K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2011, 13:52   #21
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Der er ingen tvivl om at der er noget galt.
Der kan være en utæthed i et vandrør under gulvet (hvis altså radiator rørene er ført den vej).
Det er sikkert et problem udlejer kender til, men det koster penge at udbedre...

Måske du skal prøve at henvende dig til LLO (Lejernes Lands Organisation) og forhøre dig der. Det kan være at de f.eks siger du skal henvende dig til udlejer først vedr. problemet. Hvis der så ikke sker noget så kan LLO måske komme på banen og kræve en undersøgelse af problemet.
I nogle tilfælde kan man jo "blive sagt op" hvis man kæfter for meget op og så er det supergodt at have nogle Proff'er med ombord.

Men følg også de andres råd her i tråden.
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 22:43   #22
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 37
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Opdatering i sagen.

Hej allesammen.
Der er lidt nyt i sagen og jeg sidder lidt i en klemme som jeg håber nogen kan hjælpe mig lidt med.. Et godt råd, eller noget

Jeg søgte hos kommunen igennem min sagsbehandler på jobcenteret en bolig fordi at min nuværende bolig volder mig mange problemer (bla med mit handicap - jeg har fordoblet min medicin fordi at så simple ting som at gå i bad er et stort arbejde for mig)

Min sagsbehandler har så skrevet i mine papire at der ikke måtte være trapper da jeg ikke kan klare dem grundet smerter samt at det helst skulle være i min nuværende by da jeg har venner og familie lige i nærheden af mig, som hjælper mig meget i det daglige med hverdagsting som jeg ikke selv kan eller skal have hjælp med. Det sidstnævnte er ikke noget kommunen ellers tager hensyn til, men de ville gøre et forsøg.

Jeg har i tirsdags fået et brev fra kommunen om et tilbud om en lejlighed, da jeg bor lige i nærheden var jeg henne for at se lejligheden og den er simpelthen perfekt, men der er trapper, selvom at lejligheden er i stuen. Vi snakker ikke kun 4-5 trin, men mellem 10-20 trin, der er trapper ned for st komme ind i opgangen og trapper op til stuen.
Jeg tror ikke at kommunen er bevidst om at der er trapper i denne afdeling (i området er der to afdelinger, den ene ejes af et selskab og der er trapper i ejendommene og den anden afdeling ejes af et andet selskab og der er ikke trapper).

Spørgsmålet er så : hvad gør jeg? Og hvad kan jeg tillade mig at gøre? Skal jeg bide trapperne i mig selvom de volder mig daglige smerter og få en ellers perfekt lejlighed der ellers gør min dagligdag lettere, samt at jeg fik mit ønske opfyldt om at blive i byen? Eller skal jeg sige nej og risikere at jeg bliver sendt et andet sted hen? Hvis jeg overhovedet får et nyt tilbud, da der jo står i brevet at man kun får ét tilbud og hvid man siger nej ryger man af ventelisten?

Hvad skal jeg gøre? Jeg er meget ked af situationen og jeg skal svare kommune på tirsdag. Skal lige sige at jeg ikke har talt med kommunen endnu, da de har haft lukket siden tirsdag hvor jeg fik brevet.

Beklager tastefejl osv, da jeg skriver fra mobilen.

Venlig hilsen

Gigipi'
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 22:49   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg tror jeg ville gå op på kommunen mandag formiddag, når de åbner, hvis du er i stand til det, eller hvis du kan få en til, at gøre det for dig.

Og spørg så, om de er klar over, at der er x antal trappetrin, som skal forceres for, at komme til lejligheden.

Tag billeder af opgangen, så du kan dokumentere din påstand.

Måske går det hele så af sig selv.

For den med, at man kun får ét tilbud, det er vel fordi de går ud fra, at kravene er opfyldt i det første tilbud.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 19:42   #24
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Rampe

Måske kan du foreslå dem at lave en slags rampe, det er nemmere at gå op ad
Så bliver det lidt som at gå op ad bakke og det må være bedre end at gå på trapper

Det ville være for surt at gå glip af en næsten perfekt lejlighed

Kontakt dem så snart du kan og spørg hvad at du kan gøre
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søge fleks på denne måde ? MortenH Spørgsmål ang fleksjob 40 02-05-2017 20:22
nogen der har det på samme måde Peacock Dit og Dat 44 17-11-2014 12:38
hjælp hvis nogen kan superkok Alt det andet 18 25-05-2010 10:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension