K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2009, 12:14   #1
snr
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
snr er ny på vejen
Interview: Mangel på fleksjob

Kære brugere af K10.

Jeg er i færd med at udarbejde en artikel om fleksjob på Journalisthøjskolen, med fokus på hvor svært det kan være at finde et job, når først man har fået sit fleksjobbevis.

Har tilladt mig at kigge lidt rundt omkring på forummet, og kan se at flere står i den situation, at de ikke kan få/finde et fleksjob.

Jeg ville derfor høre om nogle af Jer herinde ville være interesseret i at stille op til et interview, hvor jeg gerne vil høre Jeres historie og syn på fleksjobordningen som den er i dag.

Interviewet kan enten være ansigt til ansigt eller over telefon.

Foruden her i denne tråd, kan jeg også kontaktes på tlf.: 61 26 85 61 eller på mail: [email protected].

I er selvfølgelig også velkomne til at kontakte mig, hvis I skulle have nogle spørgsmål eller blot ønsker mere information.

Håber at høre fra Jer.

Venlig hilsen,
Steffen N. Rasmussen
Studerende ved Journalisthøjskolen
snr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2009, 13:01   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej snr og velkommen til godt initiativ

Jeg har selv være ledig flekser i mange år inden det lykkedes mig at finde et job selv , alt hvad kommunen gjorde var intet .. selv det fleksjob jeg fandt selv var de ved at forpurre fordi de ikke kunne komme ud af starthullerne mht hjælpemidler sådan at den dag jeg skulle ansættes måtte min arbgiver sig nej ikke før de hjælpemidler de har lovet er kommet .. og så kom de men det holdt hårdt-...

Så jeg håber at der er mange der skriver til dig , jeg skriver lige det her for at høre dig om ikke du kunne tænke dig at få vinklen mellem a og b flekser med ..

Forstået på den måde at a flekser det er dem der bliver ledige efter et fleksjob eller som bliver visiteret til fleks mens de stadig er på sygedagpenge de har så et sæt regler og bliver administreret på en måde ...

'Så er der b flekser det er dem hvor kommunen feks ikke kan smøle sig færdig og man så ryger for sygedagpenge grænsen man havner så på kontanthjælp og så er man lige pludselig en anden slags flekser , man skal så følge aktiv loven og rammes af ægtefælle forsørgelse feks , man må ikke holde ferie man kan rammes af kontanthjælpsloftet osv osv ..

Mange a og b flekser har helt og aldeles den samme baggrund , samme uddannelse sammen arbejdsmarkeds erfaring samme familie struktur og samme sygdomme ..

Flekser a er bare i en kommune der når at udrede inden udløb af sygedagpenge og flekser b er ikke så heldig...

Så det er lidt russisk rulette om du bor i en god eller dårlig kommune ..

Jeg startede selv ud som b flekser og fandt så efter 4 år job og er nu a flekser ...

Og som en lille krøller på halen så er der lige den sidste .. når en syg mister sygedagpenge og bliver sat på kontanthjælp så er det jo ægtefælle forsørgelse når de så visiteres til fleks så kan de få noget der hedder §74i den er de berettiget til fordi de ikke kan få kontanthjælp (den er på godt 9000 kr før skat ) mens de er på den så bliver de behandlet som en flekser på ledighedsydelse og kan dermed tage med familien på ferie kan ikke rammes af loftet osv ..

HVIS de så bliver skilt så bliver de til en b flekser med alt hvad det indebære så her kan man da snakke om en skilsmisse der kan mærkes .-...


Som du kan se så er det ikke bare lige at være flekser eller ikke flekser men tro mig en b flekser søger mange job .. ikke kun fordi de vil i arbejde men også fordi det er banke svært altid at have klaret dig selv og så bare fordi man bliver syg og bor i en dårlig kommune så er man pludselig reduceret til en kontanthjælpsmodtager der ikke har samme rettigheder som andre flekser ... det er sq ringe ...

Nå bare lige et indput ..
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Interview til projekt katrinedebell Alt det andet 1 05-04-2013 10:27
Interview til speciale anne.a.smith Dit og Dat 5 15-06-2012 02:01
Interview med brøkpensionist Marrouas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-06-2010 19:13
Mangel på fleksjob zuza Politik og Samfund 0 15-08-2007 17:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension