K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2011, 10:17   #1
DAM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2010
Indlæg: 29
Styrke: 14
DAM er ny på vejen
Supplere op når ledighedsydelse?

Jeg blev visiteret til fleksjob pr 1. april. Er himmelhenrykt, for det var en lang, sej kamp.
Nu er jeg så ledig og får ledighedsydelse.
I går blev jeg kontaktet af en tidligere arbejdsgiver, der vil kunne bruge mig blot i en måneds tid op til sommerferien. Jeg kan kun arbejde 1/3 - og jeg ville så tale med ham om at skulle ligge under denne grænse.
Jeg troede, jeg så ville kunne supplere op. Altså få løn for mine arbejdstimer og til gengæld ikke få ledighedsydelse for de timer.
Altså som man kan på almindelige dagpenge.
Jeg har skrevet til Jobcenter og spurgt - blev ringet op: Nej, det kan man minsandten da ikke. Du skal ansættes i et fleksjob, selv om det kun er for en enkelt måned.

Det er det, der vil give mig flest penge, for så får jeg løn. Men... det er også det, der vil gøre, jeg ikke får vikariatet. Der er simpelt hen for meget bøvl.

Er reglerne virkelig så stive? Jeg synes, det er at fastholde én i ledighed, når det skal være enten-eller på den måde.

Jeg har afsluttet arbejdsprøvningen ultimo marts. Jeg startede med, det hed noget andet, fordi sagsbehandler ikke ville lade det være arbejdsprøvning. Det betød, jeg har været på den pågældende arbejdsplads i et halvt år.
Jeg ønsker ikke endnu en periode med praktik el. lign. Har altså kun været ledig 2 uger.
Lykken for mig ville være at få vikariatet og så bare kunne fratrække arbejdstimerne i min ledighedsydelse.

Men ifølge Jobcenter må jeg ikke. Kender I reglerne?

Skal afsted til samtale om en time....
DAM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2011, 10:59   #2
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Til lykke med visitation til fleksjob/ledighedsydelse pr. 1. april!

Ærgerligt der er så meget bøvl med organisation af fleksjob, at din gamle arbejdsplads hellere vil have dig i et almindeligt vikariat!

Her er link til DCHs pjece om fleksjob:

http://www.dch.dk/publ/fleksjob/fleksjob19.pdf

I DCHs pjece om fleksjob side 39 er svar på dit spørgsmål:

"Har personen et arbejde af kortere varighed samtidig med, at vedkommende
modtager ledighedsydelse, modregnes arbejdsindtægten i ledighedsydelsen. Man beregner fradraget for arbejdsindtægten ved at trække en times ledighedsydelse fra for hver times arbejde, personen har haft."



Held og lykke med møde om ½ time!

Håber I finder en løsning.



Kontakt evt. også din fagforening eller DUKH for præcist svar på dine spørgsmål om fleksjob/ledighedsydelse/vikariat.

DUKH har tlf.76 30 19 30.

Hos DUKH er også et særligt afsnit om "Værd at vide om fleksjob":

http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...f/fleksjob.pdf


Held og lykke!

Sidst redigeret af Katharina; 15-04-2011 kl. 11:18.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2011, 12:02   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Katharina Se meddelelser
Til lykke med visitation til fleksjob/ledighedsydelse pr. 1. april!

Ærgerligt der er så meget bøvl med organisation af fleksjob, at din gamle arbejdsplads hellere vil have dig i et almindeligt vikariat!

Her er link til DCHs pjece om fleksjob:

http://www.dch.dk/publ/fleksjob/fleksjob19.pdf

I DCHs pjece om fleksjob side 39 er svar på dit spørgsmål:

"Har personen et arbejde af kortere varighed samtidig med, at vedkommende
modtager ledighedsydelse, modregnes arbejdsindtægten i ledighedsydelsen. Man beregner fradraget for arbejdsindtægten ved at trække en times ledighedsydelse fra for hver times arbejde, personen har haft."



Held og lykke med møde om ½ time!

Håber I finder en løsning.



Kontakt evt. også din fagforening eller DUKH for præcist svar på dine spørgsmål om fleksjob/ledighedsydelse/vikariat.

DUKH har tlf.76 30 19 30.

Hos DUKH er også et særligt afsnit om "Værd at vide om fleksjob":

http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...f/fleksjob.pdf


Held og lykke!
Det var jeg sg'i da heller ikke klar over, at man kunne, super du fandt det Katharine.

Jeg tjekkede lige, om der også stod noget om det i fleksjobpjecen, og det gjorde der sørme: http://www.clh.dk/?id=1474#c3992

Du er nok allerede gået til mødet, men så kan du efterfølgende maile sb med disse oplysninger og links.

Samtidig burde du måske aflevere en klage til jobcenterchefen over, at medarbejderne giver fejlagtige oplysninger.
I sådan en klage ville jeg "køre" lidt på, at sådan et vikariat måske kunne åbne en dør til arb.markedet og på sigt måske føre til fast job og at, det vel er i jobcenterets interesse, at få arbejdsledige borgere i job istedet for, at fastholde dem i ledighed.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 07:11   #4
DAM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2010
Indlæg: 29
Styrke: 14
DAM er ny på vejen
Tusind tak for info!

Hm... så man kan altså godt supplere op?! Meget værdifuldt at vide!

Jeg var så heldig, at da jeg til samtalen nævnte, der skulle etableres et fleksjob, selv om det kun var for en måned - så svarede han: Jamen det gør vi da bare.
Herligt! Havde jeg ikke turdet håbe på. Jeg kan nemlig timemæssigt kun klare 1/3 af det, han har behov for. Men han finder andre løsninger til resten - og jeg har nu fået mig en måneds vikariat. Jeg er henrykt!
Men.... den der med at supplere op.... den skal jeg bestemt have vendt tilbage til efter mit vikariat, for det kan nemlig vise sig at blive meget relevant for mig i en periode.

En lille krølle på halen er så, at personen fra Jobcenter skriver til mig, det ikke er min fagforening, der skal forhandle løn..... for jeg skal ind under FOA og ansættes som ufaglært inden for det område, hvor jeg er uddannet!
Den tager jeg nu stille og roligt. Før jeg fik den besked har jeg haft kontakt med min fagforening, som selv siger, de skal forhandle min løn.

Men altså!

Jeg er henrykt over at have fået vikariatet - det handler meget om at få skabt et større netværk samt kunne skrive det på CV´et. Og så bliver det lækkert at komme i fleksjob og kunne lægge arbejdsprøvning mm bag mig.

Men tak for info! Det skal jeg bestemt have præsenteret Jobcenter for!
DAM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 10:44   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af DAM Se meddelelser

En lille krølle på halen er så, at personen fra Jobcenter skriver til mig, det ikke er min fagforening, der skal forhandle løn..... for jeg skal ind under FOA og ansættes som ufaglært inden for det område, hvor jeg er uddannet!
Den tager jeg nu stille og roligt. Før jeg fik den besked har jeg haft kontakt med min fagforening, som selv siger, de skal forhandle min løn.
Af fleksjobpjecen fremgår det, at løn skal forhandles i samarbejde med de faglige organisationer.
http://www.clh.dk/?id=1474#c3999

Den fleksjobpjece kan jeg varmt anbefale dig, at studere nærmere, måske burde du printe den ud.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Ledighedsydelse pøffe Spørgsmål ang fleksjob 5 07-08-2012 23:35
Ledighedsydelse sushjer 1 Spørgsmål ang fleksjob 0 30-06-2010 21:45
ledighedsydelse osv. mrsjette Spørgsmål ang fleksjob 2 07-06-2009 14:03
24.000 på ledighedsydelse Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 04-05-2009 09:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension