K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2010, 08:31   #1
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Spørgsmål

Hej

Jeg har fået dette fra en vedr, fleks det er et ark med 10 spørgsmål
men de 2 her volder lidt besvær, kan ikke rigtig finde meningen nogen der kan hjælpe

Spørgsmål/afklaring:

Hvis XXX kan beskrive problemer med kun at bruge den raske arm til pc-arbejde, så kan vi bruge afprøvningerne – især den fra XXXX – og vedlægge som dokumentation.

Men hvis XXXX selv har en tro på, at hun fx ved pc arbejde uden brug af den dårlige arm, kan klare nogle timer hver dag, så er vi NØD til at afprøve XXXX i det i forhold til et fleksjob.

Nr 1
Hvordan tror du det ville have været, hvis du kun havde haft pc lignende arbejde, lig det du have hos XXX, hvor du IKKE havde været tvunget til at bruge den dårlige arm?

Nr 2
Kan du beskrive problemer med kun at bruge den raske højre arm til pc-arbejde?(smerter ved overbelastning af den raske arm) Altså en beskrivelse af de funktioner du varetog uden brug af den dårlige arm.

Sidst redigeret af Hamselv; 12-11-2010 kl. 08:33.
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 09:35   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
1 bedes der om en vurdering ag HVIS nu armen ikke var blevet brugt, hvordan ville det så være gået?

2 beders der om en vurdering af hvilke overbelastnings problemer det kan give (vil give dig) kun at skulle bruge den gode arm, det kan fs være spændings hovedpine (det ville jeg så bestemt få selv efter 5 min ved kun at bruge en arm til at skrive med)
Og så skal du sætte det sammen med det du gør, fx: Jeg fik muskelspændinger efter ca 5 min brug, omkring højre skulderled, og op over nakken i højre side, som førte til hovedpine grundet myoserne, der dannes pga den store belastning kun på højre arm, da den jo skl ramme dobbelt så mange taster som hvis også venstre arm var i brug.
Det vil det sten sikkert være en super god ide at få med at du naturligvis skriver meget langsommere når du kun bruger højre arm.

Altså sammenlign det du gør fysisk, med de gener du får.

Jeg var faktisk lige ved at forsøge, fordi, selv for mig der kun døjer med alm spændings hovedpine, er det faktisk et problem i forhold til myoser, at jeg bruger højre hånd til 2/3 dele af tastaturet, og ikke halvdelen af tastaturet (der til kan jeg ikke bruge 10-finger systemet, pga en stiv lillefinger) så jeg skulle lige se hvordan det vil gå kun at bruge højre til at skrive ned, og selv de få linjer jeg forsøgte med, kunne mærkes meget tydeligt i skulderen (og jeg er "bare" hypermobil, jeg har ikke på DEN måde problemer med min skulder/ryg)

Sådan forstår jeg spørgsmålene.
Men nu du er i tvivl, hvorfor så ikke spørge, spørgeren efter hvad denne enlig mener? enlig ønsker svar på? det den bedste måde at undgå forvirring
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 09:41   #3
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
hej

ok, men sådan som jeg ser det, så skal der arbejdsprøvning til uanset hvordan du besvarer spørgsmålene, er det korrekt forstået
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 09:51   #4
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hamselv Se meddelelser
Hej

Jeg har fået dette fra en vedr, fleks det er et ark med 10 spørgsmål
men de 2 her volder lidt besvær, kan ikke rigtig finde meningen nogen der kan hjælpe

Spørgsmål/afklaring:

Hvis XXX kan beskrive problemer med kun at bruge den raske arm til pc-arbejde, så kan vi bruge afprøvningerne – især den fra XXXX – og vedlægge som dokumentation.

Men hvis XXXX selv har en tro på, at hun fx ved pc arbejde uden brug af den dårlige arm, kan klare nogle timer hver dag, så er vi NØD til at afprøve XXXX i det i forhold til et fleksjob.

Nr 1
Hvordan tror du det ville have været, hvis du kun havde haft pc lignende arbejde, lig det du have hos XXX, hvor du IKKE havde været tvunget til at bruge den dårlige arm?

Nr 2
Kan du beskrive problemer med kun at bruge den raske højre arm til pc-arbejde?(smerter ved overbelastning af den raske arm) Altså en beskrivelse af de funktioner du varetog uden brug af den dårlige arm.
Min tanke er umiddelbart - kan du forventes at kunne vurdere konsekvensen af at arbejde med én arm??? Det tror jeg ikke, at jeg ville kunne (men det afhænger selvfølgelig af hvor meget pc-arbejde der er). Der kan godt laves en arbejdsprøvning på det, men der er også langsigtet perspektiv - du skulle jo nødig slide den raske arm op...

Hvis det var mig, ville jeg bede min læge om hjælp til at svare på spørgsmålene...
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 10:07   #5
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej PiaL

Tak for dit svar, men vil du ikke prøve at læse det, en gang til
da jeg mener, der ligger mere idet, end det du lige, svarer på
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 10:23   #6
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Så tror jeg, at jeg vil lægge vægt på sætningen "Men hvis XXXX selv har en en tro på.... så er vi nød til at afprøve XXX i det i forhold til et fleksjob."

Bolden ligger hos dig. Hvis DU tror at dette kan være en mulighed for dig, så SKAL det afprøves - men hvis du IKKE tror det... ja, hvad så? Er det så opgivet? Man kunne godt tolke det sådan, at sagsbehandleren ikke tror på det, men hvis du absolut vil, så... Men igen, svært at sige. Har I snakket om det?

Hvordan har du det med tingene? Ser du, at det kan lade sig gøre at være i et fleksjob, eller siger din mavefornemmelse dig, at det ikke dur og at du bør på pension?

Jeg er ikke så gammel i det her system, så min erfaring er ret begrænset, sorry...
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 10:28   #7
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej PiaL

Det er lige før at der måske bliver indstillet til pension, men ham der har lavet de her spørgsmål, er en pensionsrådgiver, som mener der skal mere arbejdsprøvning til, så det er der for at jeg syntes der ligger mere i de spørgsmål som så, men jeg kan jo også tage fejl, jeg syntes jo uanset hvad, man svarer på henholdsvis 1 og 2, så ender det med en arbejdsprøvning. eller hvad tror du / I
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 10:34   #8
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Jeg tror du skal være meget, meget forsigtig lige nu... Hvis de mener, at der bør ligge endnu en arbejdsprøvning (og udtrykker mærkeligt) og du svarer, at det nok ikke er smart, så kan du godt komme i klemme - manglende vilje.

Efter min mening burde de bede om en specific lægeerklæring, og det kan du evt. skrive til dem. "Dette kan jeg ikke selvstændigt tage stilling til, da det efter min opfattelse må bero på en lægelig vurdering. Jeg vil foreslå at I udbeder jer en specifik lægeerklæring"

Du kan virkelig ikke forventes at kunne tage stilling til det her!
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 11:29   #9
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej

Lige umiddelbart lyder det fint med den læge erklæring, men hvad nu hvis den læge kommer frem til at man sagtens kan trænes op til at arbejde med den ene arm, så er det jo ikke så godt, for så kan man ende der hvor man ikke kan få et fleks overhodet og muligheden for en evt. pension er vel også borte
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 15:40   #10
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Der kan aldrig blive tale om manglende vilje fra min side, jeg er indstillet på alt hvad de tilbyder, gider bare ikke flere nytteløse arbejdsprøvninger, det er derfor jeg tror de spørgsmål, er lavet så jeg ikke kan undgå arbejdsprøvninger,
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§20 spørgsmål. phhmw Politik og Samfund 13 19-05-2015 08:11
Spørgsmål til i FP som er i job.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-11-2012 08:29
Spørgsmål Tullee Alt det andet 1 02-11-2011 21:20
Et par spørgsmål til FP Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension