K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2015, 12:59   #1
farmormor
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2012
Indlæg: 50
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
farmormor er ny på vejen
Unhappy Jeg kan ikke finde ud af at skrive en klage til Ankerstyrelsen

Hej alle I hjælpsomme mennesker.

Jeg er ved at prøve på, at skrive klage over afslag til førtidspensions §17.2

Jeg kan simpelthen ikke hitte ud af det. Og jeg er ved at få fniller

Findes der "skabeloner" jeg kan bruge?

Hvad kan kopier af relevant materiale f.eks. være?

Hvis jeg mener, at der mangler oplysninger, eller jeg har flere bemærkninger til sagen, er jeg velkommen til at ringe eller skrive til Ankestyrelsen. Disse oplysninger beder Ankestyrelsen om at få inden 14 dage.
Hvilke bemærkninger/oplysninger kan det være f.eks.?

Jeg har brug for at få det meget firkantet skåret ud i pap.

Begrundelserne til afslaget er:

Rehabiliteringsteamet indstiller til afslag på min ansøgning, idet det ikke vurderes at alle udviklingsmuligheder er udtømte.

Der vurderes at der er behov for et længerevarende forløb i forhold til praktik, samtidig med jeg deltager i regelmæssig fysioterapibehandling/træning.

På de foreliggende oplysninger findes det således ikke dokumenteret, at min arbejds er varig nedsat.

Kan I hjælpe?

Jeg har styr på tidsfristen.

Mv. Farmormor
farmormor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2015, 13:25   #2
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Du skal tage afslaget, gennemgå det ord for ord og trække alle de ord og sætninger ud som forklare hvorfor du får afslag.

Bagefter gennemgår du disse ord og sætninger en efter en og argumenterer imod kommunens påstand.
Du vedlægger eventuelt dokumentation.

Eksempel:
Kommunen skriver :
Afslaget er givet pga mangelfuld arbejdsprøvning.
Du argumenterer:
Arbejdsprøvning kom op på 4 timer, kortvarigt er jeg afprøvet 6 timer, hvilket dog fik min almene situation til at forværres, jeg kunne knapt klare mig selv i perioden, kunne ikke holde mit eget hjem og måtte fordoble medicinforbrug.
Derfor stoppede praktikken i samråd mellem læge og jobkonsulent.
Jeg finder dermed at arbejdsprøvningen hvor vi nåede frem til 4 timer ER fyldestgørende.

Og sådan fortsætter et med hvert eneste punkt der er nævnt i afslaget.

Sidst redigeret af Salsa; 25-07-2015 kl. 13:27.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2015, 16:20   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du er nød til at træde et skridt "ud af dig selv" og nærmest tackle det som skrive en klage, som om du er sagsbehandler som skal bevise det du skriver.

Ingen "jeg mener..."
Ingen "jeg føler..."
Ingen "jeg synes..."

Hold det meget kontant

Fx. Jobcenteret skriver "det findes ikke dokumemteret at...", men det er dokumenteret i lægepapir af 27. Juli 2014, side 2 "citat...." M.v

Hele tiden holde det nøgtent og modbevise hvor i dine papirer det de afviser på er dokumenteret.

Herefter sender du de papirer du henviser til med sammen med din klage, så du er sikker på at ankestyrelsen har dem

Jeg prøvede selv engang efter at sagsbehandleren havde indstillet mig til fleksjob, som jeg fik afslag på. Der gav min sagsbehandler på jobcenteret mig de ovenstående råd, samtidig med at hun rådede mig til at klage.

Jeg satte mig ned og skrev min klage som om jeg skrev den for en anden person, ingen personlige meninger m.v. Kun henvisninger og citater til det der modsagde deres afgørelse og sendte den ind til jobcenteret.

De ændrede deres beslutning inden den nåede i ankestyrelsen endda med tilbagevirkende kraft iflg min sagsbehandler fordi ledelsen ikke kunne modargumentere mine henvisninger og dokumentation
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2015, 23:44   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Og, hvis kommunen fastholder deres afgørelse, så sagen skal videre til ankestyrelsen, så bør du bede om aktindsigt hos ankestyrelsen når de har modtaget sagen, så du kan tjekke, at kommunen ikke har glemt at med-sende relevante akter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2015, 00:04   #5
farmormor
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2012
Indlæg: 50
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
farmormor er ny på vejen
Smile Så kom jeg i gang

Tak for hjælpen, jeg har forstået det nu
Det hjalp at få det skåret ud i pap. Jeg er glad for jeg spurgte
farmormor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension