K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2009, 10:35   #31
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Jeg synes det er suverent du aktivt gør noget for at finde en partner- det siger da også en del om dig

Fx har jeg allergi overfor alle dem der sidder i en stol og tuder over de ikke har en partner- og så liiiige tænder tv'et igen....

Det er da også en vigtig kvalitet... At du er utilfreds med din situation og aktivt gør noget for at ændre den...

ja bliver nok dejligt med en større lejlig (ooog pitz....- Vi kvinder har den ide, at hvis i bor på 20kvm, er det fordi i stadig er nogle drengerøve, i vil hellere fyre penge af i byen end bo dejligt- eller er det bare mig?:P )
Håber det bliver som du gerne vil have det
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 12:23   #32
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Nogle skriver, at folk går i stå i snakken. når de hører at man
er førtidspensionist, men behøves det absolut at være fordi, at de
ser ned på en? Hvis de nu svarede, det var da trist for dig, så ville
jeg hurtigt svare, det var desværre nødvendigt, og det ville jeg da have
det dårligt med, men de kunne selvfølgelig sige, at jeg jo nok sagtens
kan få tiden til at gå, jeg var som ledig fleksjobber udsat for en kvinde,
som stod i kø ved kassen, spurgte, hvad jeg lavede, alle kunne høre det,
jeg blev meget dårlig over at svare hende, og nu hvor jeg er blevet
førtidspensionist, undgår jeg folk, eller hilser flygtigt på dem, måske
sårer jeg nogle, jeg håber ikke folk dømmer mig, og håber angsten sidder
inde i mit hovede, en tidligere jobkonsulent ville gerne tale med mig,
for at ændre min tankegang, men jeg takkede pænt nej tak, jeg tror
nemlig ikke lige det kan ændres, jeg står ikke og mangler en mand,
men måske findes der noget dating på nettet, hvor der også er kontant-
hjælpsmodtagere, mht. hvem der vil have en kontanthjælpsmodtager,
så kan man måske sælge sig, hvis man har havehjælp, hjemmeservice,
og vinduespusning, men husk det bortfalder, hvis man har en rask ægtefælle,
spøg til side, jeg kender folk som har et godt job, som har valgt kontanthjælpsmodtagere, så alle har en chance.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 15:31   #33
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Supercarla Se meddelelser
Jeg synes det er suverent du aktivt gør noget for at finde en partner- det siger da også en del om dig

Fx har jeg allergi overfor alle dem der sidder i en stol og tuder over de ikke har en partner- og så liiiige tænder tv'et igen....

Det er da også en vigtig kvalitet... At du er utilfreds med din situation og aktivt gør noget for at ændre den...

ja bliver nok dejligt med en større lejlig (ooog pitz....- Vi kvinder har den ide, at hvis i bor på 20kvm, er det fordi i stadig er nogle drengerøve, i vil hellere fyre penge af i byen end bo dejligt- eller er det bare mig?:P )
Håber det bliver som du gerne vil have det
*griner* bor pt på 23 m3, og regner med at få et sted mellem 80 og 90, da 75m3 ikke bliver til noget
så glæder mig som et lille barn

Sidst redigeret af StonesTM; 18-06-2009 kl. 15:45.
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 15:43   #34
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
Nogle skriver, at folk går i stå i snakken. når de hører at man
er førtidspensionist, men behøves det absolut at være fordi, at de
ser ned på en? Hvis de nu svarede, det var da trist for dig, så ville
jeg hurtigt svare, det var desværre nødvendigt, og det ville jeg da have
det dårligt med, men de kunne selvfølgelig sige, at jeg jo nok sagtens
kan få tiden til at gå, jeg var som ledig fleksjobber udsat for en kvinde,
som stod i kø ved kassen, spurgte, hvad jeg lavede, alle kunne høre det,
jeg blev meget dårlig over at svare hende, og nu hvor jeg er blevet
førtidspensionist, undgår jeg folk, eller hilser flygtigt på dem, måske
sårer jeg nogle, jeg håber ikke folk dømmer mig, og håber angsten sidder
inde i mit hovede, en tidligere jobkonsulent ville gerne tale med mig,
for at ændre min tankegang, men jeg takkede pænt nej tak, jeg tror
nemlig ikke lige det kan ændres, jeg står ikke og mangler en mand,
men måske findes der noget dating på nettet, hvor der også er kontant-
hjælpsmodtagere, mht. hvem der vil have en kontanthjælpsmodtager,
så kan man måske sælge sig, hvis man har havehjælp, hjemmeservice,
og vinduespusning, men husk det bortfalder, hvis man har en rask ægtefælle,
spøg til side, jeg kender folk som har et godt job, som har valgt kontanthjælpsmodtagere, så alle har en chance.
Tanja, nu ved jeg jo så ikke hvad grunden er til at du har fået FP.

Men jeg kan ikke se nogen grund til at skamme sig, jeg kender desværre flere på FP som har holdningen at, der er ingen der vil have mig, og jeg syntes det er noget pjat, ja der er fanme mange afstumpede idioter derude hvor stilling, social status og penge betyder alt.

Men dem om det, jeg har aldrig nogen sinde set ned på folk fordi de havde det hårdt, og at være i systemets vold er en hård omgang. og at du så skriver spøg til side, jeg kender da folk der har et godt job, som har valgt en på kontanthjælp.. hvad mener du med det? er en person på kontanthjælp mindre værd end en person der arbejder? specielt i disse tider bliver der flere og flere på "bissen" og det må så med den tankegang betyde at de er mindre værdige.

Ærligt generer det mig at du automatisk falder over i den grøft der siger find en som dig selv. og det gør du når du foreslår dating med kontanthjælps modtager, og at man kan sælge sig selv på den måde, No offence, jeg vil ikke have en partner der har ondt af mig, jeg har arbejdet hele mit liv, ja nu har jeg smerter, er FP'er og er begrænset på visse områder, men gør det mig til et dårligere menneske?

Jeg vælger at tro at jeg har en masse at tilbyde, i form af varme, kærlighed, tillid, og sidst men ikke mindst tid da den har jeg en del af, jeg nægter at falde ind under den tankegang at jeg ikke er god nok, for så kan man sgu da lige så godt stoppe med at leve.

Tanja, det er ikke et personligt angreb , har bare svært ved at forstå tankegangen

Mvh
Steen
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 19:10   #35
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Der skulle have stået dating for førtidspensionister, andre på denne tråd
nævner, at de ikke vil finde en anden for så bliver de ikke såret, derfor
nævner jeg dette, samtidig nævner jeg også at jeg kender folk som har
valgt en førtidspensionist, jeg har aldrig set ned på andre mennesker
hvilket du sikkert kan fornemme, hvis du læser mine tidligere indlæg,
i denne tråd, jeg har en muskellidelse, piskesmældsnakke og flere fysiske
lidelser, min sagsbehandler mente kun der var førtidspension tilbage,
hvilket jeg var enig med hende i, derfor blev jeg førtidspensionist
for få dage siden, min mand forstår ikke, at jeg undgår folk, han synes
det er en ærlig sag, at man ikke kan arbejde, hvis jeg ser ned på
nogen, er det nok mig selv, og da jeg var i fleksjob, havde jeg også
problemer med omverdenen, eller måske hvad jeg troede de mente.
Jeg mener og har altid ment, at det er det indre der tæller, og så
kemien, og ikke ens status eller årsløn, og til sidst til jer mænd,
det at være social, at kunne tale med andre også om følelser,
lmener jeg har stor værdi for mange kvinder, men ofte er en mangelvare
så rummer I det, og er på jagtmarken, så er I godt hjulpne.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 23:26   #36
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
åh, ja jeg kan lige se det for mig.. nu er jeg godt nok hverken flekser eller ftp.. men langtidssyg med arbejdsskade, piskesmæld... og dens følger.
men hvis folk får kaffen galt i halsen over at jeg er langtidssyg, og jeg istedet skal forsøge at tale om min deltagelse i forenings liv.. ja så ryger kaffen sku nok helt ned i skødet. for den forening jeg er med i er landsforeningen til støtte ved spædbarnsdød... det er om nok endnu en ting folk ikke har lyst at tale om....
Så når jeg er hos frisøren..hihi.. så ønskede de nok at de ikke havde spurgt nogen gange..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 07:37   #37
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Claus Hjort ville jo give os job, fordi ens identitet lå i disse jobs; jeg har svaret ham at han må være et sølle menneske, når han intet ville være uden job.

Nå, hvad laver du så, Maj-Britt?? ( Læs: har du et skidespændende job??)

Jeg slægtsforsker, syr tøj til venindens datter, nusser om mine slanger, hunde, katte, fisk, skægagame og marsvin, passer mine unger, læser en del, blander mig i politiske debatter på nettet, er aktiv medlem af SF, prøver at passe haven og sluger ALT om historie..

Ja, det lyder da fint, men hvad LAVER du?? ( Læs: er hun dum eller hvad?)

Nåårh, jeg venter på førtidspension, men hvad laver du så i din fritid??

Øhhhh, ikke så meget, jobbet tager det meste tid.

Det var hyggeligt at sludre med dig, jeg skal ligeeeee ( Læs: Kæft, du er da kedelig).
************

Det pudsige er at når jeg er til klassefest i den yngstes klasse, så sidder de to lærer altid ved mig, som de siger: de andre er sq så kedelige, de snakker job, deres nye biler og hvad de har indkøbt siden sidst, samme samtale som sidste gang. Du er altså sjovere at være i selskab med.

Mænd i mit liv??

GLEM det, det er så fedt at være single, ikke at skulle spørge: Må jeg godt købe 4 nye slanger, en ny hund, for 1000 kr. bøger, for 500 kr. stof, gå tidligt i seng med en god bog, forsvinde en hel week-end på hundeudstilling, have mine voksne sønner boende hjemme o.s.v.

Jeg husker tydeligt sidste mand, ham jeg sendte ud i kulden ( han flyttede til Grønland), han var viiiiild med dyr, da vi mødte hinanden, ih, sikke søde hunde, fedt med krybdyr og bla bla bla.

Lige til en dag: behøver du stille et bur på enhver vandret flade, du kan finde?? du har 5 hunde, behøver du flere?? skal du virkelig beholde den killing??

JA, lev med det eller sus ud af mit liv. Og svigermor gav MIG ret, TAG DEN, han var jo advaret på forhånd, han flyttede ind til 8 katte, 5 fugle, 3 hunde og et utal af kaniner og marsvin + en 2½ meter lang slange.

Nå, det var vist et sidespring, hvad handler tråden om??

Identitet og et forhold, ikke??

Identitet har vi da masser af, vi er de seje, der stadig står oprejst, selvom samfundet helst vil lægge os ned.

Forhold?? Jeg er vist ikke den rigtige til at rådgive om det, men nyd da livet og friheden, den rette skal nok dukke op og lave om på det hele en dag.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 11:17   #38
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Hej igen StonesTM

Ja det bliver sørme dejligt for dig (Hmm forestiller jeg mig da hehe) Det er ikke for at sige noget dårligt om at bo på lidt plads, jeg synes bare personligt, at det sender nogle signaler....

Fx har jeg jo brug for et hjemmemenneske (ikke fordi jeg leder, hehe) da jeg jo har børn, og ikke kan fare rundt, pga mit handicap.... En person der bor på meget lidt plads,tolker jeg som at personen ikke går op i det derhjemme, men har andre interesser ( Gå i byen, faldskærms spring, biografen, svømning, hvad ved jeg)

Forstår du hvad jeg mener? Så tiltrækker man måske ikke sin egen type... -Ikke at jeg er fordømmende, og går ind for at vi ikke sætter folk i kasser- men det gør vi jo alligevel et eller andet sted

Ikke at jeg dømmer på den måde, har da også venner der er punkere, venner i habit osv... men synes bare det sender et signal om, at hjemmet ikke er vigtigt i den persons liv.....
________________________________

Jeg er glad for at være førtidspensionist! Det har givet mig overskudet til og være en god mor og kone!(håber jeg da også de synes :-P GG) Det jeg hader, er at folk ikke ved hvordan de skal reagere.....

Nogle har jo den holdning, at det er folk der ikke gider, men der er altså også alle de andre...

Dem der måske har medlidenhed, men ikke ved om det er nedværdigt at sige det til en person... Fx vil jeg helst undvære medlidenhed! Det kan jeg ikke bruge til noget.... Men forståelse?- JA tak!

Eller hvad med dem der ikke ved om du så forventer at de snakker om det, eller lader være?

Lidt det samme som når folk siger Jeg har kræft. Folk ved ikke om de skal spørge hvordan går det eller om de skal tie... Tror lidt det er noget af det samme-ss-

Nu skal vi jo heller ikke dømme Ikke-pensionister:-P

Det er ikke alle der er sære hehe
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 02:26   #39
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Fleksjobber

og førtidspensom´nister er folk med følelser og holdninger...at andre ser på det med andre øjne..vidner jo bare om deres smålighed....hvorfor skal fleksjobber eller førtidspensonist være flov...

Og tror der er en til os alle derude et sted.....for mit eget vedkommende gør jeg intet for at finde lige "ham" ...men når der blir mere ro om mig og kommunen...

ja så kommer han vel forbi min vej..og så spænder jeg altså ben for ham....

Om han så er i arbejde eller hvad han nu engang gør ...så er det ikke det der vigtigst....men at han selv er glad for det han er eller laver af job...og har forståelsen for at jeg er fleksjobber...( for har da ikke opgivet kampen for at blive det ).

Men kan da kun se fordele ved en der selv er fleksjobber eller førtidspensonist...sikke en masse dejlig fritid man kan få sammen...

Supercarla......Steen skrev tidliger i tråden at han mistede hjem ..kæreste og job..så måske derfor han er på de 20 kvm...som imiddlertid's bolig...
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 04:39   #40
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
Det er helt korrekt, jeg har haft det her hjem i ca 1 år, og har kun været en base, et sted at sove, og ikke meget andet, havde ikke lyst til at skifte kommune midt i sagen, og så må man tage hvad man kan få

nu hvor der er kommet en afslutning kan jeg langt om længe tillade mig at finde noget andet at bo i

og om 2 måneder har jeg en ny bolig, og for fanden hvor bliver det rart at have noget plads, samt et ordenligt køkken, samt bad
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspensionist KBR Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 28-11-2012 16:39
førtidspensionist hanne bjerre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-09-2011 12:45
Ung førtidspensionist mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-09-2006 14:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension