K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2012, 11:21   #21
ABC
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 48
Styrke: 14
ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
her er lige et link fra en anden debat ang det samme emme.

så kan i se hvordan den er blevet.

http://magazine.trendsales.dk/debates/debate?id=71367
Jeg har læst din tråd på andet debatforum. Sikke en masse hug du/os ftpér får.

Jeg bemærkede i indlægene, at du (læs vi ftpér) burde skamme dig over at ta avisjob fra unge mennesker og skatten af din avisindtægt ikke battede noget i forhold til den udgift du (læs vi ftpér) er for samfundet.

Jeg kan godt se det fra "deres" (dem på det ordinære arbejdsmarked) side, men de tænker snævert og ikke lidt dybere på fordele og ulemper.

Eks.vis du får et avisjob, får du større livsglæde, lidt motion og sparer måske samfundet for sundhedsudgifter. Desuden tager du IKKE jobbet fra unge, for "dem" der vinder kraftigt indhug på avisomdelingen, er folk fra de andre lavindkomst lande i EU.

Så hvis du kan få et avisjob, skal du gøre det og bruge den argumentation hvis du skal forsvare din handling, at :

1) få større livsglæde

2) betale lidt skat af avisindtægten

3) reducere samfundet for sundhedsudgifter til dig

4) stjæle/forhindre det danske job, besættes af en ikke-dansk EU borger (ved Litauer og polakker er meget brugt)

5) spare samfundet for sundhedsudgifter og børnepenge til den "ikke-dansk EU borger"

6) polittikerne vil gerne have ftpér skal arbejde på arbejdsmarkedet

7) og ikke mindst spørge, hvad ville du gøre, hvis du pludselig blev ramt af et trafikuheld og blev ftpér?

Jo flere flexjobbere, ftpér, frivillige vi er på arbejdsmarkedet, må give et mere rummeligt arbejdsmarked med tiden

Mvh ABC
ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 12:42   #22
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa tak for jeres svar :-)

jeg bliver bare så ked af det når det er, ved godt jeg ikke kender disse mennesker men har desværre også hørt negative ting blandt gamle venner og eks sviger familien.

jeg tager en masse ting personligt selv om det måske ikke er det, det døjer jeg meget med.

bla. en af grundene til pension.

jeg tjener ikke alverden ved at gå med aviser og er også glad for det men ville bare gerne have skiftet morgenaviserne ud med ugeavisen 1 gang om ugen og reklamer i weekenden. så jeg kun kommer til at gå 2-3 gange om ugen om eftermiddagen isteden for 6 gange om ugen om morgenen.

men det kan jeg godt høre på folk at det kan man altså ikke når man er over 18 man tager jo jobbene fra ungerne osv osv osv.

jeg er ikke så god til at komme ud blandt andre mennesker, så derfor aviserne var en idè.

det er enddag min tidligere faglige konsulent som foreslå det i tidernes morgen om jeg ikke kunne tænke mig at gå med aviser men der slå jeg det bare hen og nu har jeg så gået med dem 1 år ca.

her i byen hvor jeg bor er det pensionister eller udlænding som går med aviser om morgenen og en blanding om eftermiddagen.

som enlig må man tjene ved siden af sin pension om året op til 69.800 kr før skat og som par til sammen 110.600.

også må man have en "opsparing" også men kan ikke huske tallene for dette.
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 17:27   #23
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af custer Se meddelelser
Som altid når dette emne er oppe vil jeg lige gøre opmærksom på at hvis man er på den nye ordning gælder: Man bliver naturligvis modregnet i sin pension, MEN det er muligt for kommunen at Frakende dig din pension ved en indkomst og der er ingen nedre grænse !

For fpér på den gamle ordning gælder at: De naturligvis modregnes, men kan aldrig miste retten til pension, som fpér på den nye ordning kan. Så pas på

Nej ftp. på gl. ordning kan ikke, direkte, miste retten til pension. Men ... - Der er alligevel et STORT MEN ...

"Kommunalbestyrelsen kan beslutte, at retten til førtidspension skal være hvilende og ikke udbetales i en periode, hvis indtægten ved personligt arbejde forventes vedvarende, at overstige det dobbelte af grundbeløbet."

(Som vil være - skattepligtig - 137.112 kr. pr. år) - og hvem på gl. ordning har så råd (og mod) til at forsøge sig med et job ??

Videre:
"Der er ingen tidsmæssig grænse for, hvor længe pensionen kan være hvilende.
Hvis en førtidspension efter gamle regler gøres hvilende, kan pensionsudbetalingen genoptages efter anmodning fra borgeren"

Ja ja, det sidste er vældigt fint. - Men hvad vil Kommunalbestyrelsen mon vælge ... - Og hvilken kamp skal ftp. igennem inden "anmodningen" accepteres - af netop Kommunalbestyrelsen

Altså er ftp. før 2003 ligeså ilde stedt, som ftp. efter 2003 (omend værre). Forskellen er blot den måde det, så smukt, bliver formuleret på.
Så pas også på hér

http://www.aeldresagen.dk/faa-raad-o...r/default.aspx
.
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 23:40   #24
Tanjus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
Tanjus er ny på vejen
ØV
Jeg har stort set intet skrevet herinde - kun læst en masse indlæg...
Men Buddas udtalelser pisser mig bare vildt af... Ja, undskyld mit sprog (Nej, egentlig ikke) :-)
Luksusproblemer???
Hver eneste menneske på FP er forskelligt - så derfor er det måske ikke rimeligt at skære alle over en kam. Du kan ikke se hvad den enkelte har været igennem - opbygget gæld, måske pga. man har siddet fast i kontanthjælp i årevis - Kæmpe medicinudgifter, men ingen eller ringe mulighed for tilskud - eneforsørger, der desperart forsøger at give børnene bare lidt af det som vennerne har OSV. OSV. OSV.

Jeg har nu været førtidspensionist i 2 måneder. Jeg er 35 år og synes jeg har en masse at give, men det er min krop desværre ikke enig i...
Min sygdom gør, at jeg kan være bundet til sengen i ugevis - og derefter er jeg måske heldig at have 2 rimelige uger, hvor jeg kan holde ud at være til for smerter.
Jeg kan selvfølgelig ikke have et flexjob, da jeg ikke kan arbejde i flere uger/måneder af gangen...
Når jeg så endelig har det en smule bedre, vil jeg ikke på nogen måder begynde at have dårlig samvittighed, når der bliver ringet fra skolen og spurgt om jeg vil tage to vikartimer.

JA TAK.... Vil jeg sige

Det har jeg sgu fortjent en gang imellem - og det har andre også.
Tanjus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligstøtte til førtidspensionister Klund Dit og Dat 20 17-09-2011 16:24
App. Førtidspensionister i job migselv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 39 11-08-2010 08:17
Nye tider for førtidspensionister m.fl. @PerChr Politik og Samfund 17 25-07-2008 18:49
job til førtidspensionister carlos2 Hvordan forløb det da du søgte fleks? 1 01-07-2008 15:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension