K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2013, 12:19   #11
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Jeg ville nok tænke mig om og om og om igen før jeg startede op!!

Det er jo mange ting der skal ordens. Hvis din mand starter firma ville det jo kun på papiret være hans (formoder jeg)

Så vil det hele hænge på dig :

Regnskab
moms
skatte afregning
fakturering til kunder
lønregnskab
arbejdet for kunden
ovs.
Det vil sige at du reelt arbejder det som du nu er ansat til + alt det der er med at have sit eget.

Hvad hvis du ikke kan finde nogle kunder , så ville der jo heller ikke være til din løn og så skal du klarer dig for det du får ved kommunen...kan du det?

husk at der også skal indbetales til barselsfonden (ligegyldigt om du er i den fødedygtige alder eller ej ) til forsikringer ovs.

Der er RIGTIG mange ting som skal gøres når man er selvstændig og du skal overveje om du nu også har kræfterne til det når du er syg..hov kom også lige i tanke om at HVIS du nu bliver syg skal der jo også være til en afløser/vikar.

Jeg var selv selvstændig inden jeg fik mit fleksjob og det var ikke nemt at være syg og samtidig klare de ting der er i firmaet.
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 12:46   #12
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette29 Se meddelelser
Jeg ville nok tænke mig om og om og om igen før jeg startede op!!

Det er jo mange ting der skal ordens. Hvis din mand starter firma ville det jo kun på papiret være hans (formoder jeg)

Så vil det hele hænge på dig :

Regnskab
moms
skatte afregning
fakturering til kunder
lønregnskab
arbejdet for kunden
ovs.
Det vil sige at du reelt arbejder det som du nu er ansat til + alt det der er med at have sit eget.

Hvad hvis du ikke kan finde nogle kunder , så ville der jo heller ikke være til din løn og så skal du klarer dig for det du får ved kommunen...kan du det?

husk at der også skal indbetales til barselsfonden (ligegyldigt om du er i den fødedygtige alder eller ej ) til forsikringer ovs.

Der er RIGTIG mange ting som skal gøres når man er selvstændig og du skal overveje om du nu også har kræfterne til det når du er syg..hov kom også lige i tanke om at HVIS du nu bliver syg skal der jo også være til en afløser/vikar.

Jeg var selv selvstændig inden jeg fik mit fleksjob og det var ikke nemt at være syg og samtidig klare de ting der er i firmaet.
Tak for dine mange input.

Ja, det vil mest være min mands på papiret. Jeg er dog sikker på, vi i fællesskab ville kunne lave regnskab, moms mv. sammen.

Kunder tror jeg ikke bliver et problem - men det kan selvfølgelig variere, så det er jeg helt obs på. - Og hvis det samtidig "kun" er 2 timer, jeg fx er ansat, er løntabet jo heller ikke så stort.
Skulle jeg blive syg, så jeg slet ikke kan arbejde, kan man vel lukke firmaet? Og i øvrigt kan der ikke være vikar - det er et alternativt niche-område.

Barselsfond? Har jeg aldrig hørt om før - så godt du siger det.... og det er selvfølgelig al det og meget mere, vi skal undersøge først. Har to selvstændige tæt på - så måske vi liiiige skulle tale med dem også
__________________
Mama - tilkendt fleks pr. 6/6-2011
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 12:56   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja alle de ting ANETTE29 koster og tager tid....

min har lige haft 25 års jubilæum som selvstændig og der går meget tid på kontoret mht papir sager og på mange områder er det DYRT at ha et lille firma...
du skal forsikres,der er alle de andre lovpigtige ting som man skal...og er man som de fleste ikke profesionelle til regnskaber skal man også betale sig fra det,,og det koster...

men det giver en vis frihed,,,det er det gode,ingen bestemmer..og er man dygtig skal man nok klare sig.. i kan IKKE nøjes med at leve for det i får for fra kommunen..da jeg var ansat ved min mand,fik han jo ikke refunderet før han havde lavet timeseddel og arbejdsgiveren ligger ud...husker jeg rigtig ka der gå et stykke tid inden arbejdsgiveren får pengene fra kommunen..
bare man husker alle de ting..

men kører det hele først og det ka løbe rundt er det jo skønt....

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 13:14   #14
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
ja alle de ting ANETTE29 koster og tager tid....

min har lige haft 25 års jubilæum som selvstændig og der går meget tid på kontoret mht papir sager og på mange områder er det DYRT at ha et lille firma...
du skal forsikres,der er alle de andre lovpigtige ting som man skal...og er man som de fleste ikke profesionelle til regnskaber skal man også betale sig fra det,,og det koster...

men det giver en vis frihed,,,det er det gode,ingen bestemmer..og er man dygtig skal man nok klare sig.. i kan IKKE nøjes med at leve for det i får for fra kommunen..da jeg var ansat ved min mand,fik han jo ikke refunderet før han havde lavet timeseddel og arbejdsgiveren ligger ud...husker jeg rigtig ka der gå et stykke tid inden arbejdsgiveren får pengene fra kommunen..
bare man husker alle de

men kører det hele først og det ka løbe rundt er det jo skønt....

stribe ftp

Idag refunderes der ikke til arbejdsgiver men udbetales direkte fra kommune til fleksjobber. Dette for at forenkle administrationen. Arbejdsgiver betaler kun for de rimer fleksjobberen arbejder. Resten foregår direkte mellem kommune og flekser
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 13:33   #15
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Idag refunderes der ikke til arbejdsgiver men udbetales direkte fra kommune til fleksjobber. Dette for at forenkle administrationen. Arbejdsgiver betaler kun for de rimer fleksjobberen arbejder. Resten foregår direkte mellem kommune og flekser

Lige netop - og derfor er man nok ikke helt så sårbar på det område, forestiller jeg mig.

Men ja, der er helt sikkert mange ting at være opmærksom på, - men hold op hvor kan jeg også se fordele, hvis det bliver stykket rigtigt sammen.
__________________
Mama - tilkendt fleks pr. 6/6-2011
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 14:35   #16
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
UNDSKYLD det vidste jeg ikke - der blev afregnet direkte,,,,beklager jeg skrev noget forkert.-...

MAMA håber virkeig det lykkedes for jer....
jeg nød at være ansat ved min ægtefælle...vi var sammen meget mere end normalt og det var guld værd..

håber du skriver og fortæller om det lykkedes...

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 19:18   #17
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mama Se meddelelser
Tak for alle jeres svar!

I mit tilfælde ville det så evt. være løsningen, hvis min mand kunne starte et firma (eftersom jeg ikke selv kan) - og jeg så er den ENESTE ansatte på kun to timer om ugen. Det er jo ikke meget, - så mon man "må" det???
Om du bliver godkendt til kun 2 timer kommer meget an på jobcenteret.


Citat: Fleksjob under 10 timer/uge gives i forventning om at timetallet øges over tid.. Også kaldet microfleksjob.

Så spørg lige jobcenteret.. Især hvis de forventer, at du kan klare en del mere.

Se evt. dette link.. Der er også guldklumper ind imellem

Sidst redigeret af mik16; 12-09-2013 kl. 19:23.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 21:44   #18
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Om du bliver godkendt til kun 2 timer kommer meget an på jobcenteret.


Citat: Fleksjob under 10 timer/uge gives i forventning om at timetallet øges over tid.. Også kaldet microfleksjob.

Så spørg lige jobcenteret.. Især hvis de forventer, at du kan klare en del mere.

Se evt. dette link.. Der er også guldklumper ind imellem
Vil kigge på det. Men ja, der har også været tale om microfleksjob for mit vedkommende, men det er bare rigtig svært at finde et sted, hvor jeg ville passe.................
__________________
Mama - tilkendt fleks pr. 6/6-2011
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 22:23   #19
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
UNDSKYLD det vidste jeg ikke - der blev afregnet direkte,,,,beklager jeg skrev noget forkert.-...

MAMA håber virkeig det lykkedes for jer....
jeg nød at være ansat ved min ægtefælle...vi var sammen meget mere end normalt og det var guld værd..

håber du skriver og fortæller om det lykkedes...

stribe ftp
Reglerne er ændret så meget med den nye fleksjobreform, at fortiden og hvad man gjorde i " de gode " fleksjobtider er forbi. - har overhovedet ingen relevans... alt er kastet op i luften på ny . Desværre for fremtidens fleksjobbere.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Selvstændig boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-03-2012 13:48
Selvstændig fleksjobber med en ansat også i fleksjob vikingqueen Spørgsmål ang fleksjob 4 03-02-2011 00:24
Kan man være selvstændig som fleksjobber? Lilian Spørgsmål ang fleksjob 9 26-04-2010 08:44
Selvstændig. boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 28-03-2010 11:24
selvstændig som fleksjobber??? laurana Alt det andet 7 19-02-2008 01:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension