K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2016, 04:20   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kan man ikke transportere sig selv...må man jo vente...

Kan godt se hvad du mener...men ulempen ved at skulle ud i nye arbejdsprøvninger gang efter gang....den den er som regel større end det at man skal vente på at komme hjem..

Selvfølgelig kan der være situationer hvor man bare ikke kan komme ud af døren der hjemmefra...sådan er det....men er det overhovedet muligt...så er der værd at møde op...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2016, 07:33   #12
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror måske det er godt,at de kan se en lide, lyder hårdt ja men det er det, man kan også selv finde en arbejdes prøvning.

min mand blev sendt ud i 2 fysiske hårde af kommunen, som han måtte afbryde, så fandt vi selv en ny på vores lokale skole, der skulle han bare være, dog fik han strees af larmen, vi var meget spændte på udtagelsen.

fk meget pæne papir fra skole og læge, han var venlig og samarbejds villig, men hans helbred haltet alvoligt bag efte og han var ikke god til at selv sige fra,
v skal på teamet igen og venter spændt.

så måske skal du kikke i nær miljøet , min svoger fik en hjerneblødning og er meget syg han kom i sin lokale købmand.

du skal passe på de ikke bruge din adresse i mod dig, at du bor sådan at du ikke kan arbejde pga. transport
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2016, 09:56   #13
unisab
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2016
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
unisab er ny på vejen
Hvad synes I, skal jeg søge FP på 17.2, jeg ved det godt -få afslag, så få jeg mulighed klage over. så kommer andre mennesker se på min sag.
Ellers det er en cirkel. SB fik besked at holder mig 3 år i RF, ellers få hun ballade af sin chef. SB advarede mig at kørsel nu lukket, jeg skal selv kør til arb. prøvning, men på grund af min sygdom - kan ikke klare selv.
Hvis jeg starter igen på arbpr 2time om ugen. vil det blive samme, kommer på arbplads, efter 15-20 min kunne ikke klare, gå hjem. hvis jeg kampe for at blive længerer så siger de at jeg kan klare et let job.
unisab er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2016, 10:13   #14
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
som det ser ud lige nu, tror jeg ikke du vil få noget ud af det, de vil stadig sige du ikke er afprøvet, må indrømme jeg tror det er spil af tid
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2016, 10:16   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Subo66 Se meddelelser
Jeg kan godt forstå 'planen' med at møde op og så gå hjem, når man har nået grænsen.

Hvad så hvis der er bestilt kørsel eller man først kan komme med en bus/rutebil to timer senere. Hvad gør man så ??? Det er jo ikke alle der er selvtransporterende.
Til at starte med må man jo bede om, at få adgang til et sted hvor man kan sidde eller ligge, alt efter behov.
Hvis problemet fortsætter og det ikke fungerer med, at blive på stedet og vente, så må man kontakte sin sb og forklare problemet.

Men som web skriver, så skal man nok passe på med, at gøre transporten til et stort problem.
Groft sagt, så er jo én selv der har valgt, at bo hvor man bor.

Af hensyn til dokumentation vil jeg anbefale, at al kontakt til sb foregår på skrift.

Citat:
Oprindeligt indsendt af unisab Se meddelelser
Hvis jeg starter igen på arbpr 2time om ugen. vil det blive samme, kommer på arbplads, efter 15-20 min kunne ikke klare, gå hjem. hvis jeg kampe for at blive længerer så siger de at jeg kan klare et let job.
Tidligere skrev du, at du havde ca. 50% fravær.
Jeg forstod det sådan, at du sygemeldte dig og blev hjemme ca. halvdelen af dagene.

Så hvis du møder op hver dag, og går hjem når du ikke kan klare mere, så bliver det ikke det samme som de andre gange.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2016, 21:46   #16
unisab
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2016
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
unisab er ny på vejen
ArbP. Var en gang om ugen 2 time først i 3 måneder, lidt senere ii 6 måneder. Nogen dage jeg meld mig syg, altså kom slet ikke på praktik, nogle dage kom med kørsel ordning og efter 15-20 min sagde til SB at kan ikke mere og blev kørt hjem igen.
Jeg vil snart mødes med SB og vil søge FP, ved godt få afslag men ..
unisab er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2016, 23:40   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af unisab Se meddelelser
praktikplads skrevet der var ikke muligt vurder arb.evner på grund af mange sygfravær,
Citat:
Oprindeligt indsendt af unisab Se meddelelser
Jeg vil snart mødes med SB og vil søge FP, ved godt få afslag men ..
Det er dit valg.

Men uden en vurdering af din arbejdsevne tror jeg ikke på, at du kan blive tilkendt fp.

Når/hvis du får afslag på fp, så kan du anke det, og hvis kommunen fastholder deres afslag skal de sende den videre til ankestyrelsen, og her kan der nemt gå et halvt eller helt år før de når til din sag.
Ankestyrelsen kan give kommunen medhold, eller de kan bede kommunen om, at genvurdere din sag.
Jeg er ikke sikker på, om ankestyrelsen kan tilkende dig fp, men jeg tror det ikke.

D.v.s. at det kan tage rigtig lang tid.

Hvad sker der med din økonomi når dit ressourceforløb er slut?

Hvis du tager en ny arb.prøvning, og griber det rigtigt an, så vil der være en god chance for, at du er tilkendt fp eller fleks om et år, og dermed et mere sikkert økonomisk grundlag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2016, 11:16   #18
Chaos
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2016
Lokation: Odsherred
Indlæg: 12
Styrke: 9
Chaos er ny på vejen
Vovse, Vovse, Vovse!!!
Jeg bliver simpelthen så rørt, og glad på alle os der skriver og læser her indes vegne over de SINDSSYGT gode råd og erfaringer vi kan trække på!!
Stor ros til dig og alle jer der skriver og bruger tid på det. Det er så værdifuldt for os!!!!
Chaos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2016, 16:44   #19
unisab
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2016
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
unisab er ny på vejen
Jeg fik tilbud til ny lejebolig men i en anden kommune, som skal godkender min tilflytning, blive det problemer nå er jeg på ressuorseforløb?
unisab er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2016, 16:47   #20
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Aktivloven
"§ 68. Personer, der er visiteret til et ressourceforløb efter kapitel 12 a i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, modtager ressourceforløbsydelse, jf. stk. 2-5. Personen har ret til ressourceforløbsydelse uden hensyn til egen formue og en eventuel ægtefælles indtægts- og formueforhold.

Stk. 8. Personer, der modtager ressourceforløbsydelse, jf. stk. 1, bevarer retten til ydelsen ved flytning til en anden kommune."

http://www.socialjura.dk/content-sto...ktivlov/#c1039

Så det er kun et spørgsmål om, hvorvidt ny kommune kan opfylde de planer der er, ang indholdet i forløbet
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension