K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2015, 17:43   #31
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Er helt enig i analysen af DF.

Men, hvis man forestiller sig at DF bliver det største parti, så ville det være mærkværdigt om de ikke gik i regering, måske ikke fra starten, men senere i regeringsperioden. Som regeringsparti er det ikke nok at sælge sig billigt for grænsebomme, det forpligter - bredt.

Mareridssenariet er, at de afgørende mandater tilfalder kulgestøderpartiet, som rigtig vil barbere velfædssamfundet. (I det danske et-kammer system er 0 - 89 mandater nærmest værdiløse.alle ministre er underlag folketingetsflertallet og der er igen direkte valgt præsident med veto, hvis vi ser bort fra fødselsdagsbarnet Daisy)

Så SKAL vi have en blå regering, så vil jeg foretrække "tulle" er stærk.

Men det er selvfølgelig teori
:-)
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2015, 18:05   #32
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Folk skal nok til at have helikopter perspektivet på....

Det forslag fra Da....det er ikke meningen at det skal gennemføres....

Det er en tryllekunst.....

Se hvad jeg laver med denne hånd....alt imens i så ikke ser hvad jeg laver med den anden hånd....

Lad os blive ved med at beskæftige alle mennesker med de svageste, sygemeldte, kontanthjælpsmodtagere, førtidspensionister, fleksjobbere osv....for så længe folk er optaget af dem....ja så er der ikke nogen som tænker...eller går efter de rige, "eliten" osv osv

Jeg er ikke bekymret for at det skulle gå hen og blive gennemført....

Men det der kan skræmme mig....ja det er at man i dag er villig til at gå ud og komme med sådanne forslag...at det er blevet så normalt at man bare skal gå efter de svageste mennesker her i samfundet...

Det viser en del om tiden vi lever i...at man "tør" gøre det....og at det efterhånden er blevet helt normalt at vælge de svageste som prygleknappe...

Det er ikke kun dette....det sker alle steder....hvor de er så ligeglade efterhånden....at de gerne gå ud og siger at de har lavet det og det ulovligt....

De gør dette helt uden at der sker dem noget...

De kan lave alt fra grundlovsbrud til direkte at bryde landets love....og de er så sikre på sig selv og sammenspiste....at der ikke sker dem noget....at de helt åbent indrømmer tingene...

Dette kan skræmme mig....for hvis der ikke er nogen til at stoppe dem...eller straffe dem....ja så kan det hele ende ret blodigt når de alm borgere har fået nok...

Det skaber social utryghed og er helt sikkert ikke noget vi ønsker...

Ang det med at kunne stå sammen....

Det sker desværre nok ikke....både fordi folk hellere vil dele sig op....feks syge i kbh og syge i andre byer....de kunne få meget mere kraft hvis de alle kunne stå sammen....men de vil hellere dele sig op og dermed bliver det til små enheder....som ikke har noget kraft og vægt...

Ovenstående med syge i de forskellige byer...ja det er bare et eksempel....det sker for de fleste grupper som egentlig burde slå sig sammen til en kæmpe stor gruppe...

Næste problem ville være....hvis det gælder syge mennesker....ja det er at alle har gode ideer....men alle vil sige når det kommer til stykket.....at de jo ikke selv kan...være sig at de ikke har overskud eller andet...

Skulle man endelig finde en....som vil kunne slå igennem....ja så vil næste problem komme.....det så man med Johnny Larsen...

Kunne man få folk til at slå sig sammen og man kunne få sat en "rask" ind i tingene....ja så ville det være en mulighed....personligt tror jeg ikke det vil ske....desværre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2015, 18:25   #33
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Kristian jensen, har udtalt at venstre sådan set er enig princippielt, men aktuelt har de ingen planer om at skære i FP.

Og så en gang for prins Knud:
DET SKAL KUNNE BETALE SIG AT ARBEJDE.

Man får så ens venner i DA til rigtigt at give den max. gas.
Så køre man selv mildere forslag frem - og vupti så er det pludselig mere spiseligt for vælgerne.

Aktuelt er der forhandlinger om karakterkrav på gymnasiet, venstre er jo et krejlerparti, så man starter på absurde 7, vel vidende at det vil smadre gymnasiet totalt (masselukninger, bristede drømme mv.) så kan man jo spytte i hånden, "har ve æ aftale", og lande på noget mere spiseligt.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2015, 20:14   #34
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Webmaster det med at slå sig sammen,så ville der være mange,for folk der er afklaret går jo åbenbart heller ikke fri længere,vi der er i systemet har måske en rask pårørende der er mere frisk end os

Jeg har sagt til jeg ved ikke hvor mange behandlere,psykiatere,psykologer,sygeplejersker hvor meget det påvirker en og de siger alle sammen at det ikke kun er mig men rigtig mange patienter bliver urolige,jeg har spurgt om de ikke kan gå i medierne,da de vel er mere troværdige/stærke men alle siger nej,jeg har skrevet til Sind,som jeg også syntes mangler i debatten.

Hvordan skulle man starte noget altså hvis alle betalte et lille beløb burde man vel kunne få en god og vigtig stemme i debatten?

Og internetforum er jo også gode til at give råd/vende tingen/ støtte ,men der mangler en der virkelig kan gå til angreb på alle løgnene og få forklaret at vi er menesker og de raske jo selv kan ende der en dag
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2015, 20:16   #35
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Web skrev.
Citat:
Se hvad jeg laver med denne hånd....alt imens i så ikke ser hvad jeg laver med den anden hånd....
Nemlig! DA's agenda er nok i virkeligheden at skaffe mere profit til virksomhedsejere og aktieejerne ved at presse lønnen ned, når og hvis de sociale ydelser sættes ned og lønudgifterne dermed følger med ned. Det er et kapløb mod bunden, næste stop "working poor":

Citat:
Advarsel: Lavere sociale ydelser skaber flere lavtlønsjob
Citat:
»Men konsekvensen bliver, at der både kommer flere fattige og et pres på de lave lønningerne. I dag fungerer dagpengene og kontanthjælpen reelt som en slags mindsteløn, og sænker man dem, så følger de laveste lønninger efter nedad. Sidstnævnte betyder, at vi får et lavtlønsarbejdsmarked.«
http://www.information.dk/529434

Det ville klæde DA, hvis de i stedet for at kræve, at de svage skal betale for krisen og skattelettelser (igen!) tog et reelt ansvar og skabte flere arbejdspladser både til de "almindelige" arbejdsløse, men også til alle dem med nedsat arbejdsevne. Men det er nok for meget forlangt. Det er nemmere at sparke på dem, der allerede ligger ned i forvejen. Man føler sig åbenbart så godt bagefter...

I øvrigt synes jeg, det er påfaldene, at Løkke ikke har været ude og kommentere DA's forslag... Årsagen er måske, at han har tyndslidt ordet "løftebrud", så han nu ikke tør udtale sig om noget som helst inden valget, men lader Venstres politik være det mystiske indhold bag dør nr. 2, og så i stedet lader DA sende en prøveballon op til skræk og advarsel...?

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2015, 09:36   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Venstre?? De har så travlt med at være efter Helles løftebrud, at de i forbifarten helt har glemt et partiprogram.

Så i går nogle flere hundrede meter lange bannere KUN med beskyldninger mod Helle, hvilket virkede direkte barnligt.....og tanken faldt da også på børnehavens blå stue. Nærmest PINLIGT!!! Hvem dælen har rådet dem til en sådan kampagne?, hahahaha.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2015, 09:55   #37
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hehe! Det tænkte jeg også med det banner. En ren ommer. Med dén taktik, spiller Venstre sig jo mere og mere på i et højrne, hvor de ikke har megen manøvrefrihed. Bliver spændende at se, hvordan de får sig flyttet derfra igen... (Og kom så med det valg! Jeg er allerede ved at være træt af alt det valghalløj...)

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2015, 15:06   #38
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Det er det der er så trist ved dansk politik nu om dage... man finder en svag gruppe og kører hetz mod dem 0g/eller man kører en kampagne der sviner modparten... og det er så det man vil vinde et valg på

Engang havde politikere visioner om at gøre DK til et bedre sted at leve for alle danskere....og det var det de prøvede at vinde en valgkamp på... at gøre ting bedre og ikke at nogen skulle have tæsk...

Forøvrigt så jeg godt de bannere i aviserne... venstre ved man ikke lige hvor man har for tiden

Jeg synes egentligt Helle har klaret det udmærket som statsminister... hun har været klemt hele tiden mellem de radigale og SF der faldt sammen midt i det hele og så enhedslisten... men har holdt hovedet koldt og fået det til at fungere... og trods alt er S jo det eneste bolværk mod blå blok vi har... og var det faldet sammen så var de svage grupper i samfundet ilde stedt for alvor...

Behold Helle og smid Mette Frederiksen og blå Bjarne ud...
Det er så bare min mening og står for egen regning



....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2015, 20:02   #39
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Det er det der er så trist ved dansk politik nu om dage... man finder en svag gruppe og kører hetz mod dem 0g/eller man kører en kampagne der sviner modparten... og det er så det man vil vinde et valg på

Engang havde politikere visioner om at gøre DK til et bedre sted at leve for alle danskere....og det var det de prøvede at vinde en valgkamp på... at gøre ting bedre og ikke at nogen skulle have tæsk...

Forøvrigt så jeg godt de bannere i aviserne... venstre ved man ikke lige hvor man har for tiden

Jeg synes egentligt Helle har klaret det udmærket som statsminister... hun har været klemt hele tiden mellem de radigale og SF der faldt sammen midt i det hele og så enhedslisten... men har holdt hovedet koldt og fået det til at fungere... og trods alt er S jo det eneste bolværk mod blå blok vi har... og var det faldet sammen så var de svage grupper i samfundet ilde stedt for alvor...

Behold Helle og smid Mette Frederiksen og blå Bjarne ud...
Det er så bare min mening og står for egen regning



....
Hørt hørt!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2015, 02:04   #40
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Min første tanke da jeg så det store banner....det var...

Hvorfor fanden hænger venstre et stort profilbillede op af Inger Støjberg

Det ligner da hende på en prik....og den store næse....ja der der vist ingen som har løjet så meget som Inger Støjberg har gjort...

I min optik....så vil det kun kunne nytte hvis der bliver lagt så meget vægt over hos Enhedslisten at de faktisk har noget at skulle sige...

Ja væk med Blå Bjarne og tag endelig gerne Helle T væk også...

Har intet tilovers for personer som er villig til at sælge ud af alt for at bevare sædet...og det må vi sige at Helle T har gjort...uanset omstændighederne...

Hun har lagt mandat til at gøre ting som er værre end de blå ville kunne have fundet på...og det siger ikke så lidt...

Til trods for de ting hun har lavet....Mette Frederiksen....ja så tror jeg hun ville gøre det godt som statsminister....forudsat at det hele ikke kommer an på de radikale....

Så mere vægt hos Enhedslisten sådan at de radikale ikke har de afgørende stemmer...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension