K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2007, 10:48   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Meld dig også syg, selvom du er ledig fleksjobber

FOA, Dansk Metal, HK og Fagligt Fælles Forbund er gået sammen og har lavet www.sygeguide.dk.

Under fleksjob anbefales følgende:

Citat:
Sørg altid for at blive registeret som sygemeldt når du har fravær. Det har betydning for vurderingen af din arbejdsevne og af dine skåne hensyn.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2007, 12:29   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Meld dig også syg, selvom du er ledig fleksjobber

tak for oplysningen Zuza..
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2007, 10:36   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Meld dig også syg, selvom du er ledig fleksjobber

Et godt råd zuza og hvor er vi (jeg) dog nogle underlige mennesker

Da jeg læste det du skrev sad jeg og tænkte over mine egne faktsik ret få sygedage på arbejdet

Hver gang har jeg skrevet forkøles eller influenza eller andet.. to af gangene har det faktisk været pga min sygdom som jeg er visiteret fleks på , men når jeg skal skrive de papir så ved jeg jo at de runder min chef og så er min tanke gang ...

Næ næ hun skal ikke vide hvor tit der faktisk er noget med min sygdom så derfor skriver jeg det ikke... og tænker sq da ikke lige over at det kan give bagslag i sidste ende ...

Så nu tager jeg mig da sammen og skriver sandheden .. ellers ender jeg da på det ordinære marked hvis jeg bliver ledig
  Besvar med citat
Gammel 13-04-2007, 10:46   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Meld dig også syg, selvom du er ledig fleksjobber

MEN endnu vigtigere, så gælder det for LEDIGE fleksvisiterede, som venter på fleksjob.

Det anbefales, at man MELDER SIG SYG TIL KOMMUNEN, når man er LEDIG fleksjobber.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2007, 10:04   #5
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: Meld dig også syg, selvom du er ledig fleksjobber

Nemlig! Da jeg var i arbejdsprøvning(er) meldte jeg mig syg til arbejdspladsen, jobkonsulenten og, ikke mindst, min læge. Især er det vigtigt med lægen, som noterer det ned, så det står i de "offentlige" papirer, og ikke bare i ens egen dagbog.

Fiemie

P.S. Hvis nogen undrer sig over, at jeg også meldte sygdom til min læge, så skyldes det dels at jeg var tilknyttet Rygcentret i Ringe og dels at min fysioterapeut har været meget involveret i forløbet, og min læge hører faktisk efter, hvad min fys. siger
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 00:02   #6
Mælkebøtten
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mælkebøttens avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2009
Lokation: Hedensted
Alder: 50
Indlæg: 23
Styrke: 16
Mælkebøtten er ny på vejen
Syg som ledig

Hej

Jeg trækker lige denne her frem..
Jeg har nemlig fået en sygemelding af min læge, og jeg er i aktivering da jeg er ledig fleksjobber.

Og jeg har været meget i tvivl om jeg så mister min ret til ledighedsydelse, men som jeg læser dette - så mister jeg altså ikke retten??

Den aktivering jeg er i, er en "evighedsaktivering", forstået på den måde, at jeg skal være der indtil jeg får et job..Men min læge mente at jeg skal have et par ugers fred og ro, da mine smerter er forværret.
Jeg har meldt mig syg ved lederen af kurset, er der andre steder jeg skal sygemelde mig.. Han er i daglig kontakt med min sagsbehandler, da han fortæller hende alt hvad der bliver sagt i aktiveringen.

Håber at jeg har forstået det rigtigt, så jeg fortsat kan få ledighedsydelsen...

Mælkebøtten
Mælkebøtten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 20:28   #7
puttenu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2009
Alder: 57
Indlæg: 28
Styrke: 15
puttenu er ny på vejen
til Mælkebøtten

kort og godt....nej er selv syg flexjobber, har faktisk aldrig været i flexjob, da mine sygdomme blev forværrede inden jeg blev god kendt til flex .... min daværende sagsmishandler skulle jo nok have indstillet mig til pension istedet


puttenu
puttenu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 21:23   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Hej Zuza!

Tak for meget nyttig link!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 21:35   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu er tråden så 3 år gammel!!!
Ved ikke om alt er lige relevant, men håber det, så der ikke pludselig kommer til at herske forvirring!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 22:34   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak, Helene, det havde jeg sgu da ikke lige lagt mærke til :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledig fleksjobber i det nye år? vanessa Alt det andet 0 11-12-2012 00:53
ledig fleksjobber Lindblad Spørgsmål ang fleksjob 9 18-11-2012 01:22
ledig fleksjobber sygmelding? lillesine Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 16 09-11-2012 22:38
Os under 40 kan også være syge FB gruppe; meld jer ind Tzari Politik og Samfund 0 08-07-2012 00:23
Ledig som fleksjobber! Mamik Spørgsmål ang fleksjob 3 08-02-2012 20:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension