K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-07-2011, 08:47   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis fleksbevillingen siger 12 timer, er du i din fulde ret til at fastholde dette.

Så længe der IKKE er ændringer, i din tilstand, skal de forholde sig til den eksisterene bevilling.
alternativt skal der på ny træffes afgørelse om dette.

En fleksbevilling er retsgældende.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 01:50   #12
SkovImer
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2009
Indlæg: 18
Styrke: 16
SkovImer er ny på vejen
Jeg er virkelig glad for jeres mange besvarelser. Jeg forstår blot ikke kommunen. Jeg har gennem de sidste 8 år været visiteret til 12 timer pr. uge, hvilket har været det optimale. Min arbejdsgiver havde så brug for, at jeg kunne tage 20 timer pr.uge. Dette kunne jeg ikke holde til, så jeg måtte modtage en fyreseddel. En fyreseddel som kommunen har accepteret. Så kommer jeg så ned, som LEDIG, og skal søge efter nyt fleksjob. Og pludselig siger de, at nu skal vi se om vi kan få dig op i tid. Det begriber jeg altså ikke. Og de forlanger at de job jeg søger er i butik, som jeg har været i de seneste 8 år. Jamen hvordan skal jeg så pludeslig kunne gå op i tid. Jeg får brev fra min jobkonsulent om job på jobnet som han forventer jeg søger, disse job er på alt fra 20 timer til 37 timer. Job jeg ved jeg slet ikke kan holde til.
Min a-kasse- siger jeg blot skal søge de job som jeg får henvist, og ved en samtale, skal jeg så blot gøre arbejdsgiver opmærksom på, at jeg slet ikke kan holde til det job jeg har søgt. Jamen , undskyld mig, men så føler jeg da virkelig at jeg holder arbejdsgiverne for nar. Og jeg føler faktisk at jeg bliver skyld i andre fleksere, ikke kan få et job, fordi jeg bliver en af dem som lyver om hvad jeg rent faktisk kan holde til.
Jeg aner ikke hvordan jeg kan finde en paragraf, hvor der står at de ikke kan ændre på mit bevilligede timeantal. et timeantal som de selv har været med til at fastsætte i sin tid. Men nu skal kommunen spare, siger min konsulent, så nu er målet at få mig op i tid. Jeg fortalte ham, at jeg to gang om ugen går til behandling, for netop at holde min ryg ved lige. Dagen efter en behandling er jeg ikke meget værd. Så siger han, jamen så er vores mål, at du må undvære at gå til de behandlinger.
Jeg forstår ingenting.
SkovImer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 02:55   #13
SkovImer
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2009
Indlæg: 18
Styrke: 16
SkovImer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SkovImer Se meddelelser
Jeg er virkelig glad for jeres mange besvarelser. Jeg forstår blot ikke kommunen. Jeg har gennem de sidste 8 år været visiteret til 12 timer pr. uge, hvilket har været det optimale. Min arbejdsgiver havde så brug for, at jeg kunne tage 20 timer pr.uge. Dette kunne jeg ikke holde til, så jeg måtte modtage en fyreseddel. En fyreseddel som kommunen har accepteret. Så kommer jeg så ned, som LEDIG, og skal søge efter nyt fleksjob. Og pludselig siger de, at nu skal vi se om vi kan få dig op i tid. Det begriber jeg altså ikke. Og de forlanger at de job jeg søger er i butik, som jeg har været i de seneste 8 år. Jamen hvordan skal jeg så pludeslig kunne gå op i tid. Jeg får brev fra min jobkonsulent om job på jobnet som han forventer jeg søger, disse job er på alt fra 20 timer til 37 timer. Job jeg ved jeg slet ikke kan holde til.
Min a-kasse- siger jeg blot skal søge de job som jeg får henvist, og ved en samtale, skal jeg så blot gøre arbejdsgiver opmærksom på, at jeg slet ikke kan holde til det job jeg har søgt. Jamen , undskyld mig, men så føler jeg da virkelig at jeg holder arbejdsgiverne for nar. Og jeg føler faktisk at jeg bliver skyld i andre fleksere, ikke kan få et job, fordi jeg bliver en af dem som lyver om hvad jeg rent faktisk kan holde til.
Jeg aner ikke hvordan jeg kan finde en paragraf, hvor der står at de ikke kan ændre på mit bevilligede timeantal. et timeantal som de selv har været med til at fastsætte i sin tid. Men nu skal kommunen spare, siger min konsulent, så nu er målet at få mig op i tid. Jeg fortalte ham, at jeg to gang om ugen går til behandling, for netop at holde min ryg ved lige. Dagen efter en behandling er jeg ikke meget værd. Så siger han, jamen så er vores mål, at du må undvære at gå til de behandlinger.
Jeg forstår ingenting.
Er der slet ikke nogen som kan henvise mig til nogle paragraffer, hvor der står at min jobkonsulent ikke blot kan beslutte at jeg nu skal arbejde mere end de 12 timer jeg er visiteret til? Min tilstand i heldbreddet er uændret, jeg er blot fyret fra mit tidligere job, netop fordi jeg ikke kunne gå op i tid. Hvordan skulle jeg så kunne gå op i tid, i en branche som er nøjagtig den samme. Min sygdom gør, at jeg ikke ret godt kan sidde ned, og ikke kan have stillestående arbejde. Hvorfor skal jeg så søge job, hvor jeg skal stå foran en pc hele dagen?? Jeg ved godt at det bliver vanskeligt at finde 12 timer om ugen. Men det har jeg trods alt gjort de seneste 8 år, så umuligt kan det da ikke være. Jeg spurgte min konsulent om jeg måske kunne arbejde 6 timer om dagen i to dage, for så at have resten af ugen til at bruge på behandligner og rekreation. Som min fys siger måske kunne være en mulighed. Hertil fik jeg svaret, kan du arbejde 6 timer om dagen i to dage, så kan du også gøre det i 5 dage. Jamen det er jo helt håbløst. Jeg mister modet, søvnen om natten. Aner ikke hvordan jeg skal komme vidre.
SkovImer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 08:44   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Se tidligere i tråden.

Du har fået flere gode råd.

Kommunen skal træffe ny afgørelse, hvis de vil ændre i timer.

Skriv skriftlig(husk at aflevere på kommunen, få stempel, og kopi til dig selv) til job-centerchef, med kopi til sagsbehandler, hvor du ref. at du skal op i timer, at du får beskred om at søge job, du ved du ikke magter, og at du skal droppe din behandling.

Du vil gerne have skriftlig svar på dette, samt henvisning til lovstof, hvor dette står.

Det er eneste mulighed.
Du kan selvsagt læse hele lovstoffet, og forstå sammenhæng, men kast bolden til kommunen, og be dem finde lov på dette.

Det kan de ikke, og hvis der er mere ballade fra den kant, klager du næste gang højere oppe, helt til borgmester, om nødvendigt.

Selvsagt at du ikke skal søge job, du ved du ikke magter. Stil spørgsmålstegn ved kommunes moral. Men du er i din gode ret, til at fremstå som et ordentlig menneske.

Men skriv kort og præcist!
Lav evt udkast, og få hjælp herinde.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 09:36   #15
SkovImer
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2009
Indlæg: 18
Styrke: 16
SkovImer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg forstår dig så udmærket, og kender det også fra min egen ryg.
Nogen tror, at man kan restituere sig i løbet af et par dage, måske max. en uge, men helt så enkelt er det ikke.
Jeg har nu været fp'er i halvandet år og er helt forundret over hvor godt jeg har det i min ryg, men jeg ved jo godt, at hvis jeg påtager mig at lave mere end jeg gør nu, så vælter læsset igen.

Som andre har skrevet til dig, så sørg for at få jobkonsulentens udtalelser på skrift.
M.h.t. at din ryg tidligere har lidt overlast ved mere end 12 timer pr. uger, hvis du kan dokumentere dette, f.eks. med dagbog fra en arb.prøvning ell.l., så send dette til jobkonsulenten, d.v.s. aflever det på kommunen og bed om kvittering på, at det er modtaget.

Hvis de fastholder deres krav må du argumentere for, at din ryg ikke kan klare mere end de 12 timer pr. uge, evt. med opbakning fra læge.

Skulle det ende med, at de vil have dig i en ny afprøvning for at få dig op i timer, så er det vigtigt, at du skriver en udførlig dagbog, f.eks. som denne (den model har jeg selv brugt): http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
Det er selvsagt også meget vigtigt, at du, i en evt. afprøvning, husker at sige fra lige så snart du kan mærke at det ikke fungerer, gerne lidt før.

Du kan jo gøre dem opmærksom på, at en forværring af din lidelse kan medføre, at du ikke længere vil være i stand til at klare et fleksjob, så det vil ende med en fp.
Jeg har lavet dette udkast til kommunen. I søde mennesker, vil nogle læse det, og komme med rettelser eller forslag.
Att: Virksomhedskonsulent: d. 25-07-2011


Jeg har den 21/7-2011 modtaget skrivelse fra dig, hvor du sender mig ledige stillinger, som du vurderer retter sig mod mine muligheder for job.

Jeg skal herved, oplyse, at jeg har sendt ansøgning til de pågældende job. Dog velvidende, at jeg helbredsmæssigt ikke ville kunne bestride disse.

Jeg er fleksjob visiteret til 12 timer pr. uge. Efter mange år, med en varig tilstand i min sygdom. Ved mit møde med dig Tirsdag d. 19/7, gjorde jeg opmærksom på, at jeg ikke kan bestride job, som ville være stillestående, samt job som er siddende, og job hvor jeg skal bestride færdigheder, med tunge løft. Disse varige lidelser, som har været mine skånehensyn de sidste mange år.
De følgende job, du vurderer jeg kan bestride er: fra 15 – 37 timer. Bl.a. et job hos et telemarketing firma, som søger en fuldtids ansat , på ren provisions løn. Jeg ville ikke kunne stå stille bag en pc i mere end 15 min ad gangen. Hvorefter mit heldbred kræver jeg skal ud og gå rundt, i mindst 15 min.

Jeg ville bestemt ønske at det var muligt for mig, at bestride et job på mere end de 12 timer, men det har jeg prøvet i mit mange årige job hos HM, og dette lykkedes ikke.
Jeg har i mit heldbred, ingen væsentlige ændringer, som skulle godtgøre at jeg kunne gå op i tid.
Og det tager langt tid at restituere min ryg, hvis jeg først har ladet stå til. Og hvis jeg ikke overholder mine normale hvil, og de hidtidige skånehensyn som min ansættelser har indeholdt.
Jeg mener det er min ret, at jeg også skal kunne være der for min familie.

Jeg vil herved meget gerne bede dig om en skriftlig udtalelse, hvor du redegør for, hvordan du vurderer at jeg pludselig skulle kunne gå op i tid? Samt hvordan jeg skal kunne bestride et job, som ikke tilgodeser mine skånehensyn?

Jeg vil samtidig gerne udbede materiale omkring lov, omkring min bevilling af de 12 timer. Som i sin tid er blev bevilliget efter arbejdsevnen var afprøvet.

Jeg vil rigtig gerne deltage i praktikforløb, og rigtig gerne have et job, jeg kan bestride. Jeg vil rigtig gerne gå op i tid hvis mit helbred ville tillade dette. Men afprøvning i tidligere job, har vist sig, at dette ikke er muligt. Jeg er netop blevet fyret fra mit fleksjob, netop fordi jeg ikke formåede at kunne gå op i tid. Og en forværring af mit heldbred, ved ikke at tilgodese mine skånehensyn, ville jo styre mig imod en førtids pension. Hvilket da slet ikke ville være optimalt, hverken for jeg eller kommunen.



Med venlig Hilsen
SkovImer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 11:45   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SkovImer Se meddelelser
Jeg har lavet dette udkast til kommunen. I søde mennesker, vil nogle læse det, og komme med rettelser eller forslag.
Flere steder skriver du det samme, kog det lidt ned, ellers gider de bare ikke, at læse det.

F.eks. kunne du skrive:

"Til Xxxxx kommunes jobcenterchef.

Jeg ønsker at klage over min jobkonsulents tilsidesættelse af mine skånehensyn i forb. med søgning af fleksjob.

Fra mine møder med jobkonsulenten, og fra dennes skrivelse vedr. job som jeg anbefales at søge, kan jeg forstå, at:

1. Jobkonsulenten mener, at jeg skal op i tid, så jeg kan arbejde mere end
12 timer pr. uge, til trods for, at dette flere gange er forsøgt og ikke har
kunnet lade sig gøre.

2. Jobkonsulenten mener, at jeg skal søge jobs, som ikke respekterer mine
skånehensyn, her tænkes både på timetal og andre skånehensyn, som
bl.a. er vurderet nødvendige i arb.prøvning (skriv evt. årstal og dato for
din sidste arb.prøvning).
Dette til trods for, at der ikke er sket positive ændringer vedr. mit
helbred.

3. Jobkonsulenten mener, at jeg kan blive nødt til, at opgive mine 2
ugentlige ryg-behandlinger, som gør, at jeg fortsat kan magte et fleks-job,
for at kunne være på en arb.plads i flere timer pr. uge.

4. Jeg spurgte jobkonsulenten, om det kunne være en mulighed, at arbejde
6 timer dagligt 2 gange om ugen, i stedet for 3 timer dagligt 4 gange om
ugen, men jobkonsulentens holdning til dette var, at hvis jeg kunne arb.
6 timer 2 dage om ugen, så kunne jeg arbejde 6 timer hver dag i ugen.

Jeg ønsker at få af- eller bekræftet hvorvidt ovenstående er jobcenterets generelle holdning og at få oplyst, om det kan være rigtigt, at mine skånehensyn ikke skal respekteres i et nyt fleksjob.

Mit største ønske er, at finde et nyt fleksjob, som jeg kan klare, men min erfaring er, at hvis mine skånehensyn ikke respekteres, så vil det hurtigt gå ned af bakke med mit helbred, hvorefter det vil være nødvendigt med en meget lang periode til restitution og jeg synes ikke, at det er i hverken min eller jobcenterets interesse.

Med venlig hilsen SkovImer (cpr.nr.)

Jeg forventer, at denne skrivelse bliver lagt i min sagsmappe"

Og så vedlægger du bl.a. skrivelsen vedr. jobs som du skulle søge.

Noget i denne stil, evt. med tilføjelser hvis der er noget jeg har glemt/overset, synes jeg, at du skal sende til jobcenterchefen.

Jeg synes at du skal sende det til jobcenterchefen fordi, at du er nødt til at vise jobkonsulenten, at denne ikke skal køre om hjørner med dig.

Du bør gå op på jobcenteret og aflevere den ved skranken, og her beder du om en kvittering på, at de har modtaget den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 17:49   #17
SkovImer
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2009
Indlæg: 18
Styrke: 16
SkovImer er ny på vejen
En million tak. Jeg ved godt at jeg vist er lidt dårlig til det med, at formulere, uden at gentage. (Vovse) jeg har kopieret dit eksempel.) Hvilket jeg håber er okay. Virkelig noget jeg kan bruge.. Tak Tak.
SkovImer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 22:41   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SkovImer Se meddelelser
En million tak. Jeg ved godt at jeg vist er lidt dårlig til det med, at formulere, uden at gentage. (Vovse) jeg har kopieret dit eksempel.) Hvilket jeg håber er okay. Virkelig noget jeg kan bruge.. Tak Tak.
Det er helt i orden, det var jo derfor jeg skrev det.

Når først du har lavet sådan en skrivelse nogle gange, så får du efterhånden øvelsen.
Og hvis du så læser kommunens skriverier går det op for dig, at der ikke skal så meget til, for at formulere sig lige så godt som dem.

Men jo mere skarpt og præcist det gøres, des mere tror jeg man bliver taget seriøst.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 23:25   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Super skrevet Vovse.

Det kan du rolig bruge Skovimer!
Helt korrekt som Vovse skriver, at det er vigtigt at få stoppet den slags pladder, med det samme, og det gøres bedst ved at gå til ansvarlig!

Husk dog at give en kopi til jobkonsulent og sagsbehandler!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2011, 10:21   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Super skrevet Vovse.

Det kan du rolig bruge Skovimer!
Helt korrekt som Vovse skriver, at det er vigtigt at få stoppet den slags pladder, med det samme, og det gøres bedst ved at gå til ansvarlig!

Husk dog at give en kopi til jobkonsulent og sagsbehandler!

VH Popiae
Tak.

Det er mit indtryk, at den som klagen omhandler får klagen at se via jobcenterchefen, derfor skrev jeg ikke om kopi til denne.
Og sb, både nuværende og fremtidige, kan se den i sagsmappen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension