K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2014, 22:41   #1
23-6-14
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2014
Indlæg: 26
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
23-6-14 er ny på vejen
søg om rentefrit lån til bil (kommunen)

hej K10 jeg blev godkendt til Flex i går og har været så heldig at blive ansat i det firma jeg var i løntilskud i men jeg ventet på at min sag skulle op i rehab-team. MEN jeg bruger 4 timer om dagen på transport og er tit træt før jeg kommer på arbejde da megen af tiden gå på at vente på stationen. Så tror i jeg kan søge om lån til bil.


jeg er ikke sårlig gang besværet men er plaget af store smerter i ryggen og har lidt social angst (bliver utrykt nå der er mange mennesker omkring mig)


Håber i han hjælpe mig
Hilsen Klaus
23-6-14 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 06:54   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
man kan jo altid søge men tvivler på du vil få det, folk der får bil igennem kommunen har en gang på mindre end 50 m.

ved der er noget der hedder trivsel bil, som måske kan søges, men tvivler for du kunne jo finde et job tætter på eller flytte tætter på jobbet.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 08:30   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan måske søge om bil, men det tager sikkert halve og hele år, og der skal meget til før man kan få tilskud til det.

Under alle omstændigheder vil det kun være tilskud, og da de kræver at bilen så må være maks 2 år gammel, betyder det at dit eget bidrag vil være af en vis størrelse også.

Hvis bilen ikke kræver specialudstyr, vil du sidde billigere i det ved at købe en gammel brugt bil selv.

Så en løsning her og nu kunne være at gå ud og købe en gammel dyt til 5000,- så er du kørende..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 10:00   #4
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
køb dog selv en bil, du får jo en rimelig indtægt med dit job og en ny mini bil kan fås for under 1000 kr om måneden i afdrag med en rente på 4-6 % og køre 20+ km pr liter
ellers køb en brugt fra 5000 kr hvis det bare skal være billigt men ellers hvis der skal være lidt bedre driftsikkerhed så få en mekaniker med og brug 15-20.000 kr.
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 10:32   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
4 timers transport pr dag er desværre ikke ualmindeligt
Ved ikke, hvor i lovgivningen, der skulle være belæg for et sådant rentefrit lån.

Sidst redigeret af stampe; 25-06-2014 kl. 14:00.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 15:31   #6
23-6-14
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2014
Indlæg: 26
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
23-6-14 er ny på vejen
Talking

Tak hjælpe
23-6-14 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 16:43   #7
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Der sker da ikke noget ved at søge, det værste der kan ske er at du får et afslag.

Det kan måske give dig en bedre livskvalitet hvis du får en bil der er indrettet med henblik på din dårlige ryg. Det er ikke ligefrem godt for en dårlig ryg at rumle i bus og tog, for slet ikke at tale om komforten i venterummet på stationen.

Hvis du ikke tager hensyn til ryggen, risikerer du at du ikke holder til det ret længe. Det er en stor belastning at skulle sidde på dårlige bænke/sæder så mange timer. Har du specielle hjælpemidler på jobbet?, hvis ja, så må du ogstå have behov for det under transport.

Jeg ved godt at det er svært at få tilskud til bil, men prøv dog.

Der er en der påstår at du jo får en god løn i flexjobbet, efter den nye ordning tror jeg ikke at der er nogen der får en fyrstelig løn, og slet ikke hvis man kun har få timer om ugen.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 17:05   #8
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
Nu står der en rimelig løn, hvilket Flex job lønnen jo egentlig er set i forhold til de lavt lønnede flexjobbere får nedsat deres flexløns tilskud fordi de eller ville få mere end kollegaen som arbejder fuld tid.

og kommer man fra syg til Flex job så giver det langt mere end den kontanthjælp de fleste kommer fra så burde der være råd til en bil


Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Der sker da ikke noget ved at søge, det værste der kan ske er at du får et afslag.

Det kan måske give dig en bedre livskvalitet hvis du får en bil der er indrettet med henblik på din dårlige ryg. Det er ikke ligefrem godt for en dårlig ryg at rumle i bus og tog, for slet ikke at tale om komforten i venterummet på stationen.

Hvis du ikke tager hensyn til ryggen, risikerer du at du ikke holder til det ret længe. Det er en stor belastning at skulle sidde på dårlige bænke/sæder så mange timer. Har du specielle hjælpemidler på jobbet?, hvis ja, så må du ogstå have behov for det under transport.

Jeg ved godt at det er svært at få tilskud til bil, men prøv dog.

Der er en der påstår at du jo får en god løn i flexjobbet, efter den nye ordning tror jeg ikke at der er nogen der får en fyrstelig løn, og slet ikke hvis man kun har få timer om ugen.

Mvh. Susanne
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension