K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2010, 23:07   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser

Puha - det er helt uoverskueligt Det skal gøres inden fredag, da sagsbehandleren inden da vil vide om jeg har ændringer til ressourceprofilen for ellers vil hun konkludere at jeg ikke har yderligere bemærkninger.
Så vidt jeg husker kan du gøre det, at du skriver et brev til kommunen, f.eks. noget i denne stil:

"Jeg har fået min ressourceprofil til partshøring og har fået en frist til fredag d. 19/11, hvor den skal være afleveret med mine evt. tilføjelser.

Efter at have gennemlæst min ressourceprofil har jeg kunnet konstatere, at der er flere fejl og selvmodsigelser end jeg kan nå at skrive kommentarer til på så kort tid.

Derfor ser jeg mig nødsaget til at bede om, at få fristen udsat til onsdag d. 24/11-2010, hvor jeg forventer at kunne have mine kommentarer færdige.

M.v.h. navn og cpr-nr.
"

Hvad mener i andre?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 10:58   #22
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jo, det ville jeg også prøve.
men uden svar inden for 24timer, må du arbejde videre med den tildelte frist.

Som rådet, skriv IKKE under på selve ressourceprofil, uden at dine rettelser/partshørring er indføjet.
Aflever dine indføjelser, med stempel og kopi til dig selv.
Evt. skriv i ressourceprofil, at du IKKE kan godkende tilsendte udgave, og henvis, samtidig til dine bemærkninger.

Hvis du er på sygedagpenge, skal du være varsom med at ansøge om pension, da du formodentlig vil miste sygedagpengene, ved afslag på pension.
Og af den grund, får du sandsynligvis IKKE medhold i statsforvaltningen, vedr sygedagpengestop.

Jeg kan se at de påtænker at fratage disse.
Jeg vil mene at du skal forlænges under §27 stk 4; afklaring til enten fleks eller pension.
Se også på §28 i sygedagpengeloven.

Jeg ville gå efter div forlængelser, afklaringer, og presse på for relevante oplysninger, indtil en indstilling forelægger.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 17-11-2010 kl. 11:09.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 14:17   #23
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Jeg har netop fået denne mail fra min sagsbehandler. Vedkommende vurderer at der IKKE er behov for en ny lægekonsulent vurdering.

ER dét så bare sådan, trods dét at der siden er fremkommet speciallægeerklæring??
Hér er uddrag af brevet:


Med hensyn til dit ønske om et personligt møde med deltagelse af din læge og fagforeningen, kan jeg desværre ikke imødekomme det som en del af partshøringen.

Jeg vil gerne tilbyde dig et personligt møde med deltagelse af de ovennævnte efter der er truffet afgørelse i sagen. Ved mødet kan I så fremkomme med eventuelle klagepunkter til afgørelsen.



Sluttelig vil jeg præcisere at dine kommentarer til ressourceprofilen vil blive skrevet ind i ressourceprofilen under punkterne Borgerens kommentarer. De vil ikke nødvendigvis føre til rettelser i det, der allerede er skrevet

Sidst redigeret af victoriane; 17-11-2010 kl. 18:58.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 15:17   #24
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej Victoriane!

I sidste afsnit af ressourceprofil: "Samlet vurdering" skal være anført præcise lægefaglige og socialfaglige vurderinger i din sag.

Det skal være vurderinger, du kan nikke genkendende til fra dine lægeerklæringer og fra arbejdsprøvevurdering.

Disse vurderinger skal munde ud i veldokumenteret lægefaglig og socialfaglig anbefaling af videre arbejdsmarkedsrettet selvforsørgelse i din sag: Ved ordinær beskæftigelse, revalidering, fleksjob, førtidspension.

Hvad står der i "Samlet vurdering" i din ressourceprofil?

Kan du se om diagnoser og vurderinger og anbefalinger fra psykiatrtisk speciallægeerklæring er præcist citeret i afsnit: "Helbredsmæssige forhold" og videre er medtænkt i: "Samlet vurdering"?

Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
Jeg har netop fået denne mail fra min sagsbehandler. Vedkommende vurderer at der IKKE er behov for en ny lægekonsulent vurdering.

ER dét så bare sådan, trods dét at der siden er fremkommet en psykiatrisk speciallægeerklæring??

Du skal kunne finde præcise psykiatriske diagnoser og konklusioner citeret i ressourceprofil - særligt i afsnittene:"Helbredsmæssige forhold" og "Samlet vurdering".

Hér er det væsentligste af brevet: HJÆLP ØNSKES

Jeg kan tilbyde dig at udsætte partshøringsfristen på det påtænkte afslag på forlængelse af sygedagpenge til torsdag den 25.11.2010 kl. 15 hvor jeg skal have de skriftlige kommentarer, enten på mail på kommunen.

Godt!

Partshøringsfristen kan ikke udsættes længere, da jeg så ikke kan nå at træffe afgørelse i sagen og sende den til dig så du har den senest tirsdag den 30.11.2010 med posten.

Med hensyn til dit ønske om et personligt møde med deltagelse af din læge og fagforeningen, kan jeg desværre ikke imødekomme det som en del af partshøringen.

Jeg vil gerne tilbyde dig et personligt møde med deltagelse af de ovennævnte, men det vil blive efter der er truffet afgørelse i sagen. Ved mødet kan I så fremkomme med eventuelle klagepunkter til afgørelsen.

Sig ja tak til dette!

Jeg fremsender gerne de journalnotater der er skrevet i din sag, efter du senest har fået fremsendt akter.

OK!

Vi har vurderet at der ikke er behov for yderligere lægekonsulentvurderinger i sagen.

Sluttelig vil jeg præcisere at dine kommentarer til ressourceprofilen vil blive skrevet ind i ressourceprofilen under punkterne Borgerens kommentarer. De vil ikke nødvendigvis føre til rettelser i det, der allerede er skrevet i ressourceprofilen.

Men hvis de ikke har citeret lægefaglige og speciallægefaglige vurderinger præcist og fyldestgørende - eks. udeladt sætninger af konklusioner med beskrivelser som: Varig, stationær, kronisk; helbredende behandlingsmuligheder udtømte; varige skånebehov; betydelig og varig funktionsnedsættelse - så skal disse beskrivelser indarbejdes i ressourceprofil opfølgende.

Det er derfor, du skal være særligt opmærksom på at få præcise lægefaglige diagnoser og vurderinger koblet ind i ressourceprofil især i "Helbredsmæssige forhold" og "Samlet vurdering", men meget gerne passende tilføjet til alle afsnit i ressourceprofil!

Skriv dine tilføjelser på et særskilt papir og sæt kun din underskrift på dine tilføjelser og ændringer - sørg for en masse lægefaglige og speciallægefaglige citater i dine tilføjelser til ressourceprofilens punkter - aflever dine kommentarer - med underskrift og stempel på modtagelse - på hver side - som popiae anbefaler!
Knus!

Sidst redigeret af Katharina; 17-11-2010 kl. 15:24.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 15:50   #25
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
Jeg har netop fået denne mail fra min sagsbehandler. Vedkommende vurderer at der IKKE er behov for en ny lægekonsulent vurdering.

ER dét så bare sådan, trods dét at der siden er fremkommet en psykiatrisk speciallægeerklæring??
Hér er det væsentligste af brevet: HJÆLP ØNSKES
Det er ikke nødvendigt at alle lægeoplysninger skal forbi en lægekonsulent, så denne sagsbehandler har sikkert vurderet, at hun selv kan forstå de lægelige oplysninger, der står i den nye speciallægeerklæring.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 23:38   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Husk retsikkerhedsloven §7a; Ulovligt at holde mødet EFTER afgørelse.

Men det kan være en god hjemvisninggrund for Statsforvaltningen.
Husk derfor at klage over dette også.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 13:05   #27
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Exclamation

Dette indlæg var en fejl.

Sidst redigeret af victoriane; 29-12-2010 kl. 13:22. Årsag: dette indlæg vil jeg gerne have slettet - en fejl!!
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 13:29   #28
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
hejsa,

tro kan ikke fjerne gigt, men ja, smerter kan "fjernes". Jeg har selv været i et videnskabeligt hypnose-projekt mod smerter, og det hjalp! Det var i tv.

MEN til daglig så brug Back on track. Søg på det, jeg har fået lindret mine smerter 90%!!
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 13:45   #29
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Tro kan ikke fjerne slidgigt - men tro kan gøre livet med slidgigten lettere og mindre smertefuldt - og dermed øge livskvaliteten. Det er min erfaring.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2011, 17:33   #30
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Hej igen!
Jeg ville lige orientere om det seneste i min sag. Jeg har via min fagforening anket sygedagpengestoppet til beskæftigelsesankenævnet.

Fagforeningen glemte at sende papirer med fra smerteklinikken
, hvor de har

afgjort at de ikke kan tilbyde mig et behandlingsforløb i og med, at jeg har haft smerterne i omkring 10 år og det vanskeliggør effekt af behandling.

Nå men det korte af det lange er, at kommunen skrev tilbage at de ,

efter atter at have kigget på min sag ikke ville ændre afgørelsen om at

stoppe sygedagpengene i og med at der fortsat er behandlingsmuligheder i form af et smertebehandlingsforløb.

Min helbredsmæssige tilstand kan derfor ikke betegnes som stationær og det kan derfor ikke udelukkes at min arbejdsevne kan bedres.

Et smertebehandlingsforløb kan være med til at jeg bliver bedre til at håndtere og leve med sine smerter og yderligere arbejdsprøvning bør derfor afvente behandling, skriver de.

MEN - nu ér det jo altså sådan at smerteklinikken ikke kan tilbyde mig behandling.


Dette brev fra smerteklinikken får kommunen nu så tilsendt i brev fra fagforeningen.

En smertebehandling, som deres egen speciallæge i psykiatri tidligere faktisk osse anførte ikke ville kunne forbedre min erhvervsevne men højst give lidt øget livskvalitet.


Kommunens kontanthjælpsafdeling har nu sendt mig i aktivering med henblik på arbejdsprøvning, og jeg er bedt om at underskrive jobplan, der sigter mod ordinær beskæftigelse.

Lige en update fra mig.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Slidgigt, diskusprolapser og fremtid BrN63 Alt det andet 8 29-05-2013 10:54
Slidgigt Pinny Alt det andet 8 31-10-2012 08:09
Arvelig slidgigt? 0401AMvB Alt det andet 1 24-09-2011 07:17
Slidgigt. hyben Alt det andet 6 08-09-2011 20:19
Skoliose & Slidgigt HenrikD Spørgsmål ang fleksjob 2 07-06-2007 21:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension