K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2011, 21:32   #51
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
MTVRV1 og PiaCP, dèr var I bare hurtige (længe før jeb fik mig snøvlet færdig med det lange indlæg) :-)

Jeg er helt enige med Jer! Tak for indlæg!

Mymlen, også tak til dig: Rigtig interessante links du har vedhæftet med de store geografiske forskelle i tilkendelse af førtidspension og yderst relevant tråddebat.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 03:07   #52
King1234
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2011
Lokation: Kalundborg
Indlæg: 2
Styrke: 0
King1234 er ny på vejen
Hmm det er en lang og hård vej du har været igennem.. Jeg havde en lignende sagsbehandler som intet forstod og ikke ku svare på mine spørgsmål. Jeg kom i arbejdsprøvning og knækkede så kom jeg ind på et værksted at gå hvor de sku se mine fordele og ulemper og evt sende mig i praktik. Men efter ca en måned der med dagbog, stoppede de samarbejdet pga min psykiske tilstand og via min psykiater og værkstedet som begge anbefalede pension måtte min sagsbehandler indstille mig. Jeg var til endnu en psykiater fra kommunen som bekræftede min diagnose og situation og i oktober sidste år fik jeg pension. Det har været en lang tur.. Men det har været det værd at sige ja til alt hvad kommunen bad mig om, på den måde ku de selv se hvordan jeg havde det. Og de kan jo ikke give pension før alle muligheder er udtømt så lige meget hvor lidt man har lyst skal man igennem jobprøvning, værksteder og utallige samtaler med læger psykiatere osv.
King1234 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 10:02   #53
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak for respons, King!

Glæder mig at din tur nu er slut, flot gået af dig :-)

Hvor lang tid tog det?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 00:01   #54
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hmm jeg er muligvis så træt, at jeg misforstår noget, men jeg synes da faktisk at svarene giver god mening?!?

Med mindre altså, at det rent faktisk er ude på en reel virksomhed, at du skal arbejdsprøves? Hvis du ikke skal det, så er det rigtigt nok med et længere afprøvningsforløb (dog som regel 3 måneder, men kan om nødvendigt være både kortere og længere).

Og hvis du ikke kan holde til det fleksjob du er bevilliget, så er det jo kommunens ansvar at finde ud af, om du så er så dårlig at det er pension. Og hvis du så har sådan en møgattest, som ikke bakker dig op, så er der jo ikke andet valg end at afprøve dig?

Det er også rigtigt, at hvis man er på ledighedsydelse eller særlig ydelse, så er det ikke påkrævet, at der udarbejdes en jobplan. Man laver heller ikke en sygeopfølgningsplan, med mindre man tænker, at borgeren har brug for "motivation" til at forbedre sin helbredssituation, ved at true ens indkomst...

Men ret mig endelig, hvis jeg har misforstået noget!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 23:03   #55
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Hmm jeg er muligvis så træt, at jeg misforstår noget, men jeg synes da faktisk at svarene giver god mening?!?

Med mindre altså, at det rent faktisk er ude på en reel virksomhed, at du skal arbejdsprøves? Hvis du ikke skal det, så er det rigtigt nok med et længere afprøvningsforløb (dog som regel 3 måneder, men kan om nødvendigt være både kortere og længere).

Og hvis du ikke kan holde til det fleksjob du er bevilliget, så er det jo kommunens ansvar at finde ud af, om du så er så dårlig at det er pension. Og hvis du så har sådan en møgattest, som ikke bakker dig op, så er der jo ikke andet valg end at afprøve dig?

Det er også rigtigt, at hvis man er på ledighedsydelse eller særlig ydelse, så er det ikke påkrævet, at der udarbejdes en jobplan. Man laver heller ikke en sygeopfølgningsplan, med mindre man tænker, at borgeren har brug for "motivation" til at forbedre sin helbredssituation, ved at true ens indkomst...

Men ret mig endelig, hvis jeg har misforstået noget!
...så lige, at du var logget på nu, Andersine!

Tak for svar for længe siden.

Hvordan definerer du en reel virksomhed?

Er et medborgerhus, seminarium og lignende en reel virksomhed?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 23:20   #56
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Sygeopfølgningsplan; HAR INTET AT GØRE med at true borgeren på nogen måde.

Citat;
Sygeopfølgning

§ 12 b. Kommunen har pligt til at vurdere, om der for en sygemeldt, der har ansøgt om eller modtager hjælp efter § 11, er behov for at udarbejde en plan for sygdomsafklaring, behandling, optræning og andre beskæftigelsesfremmende foranstaltninger for at sikre, at personen får den nødvendige hjælp til at opnå eller genvinde tilknytning til arbejdsmarkedet.Stk. 2. Vurderingen efter stk. 1 skal foretages umiddelbart efter, at kommunen er blevet bekendt med, at personen er syg. Herefter skal kommunen løbende under sygeforløbet, og mindst hver gang der gennemføres en samtale som led i det individuelle kontaktforløb, jf. kapitel 7 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, foretage en sådan vurdering.

Stk. 3. Vurderer kommunen, at der er behov for at udarbejde en plan efter stk. 1 og 2 for sygdomsafklaring, behandling, optræning og andre beskæftigelsesfremmende foranstaltninger, skal den umiddelbart herefter udarbejde en sådan plan.

Stk. 4. Opfølgning på, om en person følger en plan efter stk. 3, sker som led i kontaktforløbet, jf. kapitel 7 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats." citat slut.

Denne skal laves, hver gang en borger er syg, med henblik på at alle tiltag bliver brugt, således at den syge kan vende tilbage til arbejdsmarkedet.

Se også retsikkerhedsloven §6!

Vedr. Job-plan; Hvis man tilkendes fleks efter A-38, skal der vel laves en job-plan, også, eller man har brug for opkvalificering til fleksjobbet?

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 30-06-2011 kl. 23:28.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 23:47   #57
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak, Popiae, men sygeopfølgningsplanen blev varslet under udarbejdelse i forbindelse med revurdering af flexbevilling.

Samme plan har jeg så ikke set skyggen af, trods flere forespørgelser, siden da - som så meget andet lovet i Jobcenter København...

Se evt. brev fra afdelingsleder tidligere i tråden.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 23:54   #58
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, der er travlt ved opvasken, måske du så har glemt hvad du spørger om!

Især hvis man svare på noget andet. Utroeligt!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 11:40   #59
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jamen en reel virksomhed er vel defineret ved at være et sted der har ansatte, og producerer noget, om som ikke er et sted lavet specielt for afprøvninger... altså virksomheder, ude i "virkeligheden". Det er dem der hører under § 42.

Afprøvningssteder, f.eks. revacentre, projektcentre, og private virksomheder der laver forskellige tilbud, det er § 32 tilbud.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 14:23   #60
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Ja, der er travlt ved opvasken, måske du så har glemt hvad du spørger om!

Især hvis man svare på noget andet. Utroeligt!

VH Popiae
Kære Popia!

...forstår slet ikke, hvad du siger her...

Jeg efterlyste blot, hvordan en "reel virksomhed" defineres i Jobcenterregi, da jeg har erfaret, at der er en ret så speciel terminologi fx. "Jobsamtale", der sædvanligvis er noget man har søgt, glæder sig til og har forberedt sig på.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu må jeg også bede om hjælp. Bella67 Spørgsmål ang fleksjob 66 03-10-2011 14:46
Været til Møde igen. Jeg er målløs. Wodpoulsen Alt det andet 9 24-06-2011 22:15
Danske Stasi-tendenser og retsløs klapjagt på ledige buster Politik og Samfund 6 14-10-2010 09:55
Målløs over pressen... Stella Det er da strengt ! 3 17-02-2009 23:30
Jeg er målløs hvad gør jeg forkert? Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 1 26-10-2008 12:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension