K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2009, 13:57   #11
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.

AS3 og så min bare....siger jeg:-)
Jeg har søgt på aalborg´s hjemmeside og fundet dette.
Ja de praler af en masse afklaret sager men når man kigger nærmere på tallene så er der faktisk mange der er røget på kontant hjælp og dette er i mine øjne ikke noget at prale af, det er jo langtidssyge vi er inde og skrive om her.
Så pas på....de arbejder for kommunen og ikke dig.

Resultatopgørelse
Det er i løbet af hele samarbejdsperioden lykkedes AS3 Employment at afklare i alt 81
sager i overensstemmelse med målsætningen. Herunder vises de opnåede resultater for
de kandidater, som AS3 Employment har afklaret:
Antal Afklaringsårsag

Antal Afklaringsårsag

9 Ordinær beskæftigelse
11 Revalidering
5 Fleksjob
10 Raskmeldt til fagforening
33 Kontanthjælp/stop
8 Førtidspension
1 Fraflyttet kommunen
2 Ankesag
2 Venter på behandling (kat. 3)
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2009, 22:08   #12
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
CHNEVIDE - jeg tilføjer lige det jeg også har skrevet i en anden tråd :

AS 3 sorterer i dem de skal forsøge at få i arbejde hvis man kommer fra dagpenge eller sygedagpenge.
Det betyder at, hvis de finder en person for syg/svær at få i arbejde, får personen afslag på at komme under deres vinger. Dette er med til at højne deres positive statistik.

AF/Jobcenter kan ikke sige nejtak til at tage en person under deres vinger.

Deres statistik ved jeg ikke hvor meget jeg tør stole på.
Ved, at når en person ikke fik færdiggjort en ansøgning inden de tog hjem den dag - så skrev konsulenten den bare færdig.
Det må siges at være kreativ bogføring over for kommunen.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 00:07   #13
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
deres statik er fup og finuser ok de praler med at få folk i arbejde jaja sommer arbejde osv så kommer du tilbage på kontant hjælp kan komme med et meget trist exsepel en kunne få arbejde et sted da hun var på as3 men da de ikke mgl en før om 2 måneder mener jeg det var sagde as3 nej det skal være nu og ikke senere wtf og hun kom ikke videre så as3 lukkes tak
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 00:49   #14
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg var hos AS3 som ledig fleksjobber på ledighedsydelse, det var vi mange
der var, og syge, det var vi også, ja, nogle var så medtaget af sygdom,
at det var til at græde over, og vi var altså ikke blevet frasorteret hos AS3.

Jeg fandt selv en praktikplads, som kunne have ført til et fleksjob, men jeg
måtte stoppe grundet smerter.

Da vi skulle til samtale ang. praktikken fik jeg besked om ikke, at tale for
meget om sygdom, men jeg forklarede dog, nogle af de skånehensyn jeg
havde.

Da jeg startede på AS3 nedskrev de mine skånebehov og lidelser, men
det blev der ikke taget hensyn til, men da jeg så kom med mine læge-
papier skal jeg love for piben fik en anden lyd.

Jeg ønsker ikke for nogen, at de skal udsættes for det samme som jeg,
mange på holdet følte sig forudrettet, og klagede over konsulenten,
da jeg var sluppet derfra, vedkommende fik en anden stilling hos AS3.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 10:01   #15
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg ved heller ikke, hvor meget man kan stole på deres statistik. Ham der var rådgiver på mit hold, fortalte os, at han havde en statistik der sagde, at han fik 19 ud af 20 i fleksjob, men på mit hold kom kun 1 i job - endda først efter at vi var færdige derinde.

Synes 19 ud af 20 kyder lidt for godt til at være sandt..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 10:41   #16
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Jaa, personligt gi` jeg ikke noget for aktivering, jeg aldrig fået et ordinær arbejdet a` at være i aktivering/kurser, de jobs har selv fundet efter.

Sidst jeg var aktivering med løntilskud på et lokalt museum som gratis arbejdskraft, for mig har det kun skabt store problemer med en daglig dag på arbejdspladsen bla. med vanærer, beskyldning om korruption, chikane og grov mobning, udnyttelse til sundhedsskadeligt arbejdet som de ordinær ansatte ikke ville lave, af mig og flere af deres medarbejdet i arbejdsprøvning og dem i flexjob.

Det er ikke så rosenrødt på det museum, som der udtaltes om til presse og ved ferniseringer etc., desværre langtfra med store menneskelige omkostninger til følge, bagved kulisserne. Det er utroligt de skal ha` lov til at trække flere menneskelige tragedier og ødelæggelse efter sig. Det er meget trist, især ellers når museets rammer er gode og smukke udadtil, at skulle fortælle, når folk spørger indtil, ”det museum ikke har gjort noget godt for mig, ikke noget jeg kan takke dem for!”

Samt du ikke har nogle rettigheder hvis du klager, så bliver du bare fyret for samarbejdsvanskeligheder som det hedder, som vil koster dig dine dagpenge

Nu udstødt af arbejdsmarkedet, som førtidspensionist efter vanære og grov mobning på tidligere arbejdsplads, der ligeledes har kostet mig, mit så ellers tidligere gode helbred og psyke. Det var i øvrigt Institut for Karriereudvikling der formidlet den aktivering.

En givtig forretning? Læs mere
http://www.ugebreveta4.dk/2009/20094...bsoegning.aspx

Sidst redigeret af bla-bla; 30-11-2009 kl. 10:46.
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 12:20   #17
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
»Jeg forstår ikke, hvorfor man skal spilde statens penge på sådan nogle nytteløse kurser. Vi har finanskrise nok i Danmark, som det er!« siger Pia S. Jensen.

..
alle ved da de aktivere os er ren og skær kasse tænkning jo flere penge får de tilbage også selv om det er totalt til grin 19/20 i arbejde hold da op den vil jeg nu heller ikke helt tro på som jeg sagde til min job konsulent hvorfor skal jeg ned på det ****e kursus var det ikke bedre jeg kom på kursus for at blive opkvalifesseret istedet for at rende til grin på AS3 osv jeg passede mig selv der nede der var en mandags møde hvor man sagde god morgen nogen der har noget nyt så snakke lidt så tilbage til job søgninger som jeg kunne gøre der hjemme ok vil så sige der kan være nogen der virkeligt er gået helt i stå og mgl et spark bad i men troer bare ikke AS3 kan hjælpe hehe ham jeg havde først var nu eller fin nok som jeg så det følgte han ikke helt deres måde at gøre det på men han blev for flyttet og der efter gik der ged i den
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 13:16   #18
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hiver lige en gamel tråd op,har glent hvordan man laver ny tråd MEN er der nogle der kander Alecto formidling af flexsjob, for jeg er lige afsat til 5 månder der,håber de kan formidle job så man får løn og ikk bare evig aktivering jo ..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 09:15   #19
laicapigen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2008
Lokation: jammerbugt
Alder: 68
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
laicapigen er ny på vejen
Thumbs down AS3

Jo, jeg har et indgående kendskab til AS3, da jeg nu har tilbragt 1 år- 2 praktikperioder (gratis arbejde, da det ikke gav job) på AS3. Det er ren og skær opbevaring. De er akademisk uddannet, og har ikke en pind forstand på job på gulvet. De taler hen over hovedet på størstedelen af deres klienter, som ikke forstår akademisk sprogbrug....sørgeligt.
Jeg har tid mellem 9 og 12 fra mandag til torsdag, så 12 timer søger jeg job, gerne uopfordret, og jeg har fået så mange afslag, at jeg kan tapetsere væggene med dem.
Jo, de råder og vejleder, men reele jobtilbud hjælper de ikke med, og hvad de har af kontakter til erhvervslivet, er i hvert tilfælde ikke noget de åbenbarer for os brugere/klienter, eller kandidater, som vi kaldes i deres regi.
KH Laicapigen
laicapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 10:30   #20
Demo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Demo er ny på vejen
Angående anden aktør valg.

Det er min erfaring at de forskellige anden aktører på markedet har nogle meget forskellige opfattelser af hvad deres opgave egentlig er, men du skal huske på at de alle lever af at have dig på kursus, de får bonusser for praktikker og selvfølgelig også for at skaffe folk i jobs.
Derfor kan man komme ud for anden aktører der er utroligt ihærdige når de skal overtale os til en praktik, da det jo udløser betaling.
Jeg ville vælge anden aktør ud fra hvem der har flest ansættelser i forhold til praktikker. Det kan meget vel på papiret være den anden aktør der får færrest ud i job, men alligevel vil det efter min opfattelse være den anden aktør du vil være bedst tjent med. Da jeg selv arbejder som fleksjobber i anden aktør branchen vil det ikke være fair af mig at pege på nogen bestemt, og det ene firma kan være rigtig godt i en del af landet og være virkelig dårlig et andet sted.

Med venlig hilsen Demo
Demo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tosset eller ej - kender I det? Randita Alt det andet 17 25-06-2011 17:11
Kender nogen en Advokat eller god Retshjælp ? annoa Alt det andet 11 02-06-2010 19:21
jo jo , ingen der kender nogen , der kender.. o.s.v. helle4 Politik og Samfund 7 06-12-2008 16:43
Købt eller Solgt?? Skal jeg gine eller gæde? Rikke H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-01-2008 02:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension