K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2013, 13:00   #1
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Psykolog?

Er det nogen herinde der ved noget om psykologhjælp?

Var det ikke noget med at der var så mange mennesker med psykiske problemer, at lægerne kunne sende patienterne til psykologer? Ved ikke om man skulle være under 35 eller hvordan? Altså hvor man fik det gratis?

Eller er det mig, der har misforstået det?

Jeg blev nemlig henvist til en psykiater, i sin tid, fordi jeg ikke havde råd til at betale ca. 900 kr pr. time hos en psykolog. Problemet er at jeg nu har gået i længere tid hos denne psykiater, men det hjælper mig overhovedet ikke, tværtimod faktisk, nogle gange er jeg blevet endnu mere stresset og frustreret, da jeg ikke føler at han forstår de ting jeg siger. Han har flere gange sat et eller andet stempel i panden på mig, som jeg slet ikke kan nikke genkendende til, hvorefter han så også lige pludselig ombestemmer sig og mener noget andet. Han bliver også ved med at foreslå diverse piller, som jeg allerede for en del år siden har prøvet uden held. Så bliver han ligesom fornærmet, da piller jo i hans verden åbenbart løser alle problemer, hvilket jeg er meget uenig i.
Det er ligesom om, at der ikke rigtigt er nogen som helst plan med hans "behandling". Jeg kommer ind og så skal jeg ligesom finde på et eller andet at snakke om

Jeg synes nu at jeg har givet det flere chancer og er nu kommet til den konklusion, at det ærlig talt er spild af tid (og penge, han bor i en helt anden by), jeg får ikke noget ud af det.

Men så var det at jeg kom i tanke om, at der var noget med at man nu også kunne komme til en psykolog? Eller hvad?
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2013, 13:06   #2
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Jeg gik gennem flere år til gratis/offentlig psykolog via psykiatrisk afdeling på sygehuset. Det var min læge der henviste mig mener jeg.
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2013, 16:57   #3
ABC
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 48
Styrke: 14
ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Antoniette Se meddelelser
Er det nogen herinde der ved noget om psykologhjælp?

Fandt lige et link http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2012/...4.htm?rss=true jeg har gemt. Bemærk det er fra maj 2012

Måske kan understående telefonrådgivning give dig svar

http://www.psykiatrifonden.dk/forside/telefonradgivning

Eller du kan prøve at google Ophævelsen af aldersbegrænsningen psykologhjælp

God søgning
ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2013, 17:57   #4
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Du kan kun få tilskud til psykologhjælp, hvis du har en henvisning fra din læge.
Psykologhjælp
Der kan efter henvisning ydes tilskud til psykologhjælp til:

•røveri, volds- og voldtægtsofre
•trafik- og ulykkesofre
•pårørende til alvorligt psykisk syge personer
•personer ramt af en alvorligt invaliderende sygdom
•pårørende til personer, der er ramt af en alvorligt invaliderende sygdom
•pårørende ved dødsfald
•personer, der har forsøgt selvmord
•kvinder, der får foretaget provokeret abort efter 12. graviditetsuge
•personer, der inden det fyldte 18. år har været ofre for incest eller andre seksuelle overgreb
•personer der har en let til moderat depression og på henvisningstidspunktet er fyldt 18 år
•personer der lider af let til moderat angst, herunder let til moderat OCD, og på henvisningstidspunktet er i aldersgruppen 18 til og med 38 år.
Tilskuddet udgør 60% af psykologens honorar. Der kan højst ydes tilskud til 12 konsultationer. Personer som behandles for depression eller angst kan dog genhenvises, således at tilskud ydes for op til 24 konsultationer i alt.

Lægehenvisning til behandling i henhold til henvisningsgruppe 1-8 skal normalt udstedes senest 6 måneder efter, at den begivenhed, der er årsag til henvisningen, indtrådte og kan ikke udstedes senere end 12 måneder efter begivenheden. Behandlingen skal ydes af en psykolog, der har tilsluttet sig den gældende overenskomst mellem Regionernes Lønnings- og Takstnævn og Dansk Psykolog Forening

https://www.sundhed.dk/borger/valg-a...sykologhjaelp/
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2013, 18:00   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er stadig pænt dyrt, der kan ydes et tilskud, resten skal man selv betale og det løber rigtig hurtigt op....

Men det er da værd at undersøge nærmere.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2013, 19:02   #6
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Ja det er værd at undersøge nærmere.
Der findes jo også gratis psykologrådgivninger, i hvert fald i Kbh.
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 01:33   #7
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Det koster pt. 319 kr. pr. samtale, hvis du bliver henvist via din læge og er tilskudsberettiget.

Jeg har selv utroligt stort behov for psykologsamtaler, og har tidligere været henvist via lægen pga. depression (der fik jeg tilskud til 24 samtaler). For kort tid siden fik jeg igen en henvisning - denne gang pga. angst, så nu har jeg tilskud til 24 samtaler igen.

Jeg har dog desværre ikke råd til en samtale hver uge, men vælger så i stedet at have 1-2 samtaler om måneden, da det jo er bedre end ingenting. Til gengæld vil mit terapiforløb så også strække sig over 1-2 år på denne måde.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012

Sidst redigeret af Priks; 07-02-2013 kl. 03:29. Årsag: rettede et forkert ord
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 01:49   #8
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Priks Se meddelelser
Det koster pt. 319 kr. pr. samtale, hvis du bliver henvist via din læge og er tilskudsberettiget.

Jeg har selv utroligt stort behov for psykologsamtaler, og har tidligere været henvist via lægen pga. depression (der fik jeg tilskud til 24 samtaler). For kort tid siden fik jeg igen en henvisning - denne gang pga. depression, så nu har jeg tilskud til 24 samtaler igen.

Jeg har dog desværre ikke råd til en samtale hver uge, men vælger så i stedet at have 1-2 samtaler om måneden, da det jo er bedre end ingenting. Til gengæld vil mit terapiforløb så også strække sig over 1-2 år på denne måde.
Nøjagtig det samme der var gældende her. Selvom det ikke er gratis, så er det stadigvæk et stort tilskud.
Der er i hvert fald slem forskel på at have råd til at gå til psykolog 1 gang om måneden, istedet for 1 gang hver 3. månede. Som ville have været tilfældet for mig dengang.

Og det er uvurderligt hvad jeg har fået ud af de penge, og hele forløbet.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 14:26   #9
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Priks Se meddelelser
Det koster pt. 319 kr. pr. samtale, hvis du bliver henvist via din læge og er tilskudsberettiget.

Jeg har selv utroligt stort behov for psykologsamtaler, og har tidligere været henvist via lægen pga. depression (der fik jeg tilskud til 24 samtaler). For kort tid siden fik jeg igen en henvisning - denne gang pga. angst, så nu har jeg tilskud til 24 samtaler igen.

Jeg har dog desværre ikke råd til en samtale hver uge, men vælger så i stedet at have 1-2 samtaler om måneden, da det jo er bedre end ingenting. Til gengæld vil mit terapiforløb så også strække sig over 1-2 år på denne måde.
Ved du Priks, om den rapport/journal psykologen udarbejder, kan læses af andre end psykologen?

Tænkte på at når du har fået tilskud, om journalen blev lagt på e-journal under sundhed.dk, så andre læger/psykologer og værst forsikringsselskaber kunne få din samtykke til agtindsigt?

Ellers er den eneste mulighed for uafhængig behandling, at betale fuld pris til selvvalgt psykolog.

Undskyld min parinoria
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 14:48   #10
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr x Se meddelelser
Ved du Priks, om den rapport/journal psykologen udarbejder, kan læses af andre end psykologen?

Tænkte på at når du har fået tilskud, om journalen blev lagt på e-journal under sundhed.dk, så andre læger/psykologer og værst forsikringsselskaber kunne få din samtykke til agtindsigt?

Ellers er den eneste mulighed for uafhængig behandling, at betale fuld pris til selvvalgt psykolog.

Undskyld min parinoria
Min journal fra psykologen er ikke lagt på nettet (e-journal på sundhed.dk). Ej heller er mine journaler og notater fra de psykiatere jeg har gået hos, blevet lagt på nettet.
Jeg er ret sikker på, at e-journal kun består af oplysninger fra det offentlige behandlingssystem (f.eks. ligger min journal fra sygehusets affektive afdeling derinde).
Privatpraktiserende psykiatere og psykologer smider ikke oplysninger på nettet, uanset om du har fået henvisninger/tilskud eller ej. Jeg har ikke oplevet eller hørt om at det er sket i hvert fald.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilskud Psykolog søsser98 Alt det andet 5 05-06-2013 17:18
Psykolog i København Smidt Alt det andet 8 10-04-2011 14:16
Alternativ til psykolog Stueplanten Dit og Dat 5 24-03-2011 10:59
Psykolog/Neuropsykolog... Susanne2412 Alt det andet 12 20-03-2011 21:40
Psykolog Mai-Britt Dit og Dat 0 17-06-2008 12:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension