K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2012, 15:58   #1
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Kan det betale sig at beholde mig, hvis...

Jeg er fleksjobber, godkendt til 16 timer. Det var på tale, om det skulle være færre pga. forskellige omstændigheder.
Jeg fik muligheden for et fleksjob på 20 timer. Og jeg ville jo SÅ gerne, så jeg har knoklet på, og det lykkedes!!! Stor succes for mig MEN nu er jeg begyndt at få tvangstanker mv igen

I virksomheden er der flere fleksjobbere. Alle skal være ansat på 20 timer. Sikkert pga refusion og at de får mest for pengene.

Jeg tænker nu, at hvis jeg får behov for at komme ned på 16 timer, så vil de sige smut pomfrit. MEN nu med de nye regler, der snart træder i kraft, vil det så stadig være en (økonomisk) fordel for dem at beholde mig, fremfor at ansætte en ny fleksjobber på 20 timer, hvor betaling/refusion kommer til at se anderledes ud?

Nogen der ved noget om det og kan hjælpe mig????? Har brug for hurtig hjælp, for jeg magter snart ikke de 20 timer mere
__________________
Mama - tilkendt fleks pr. 6/6-2011
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 16:27   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Fremover skal arbejdsgiveren betale for de timer du arbejder der...

Der bliver ikke noget refusion som der er i dag...er du der 16 timer....ja så betaler han for 16 timer....

Håber det besvare dit spørgsmål...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 16:33   #3
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Fremover skal arbejdsgiveren betale for de timer du arbejder der...

Der bliver ikke noget refusion som der er i dag...er du der 16 timer....ja så betaler han for 16 timer....

Håber det besvare dit spørgsmål...
Men jeg mener, hvis kontrakten ændres INDEN de nye regler. Vil det så være at foretrække for virksomheden......... altså er det økonomisk bedre for dem med 2/3-dele refusion for mig på 16 timer fremfor at betale mig for 16 timer efter nye regler?

Og tak for dit svar!!
__________________
Mama - tilkendt fleks pr. 6/6-2011
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 16:45   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja helt sikkert....det er meget bedre....for på nuværende betaler de kun for de 12 1/2 time....af din arbejdstid....

Så hvis de får 2/3 dele refusion.....ja så ville det være endnu bedre hvis du arbejde 20 timer.....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 16:58   #5
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja helt sikkert....det er meget bedre....for på nuværende betaler de kun for de 12 1/2 time....af din arbejdstid....

Så hvis de får 2/3 dele refusion.....ja så ville det være endnu bedre hvis du arbejde 20 timer.....
TAK for svar - og lige det svar jeg jo håbede på. Vil så gerne blive hos dem, men jo gerne på et timeantal, jeg kan holde til.

Så hvis aftalen ændres INDEN de nye regler, så kan de stadig få 2/3-dele med mig på 16 timer, - og det er bedre for dem end at skulle betale en ny..... ja, det giver vel ret god mening...... jeg har bare så svært ved at overskue alle de tal og sådan, ups.
Så skal jeg vist til at skynde mig at kontakte jobkonsulent mv........hmmm
__________________
Mama - tilkendt fleks pr. 6/6-2011
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 17:13   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej, det kommer an på din situation, men husk nu, at reformen slet ikke er trådt i kraft. Så hvis du henvender dig til jobkonsulenten allerede nu, bør det ikke have nogen betydning for f.eks. din løn.

Men jeg indsætter lige den "aftaletekst", som den aftale, de har beskrevet omkring nuværende fleksjobbere og jobskift, når reformen er trådt i kraft:

Hvis en person i fleksjob skifter til et nyt fleksjob efter reformens ikrafttræden, bliver den pågældende omfattet af de nye regler, dvs. at der udbetales løn for den præsterede arbejdsindsats, og herudover udbetales et tilskud til den fleksjobansatte. Dette gælder, uanset om der er en ledighedsperiode mellem de to fleksjob eller ej.
Der vil ikke være tale om et nyt fleksjob:

Hvis det alene er skånebehovet eller timetallet, der bliver ændret.


Hvis der alene ændres i den fleksjobansattes jobbeskrivelse, fx som følge af en forfremmelse, men hvor ansættelsesområdet og opgaverne er sammenfaldende med de hidtidige arbejdsopgaver.

Hvis den pågældende skifter tjenestested inden for fx en kommune eller et ministerium, fordi de hidtidige arbejdsopgaver flyttes til et nyt tjenestested.

Der vil altid være tale om et nyt fleksjob:


Hvis den pågældende er ophørt i et fleksjob på grund af kontraktens ophør eller opsigelse.

Hvis den fleksjobvisiterede skifter fra en arbejdsgiver til en anden arbejdsgiver inden for samme eller et andet ansættelsesområde

Hvis den fleksjobansatte skifter til et nyt ansættelsesområde inden for samme virksomhed/hos samme arbejdsgiver, og arbejdsopgaver og løn- og ansættelses-vilkår er ændret.


Ovenstående er fra side 24 i den link, webmaster har sat ind i højre side på forsiden.... Der står f.eks. overgange fra nu til ny for os, der allerede er inde i f.eks. fleksjob-ordningen:
http://bm.dk/~/media/BEM/Files/Dokum...fop%20pdf.ashx
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 17:23   #7
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej, det kommer an på din situation, men husk nu, at reformen slet ikke er trådt i kraft. Så hvis du henvender dig til jobkonsulenten allerede nu, bør det ikke have nogen betydning for f.eks. din løn.

Men jeg indsætter lige den "aftaletekst", som den aftale, de har beskrevet omkring nuværende fleksjobbere og jobskift, når reformen er trådt i kraft:

Hvis en person i fleksjob skifter til et nyt fleksjob efter reformens ikrafttræden, bliver den pågældende omfattet af de nye regler, dvs. at der udbetales løn for den præsterede arbejdsindsats, og herudover udbetales et tilskud til den fleksjobansatte. Dette gælder, uanset om der er en ledighedsperiode mellem de to fleksjob eller ej.
Der vil ikke være tale om et nyt fleksjob:

Hvis det alene er skånebehovet eller timetallet, der bliver ændret.


Hvis der alene ændres i den fleksjobansattes jobbeskrivelse, fx som følge af en forfremmelse, men hvor ansættelsesområdet og opgaverne er sammenfaldende med de hidtidige arbejdsopgaver.

Hvis den pågældende skifter tjenestested inden for fx en kommune eller et ministerium, fordi de hidtidige arbejdsopgaver flyttes til et nyt tjenestested.

Der vil altid være tale om et nyt fleksjob:


Hvis den pågældende er ophørt i et fleksjob på grund af kontraktens ophør eller opsigelse.

Hvis den fleksjobvisiterede skifter fra en arbejdsgiver til en anden arbejdsgiver inden for samme eller et andet ansættelsesområde

Hvis den fleksjobansatte skifter til et nyt ansættelsesområde inden for samme virksomhed/hos samme arbejdsgiver, og arbejdsopgaver og løn- og ansættelses-vilkår er ændret.


Ovenstående er fra side 24 i den link, webmaster har sat ind i højre side på forsiden.... Der står f.eks. overgange fra nu til ny for os, der allerede er inde i f.eks. fleksjob-ordningen:
http://bm.dk/~/media/BEM/Files/Dokum...fop%20pdf.ashx
Mange tak for dit svar og for at "pensle ud for mig"! En af mine følgevirkninger er netop at jeg har svært ved at overskue samt finde de væsentlige ting.
Jeg vil kontakte min jobkonsulent i morgen!

Tusind tak for svar!
__________________
Mama - tilkendt fleks pr. 6/6-2011
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 17:31   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mama Se meddelelser
Mange tak for dit svar og for at "pensle ud for mig"! En af mine følgevirkninger er netop at jeg har svært ved at overskue samt finde de væsentlige ting.
Jeg vil kontakte min jobkonsulent i morgen!

Tusind tak for svar!
Det var så lidt. Det er muligt, at hvis du absolut gerne vil komme på den nye ordning, at du kan få lov til det. Synes jeg har set/læst det et sted, så er ikke sikker.

Men alt i alt synes jeg, du skal passe godt på dit helbred, så du ikke kommer længere ned. Lyder godt, du kontakter jobkonsulenten. Måske er arbejdspladsen ikke så afvisende for at ikke beholde dig, hvis du går ned i tid. Jeg mener selv, de bør tage hensyn til dig og ikke kun tænke på penge. Ofte er der allerede "besparelse", hvis de har en ansat mindst 12½ timer ugentligt efter de nuværende regler. Hvis man har fået en del tillæg osv. udover mindstelønnen osv, som arbejdspladsen ikke får refusion for, så kan det måske være der, de spekulerer i, at "du er for dyr"... men tja... så det er nok en vurdering, man kan tage....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 17:33   #9
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Det var så lidt. Det er muligt, at hvis du absolut gerne vil komme på den nye ordning, at du kan få lov til det. Synes jeg har set/læst det et sted, så er ikke sikker.

Men alt i alt synes jeg, du skal passe godt på dit helbred, så du ikke kommer længere ned. Lyder godt, du kontakter jobkonsulenten. Måske er arbejdspladsen ikke så afvisende for at ikke beholde dig, hvis du går ned i tid. Jeg mener selv, de bør tage hensyn til dig og ikke kun tænke på penge. Ofte er der allerede "besparelse", hvis de har en ansat mindst 12½ timer ugentligt efter de nuværende regler. Hvis man har fået en del tillæg osv. udover mindstelønnen osv, som arbejdspladsen ikke får refusion for, så kan det måske være der, de spekulerer i, at "du er for dyr"... men tja... så det er nok en vurdering, man kan tage....
Jeg får kun mindstelønnen. Og som jeg forstår det, er det bedst for mig, hvis jeg kan blive på nuværende ordning, er det ikke rigtigt?
Hvis det så samtidigt også er til deres fordel at blive i denne ordning, selvom de mister nogle timer, så er det jo - på trods - lidt win-win alligevel?
__________________
Mama - tilkendt fleks pr. 6/6-2011
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 17:40   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mama Se meddelelser
Jeg får kun mindstelønnen. Og som jeg forstår det, er det bedst for mig, hvis jeg kan blive på nuværende ordning, er det ikke rigtigt?
Hvis det så samtidigt også er til deres fordel at blive i denne ordning, selvom de mister nogle timer, så er det jo - på trods - lidt win-win alligevel?
Ja det vil jeg absolut synes, når du ikke får rigtigt andet end mindstelønnen. Så mener jeg, det er bedst for både dig og din arbejdsgiver, at du forbliver på den nuværende.

Om hvordan de vil tage det at miste de 4 timer må være op til dem, og om det er det værd, at de ikke vil beholde dig. Hvis du er meget glad for jobbet, kan jeg nu godt forstå, man er nervøs... Men det kunne være godt måske at hvis du får snakket med din jobkonsulent om det og denne synes om måske at få timerne ned, så kan du, jobkonsulenten og arbejdsgiver få en snak sammen og finde en løsning.... Håber så arbejdsgiveren vil gå med til det... Man kunne også sige, at arbejdsgiveren kun vil opleve flere sygedage, hvis du forbliver på 20 timer... Og hvis du går ned på 16 timer, så vil han opleve en mere stabil medarbejder, som møder op på arbejdet.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan det betale sig? Fbr Spørgsmål ang fleksjob 15 30-09-2012 14:07
Kan en §17 betale sig? Lunise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 05-09-2011 18:17
Udlændinge kan beholde pensionen Ninja Politik og Samfund 23 16-12-2009 21:47
smart at beholde fagforening??? Lund Spørgsmål ang fleksjob 27 23-07-2009 11:29
Kørestolsbruger kan beholde sit arbejde curls Politik og Samfund 0 17-01-2008 19:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension