedsat.

Har ikke modtaget supplerende sygedagpenge 1/2 år og lever af de ca. 10 timer jeg arbejder om ugen.

Hvordan kommer jeg som selvstændig videre i systemet og hvorledes er mine rettigheder?
Cecille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 15:49   #2
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Godt firmaet IKKE gik ned i den lange periode


http://www.cabiweb.dk/lovstof/rekruttering/fleksjob


Ps. Der findes mere info på K10's forside under: Nyttige links...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 17:27   #3
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Hej Velkommen.

kan godt se der er gået langtid med din sag, hvorfor er det ikke sket noget ?

har du ikke fået lavet en Ressourceprofil ?

hvorfor har du ikke selv forlangt at komme i arbejdsprøvning,

nogle gange skal man selv tage affere, og rykke for at der sker noget

i ens sag,

jeg ved bare at i den nye reform, kan du ikke få fleksjob i eget firma.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 19:16   #4
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cecille Se meddelelser
Jeg er selvstændig i enkelmandsfirma og helt ny på k10.

Er der nogen der har erfaring med arbejdsprøvning i EGET FIRMA?
Efter et sygdomsforløb på snart 4 år er jeg på grund af ekstrem smøleri fra jobcenteret endnu ikke kommet i arbejdsprøvning i egen virksomhed.

Har arbejdet få timer det meste af mit sygdomsforløb men efter speciallægeerklæring og lægekonsulentudtalelse er jeg erklæret 2/3 arbejdsnedsat.

Har ikke modtaget supplerende sygedagpenge 1/2 år og lever af de ca. 10 timer jeg arbejder om ugen.

Hvordan kommer jeg som selvstændig videre i systemet og hvorledes er mine rettigheder?

Jeg var selv selvstændig og havde været 75% sygemeldt siden 2009. efter at jobcenteret havde gennemgået mit regnskab mente de ikke der var tilstrækkeligt overskud i virksomheden til at jeg kunne få fleksjob i egen virksomhed. derfor lukkede jeg mit firma i feb. mrd. og er nu "fuldtidsyg".Jeg venter pt. på arbejdsprøvning.Måske du skulle bede dem gennemgå dit regnskab for at se om der i det hele taget ER en mulighed.
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 21:52   #5
Cecille
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2012
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Cecille er ny på vejen
Flexjob som selvstændig

Kære K10'ere!

I de 4 år der snart er gået HAR jeg puklet på hhv. de mange skiftende sagsbehandlere, haft møder med den ansvarlige politiker o.m.a. Har herudover været glemt i systemet i 6 måneder. Har også klagesag i ankenævnet, men dén ta'r tid!

Iflg. Speciallægeerklæring, egen læge samt kommunens lægekonsulent er jeg erklæret 2/3 arbejdsnedsat i alle erhverv og vil iflg. min sagsbehandler blive indstillet til flexjob indenfor 2 uger. Men hermed er trængslerne ikke slut.

Selvom jeg i de seneste 14 måneder selv HAR arbejdsprøvet mig i egen virksomhed og selvom jeg er erklæret 2/3 nedsat i ALLE erhverv så ved de ikke, hvordan de skal behandle min situation - det er de slet ikke dygtige nok åbenbart, når der er tale om de selvstændige.

De taler stadig om arbejdsprøvning "ude i byen" og så kan jeg i hvert fald lukke min forretning da mine hårdt prøvede kunder IKKE kan være tjent med at jeg er væk i måske 2 måneder.

Er der nogen "derude" der har været i ARBEJDSPRØVNING I EGET FIRMA?

PS: Alle de indlæg, der er i dette forum fortæller jo meget om, hvor elendigt det står til i mange kommuner. Det handler mest om kassetænkning (Læs: politik & penge) end at sætte udsatte personer i centrum.
Cecille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 22:02   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Der var en der engang fortalte mig, at man ikke kan afprøves i eget firma, men fleks kan du godt få i eget firma ( så længe det varer for det er også snart slut ).
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 22:31   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Der står noget om det i denne: http://www.clh.dk/?id=1474#c3998

Måske det kan bruges.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2013, 23:19   #8
Cecille
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2012
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Cecille er ny på vejen
Fleksjob som selvstændig

Hej til jer derude og tak for jeres indlæg.
Jeg har ikke været flink til at lave indlæg/svar.

Jeg bor i Gribskov Kommune, som sidestilles med bl.a. Svendborg Kommune i IKKE at hjælpe en sygdomsramt borger. Alle mine sager med jobcentret (ulovligt stop af sygedagpenge og indstilling til fleksjob i egen virksomhed) havnede i Beskæftigelsesankenævnet i 2012, hvor jeg fik medhold i begge sager. Og så skulle man tro, at jobcentret ville rette ind; men nej. Pga. jobcenterchef Peter Olsen, som synes at være hævet over enhver lovgivning og myndighed, ankes begge afgørelser til Beskæftigelsesankenævnet og Ankestyrelsen som principsager.

Jeg får atter medhold med fleksjob i egen virksomhed pr. 22. Juni 2012, dog skal jobcentret vurdere den økonomiske del af tilskud til selvstændig virksomhed. Den 20. januar 2013 fremstiller jobcentret - med henvisning til UDGÅET bekendtgørelse 829 et bevisligt fejlagtigt partshøringsbrev at jeg ikke kan komme i fleksjob i min virksomhed; kun hvis jeg lukker min virksomhed, går på overgangsydelse og stiller mig til rådighed kan jeg få fleksjob, dvs. Man vil lukke min virksomhed! - med hvilken bemyndigelse?
Jeg klager og da jobcentret fastholder da "der ikke er fremkommet nye oplysninger" (en generel vending man elsker at benytte - uanset hvor meget man bevisligt tilbageviser deres "antagelser og vurderinger").

Den udgåede bekendtgørelse 829 (Beskæftigelseskravet) dækker på grund af den inkompetente og urimligt lange sagsbehandlingstid akkurat over hele min sygdomsperiode. I øvrigt "opfindes" bek. 829 57 uger inde i mit forløb! Så nu er min sag havnet for 6. gang i Ankestyrelsen. Her har den nu ligget uden tilknyttet sagsbehandler siden april 2013 med udsigt til behandling tidligst i maj 2014. Jeg har ingen økonomisk tilskud fået siden 21. juni 2012.

Lidt historie:
I mit forløb med permanent stress, stressrelateret blodprop i hjertet i 2008 samt efterfølgende prolaps (den tredje) i 2010 sker der under en privat aktør og mange skiftende sagsbehandlere absolut intet i 3,5 år - jeg iværksætter selv og ofte for egen regning hjælp og afklarende tiltag.

Først da den private aktør fyres den 1. Juni 2011 tilknyttes jeg en fast og kompetent sagsbehandler og først her orienteres jeg om mine muligheder og rettigheder om sagsbehandleren indstiller mig til fleksjob. På nær hhv. 2 (blodprop) og 4 måneder (prolaps) har jeg arbejdet på nedsat tid - i dag 10-12 timer pr. uge.
Cecille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2013, 13:30   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hold da op sikken en omgang du har været i gennem!

Jeg håber, du har klaget til borgmesteren for den her jobcenters måde at arbejde på? For de har PLIGT til at rette sig efter Ankestyrelsens afgørelser.

Du kan også skrive en klage til Statsforvaltningen, at du mener, de udfører ulovlige handlinger efter afgørelser fra Ankestyrelsen, hvor en borger får medhold. Vil de ikke undersøge det (for det må de selv bestemme), så kan du klage til ombudsmanden. Jeg arbejder selv i en kommune, og det her synes jeg bestemt er alvorlig, når de ikke retter sig efter en afgørelse, som du har fået medhold i. Jeg har lidt svært ved at forstå, at sagen fortsætter, for når du har fået fuld medhold fra Ankestyrelsen, så er sagen i princippet slut! Så de må ikke bare begynde at påstå/finde regler for, at du alligevel ikke kan få lov at komme i fleksjob i egen virksomhed.

Arbejdsmarkedsstyrelsen kan man også kontakte, hvor jeg mener, de kan evt. være med til at give en kommune en løftet pegefinger.

Jeg håber ellers, at du har haft en snak om sagen med Ankestyrelsen, for de kan også godt lige forklare jobcentret, at de er helt galt på den.

Håber ovenstående kan hjælpe dig lidt.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Selvstændig? Tutteren Spørgsmål ang fleksjob 1 30-06-2011 13:27
Flexjob - selvstændig June Spørgsmål ang fleksjob 6 14-09-2010 15:29
selvstændig Anygirl Dit og Dat 0 23-08-2006 00:40
hjælpemidler til selvstændig i flexjob henrikm Spørgsmål ang fleksjob 1 30-11-2005 23:49
Flexjob som selvstændig JAHG Spørgsmål ang fleksjob 4 18-11-2005 09:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension