K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-12-2011, 16:51   #101
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Carmen,

Jeg har jo slet ikke fulgt med i din tråd, desværre, men udfra den seneste side her har jeg flg. kommentarer/spørgsmål:

- Det største hænge parti er vel at du ikke er behandlingsmæssigt udredt, hvilket din sagsbehandler også pointere. Du skriver at Rigshospitalet nok ville have henvist dig til hovedpine klinikken, ved behov, men det kan du jo ikke bruge til noget. Hvorfor er du ikke indstillet til udredning hvor du skal/bør ? Vidst også smerte klinikken ? Du kommer nok ikke videre med din ftp sag før dette er på plads.

- Mht. Anden aktør, så fatter jeg ikke hvorfor sagsbehandler har gjort brug af denne, når hun og du var så utilfreds hermed ? Sb underminerer deres udtalelser, men hvorfor har hun så gjort brug af dem?

- Du må konfrontere din Sbér hvad det er hun har af lægefaglige anbefalinger i forhold til, at lægekonsulenten mener, at alt er som det bør være. Peger han ikke på hovedpine klinikken og smerte centret som hende ? Hvis ikke hvorfor så ikke ? Det må du nok i første omgang konfrontere hende med.

Er det en partshøring i forhold til §17 du har gang i?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 17:17   #102
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Efterfølgende ressourceprofilopdateringsmøde af ca. 2 timers varighed foregår i borgers hjem, hvor SB melder ud at ville indhente statusattest fra seneste reumatolog. Denne vil blive udslagsgivende for, om SB kan indstille positivt til FP, idet SB ikke mener alle behandlingsmuligheder er udtømte - der mangles Hovedpineklinik i Glostrup og Smerteklinik i Herlev...

hvis der søges en §17 uden dette er afprøvet, så vil jeg tro at det bliver et afslag
så jeg havde ikke søgt en §17 før disse forslag er afprøvet eller der ligger en begrundelse for det ikke vil kunne forbedre din funktionsevne

har brugt de sidste 4 år på at lukke huller, da jeg fejler mange ting
så kan godt forstå du har søgt en §17, men tror det er lige tidligt nok
jeg har kun en ting som mangler, men er kun for min livskvalitet
men kæmper indtil jeg bliver indstillet til pension

Sidst redigeret af MTVRV1; 30-12-2011 kl. 17:24.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 17:28   #103
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...det kunne man så ha' foreslået for 11 år siden... i stedet for at sidde passivt i Jobcenterregi.

Selv arbejdsprøvning i 2003 var på egen læges initiativ...

...da JSV i 2004 hjemsender borger med besked om at være for syg til flexjob på maximalt 2 timer daglig, fortsætter man med at være passiv på Jobcenter...

...det eneste, der handles på, er § 17 på foreliggende!


Tak for input, MTVRV1!


Hovsa, du skrev lige lidt mere:

I min sag handler det kun om at trække i langdrag - allerede januar 2006 ser lægekonsulent ingen muligheder for selvforsørgelse i flexjob.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 17:51   #104
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja men selvom lægekonsulenten ikke ser nogen muligheder
så er det i den sidste ende ens sagsbehandler og nævnet i kommunen som bestemmer.

så hvis din sagsbehandler peger på nogle ydeligere tiltag, så kan jeg ikke helt forstå lægekonsuleten har lukket din sag og peger på pension

du har vil været til ydeligere undersøgelser mellem 2006 og 2011
hvor dine lægepapir har været sendt op til lægekonsulenten
og så har denne vil svaret gang på gang, at alle behandlingsmuligheder er udtømte

selvom din sagsbehandler så kan pege på der mangler Hovedpineklinik i Glostrup og Smerteklinik i Herlevp
disse to ting har lægekonsulenten måske ikke set eller skrevet at det kun er for din livskvalitet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 17:58   #105
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Ups, EE, så først dit indlæg nu efter MTVRV1's indlæg:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Carmen,

Jeg har jo slet ikke fulgt med i din tråd, desværre, men udfra den seneste side her har jeg flg. kommentarer/spørgsmål:

- Det største hænge parti er vel at du ikke er behandlingsmæssigt udredt, hvilket din sagsbehandler også pointere. Du skriver at Rigshospitalet nok ville have henvist dig til hovedpine klinikken, ved behov, men det kan du jo ikke bruge til noget. Hvorfor er du ikke indstillet til udredning hvor du skal/bør ? Vidst også smerte klinikken ? Du kommer nok ikke videre med din ftp sag før dette er på plads.

Alle involverede læger mener ikke, der er flere behandlingsmuligheder, hvilket medfører lægekonsulents konklusion: Lægeligt set er sagen velbelyst.
SB'ere finder på så meget...


- Mht. Anden aktør, så fatter jeg ikke hvorfor sagsbehandler har gjort brug af denne, når hun og du var så utilfreds hermed ? Sb underminerer deres udtalelser, men hvorfor har hun så gjort brug af dem?

Igen manglende handlekraft i Jobcenterregi: Der er brugt, og betalt for, et halvt års indsats af Anden Aktør, der ender op med, at de finder arbejdsprøvning umulig pga. skånebehov. Denne udtalelse kan ikke bruges, når man gør alt for at begrænse adgangen til FP i Jobcenter Kbh., derfor undermineres udtalelsen.

- Du må konfrontere din Sbér hvad det er hun har af lægefaglige anbefalinger i forhold til, at lægekonsulenten mener, at alt er som det bør være. Peger han ikke på hovedpine klinikken og smerte centret som hende ? Hvis ikke hvorfor så ikke ? Det må du nok i første omgang konfrontere hende med.

SB har ikke lægefaglig indsigt, så SB vil formentlig ikke kunne redegøre for, hvorfor SB har en anden opfattelse end lægekonsulenten - udover almindelig lægmandsopfattelse.
Vurdering af arbejdsevne er SB's bord.


Er det en partshøring i forhold til §17 du har gang i?

Ja, § 17 på foreliggende, deadline 3/1.
Tak for input, EE!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 18:21   #106
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ja men selvom lægekonsulenten ikke ser nogen muligheder
så er det i den sidste ende ens sagsbehandler og nævnet i kommunen som bestemmer.

Helt enig!

så hvis din sagsbehandler peger på nogle ydeligere tiltag, så kan jeg ikke helt forstå lægekonsuleten har lukket din sag og peger på pension

SB peger på disse tiltag EFTER udtalelse er kommet fra lægekonsulent.

du har vil været til ydeligere undersøgelser mellem 2006 og 2011
hvor dine lægepapir har været sendt op til lægekonsulenten
og så har denne vil svaret gang på gang, at alle behandlingsmuligheder er udtømte

Ork nej, end ikke seneste pensionsindstilling af socialrådgiver i 2009 har været forbi en lægekonulent!
Og ellers har sagen ligget hengemt i en støvet kælder i Nyropsgade, over Borgerrådgiver i 2007 og omsider sagsbehandling i 2009 via nyoprettet Task Force pga. min og alle de andre støvede sager, der havde hobet sig op...
...jeg har, i de passive år fra Jobcenter, opsøgt så meget lægehjælp som muligt og resultaterne heraf afvises at blive indskrevet i ressourceprofil, men kan vedlægges som bilag.


selvom din sagsbehandler så kan pege på der mangler Hovedpineklinik i Glostrup og Smerteklinik i Herlevp
disse to ting har lægekonsulenten måske ikke set eller skrevet at det kun er for din livskvalitet

Ingen af de involverede læger eller lægekonsulenter siden 2000 anbefaler Hovedpine- eller Smerteklinik.
Ej heller har nogen af de konsulterede læger i ovenstående periode anbefalet stivgørende operation af rygsøjle, som seneste Anden Aktør bestemt mente kunne være en mulighed... helt ærligt!

Lad nu mureren bygge huse og elektrikeren stå for el-installationer!

Det sidste ment på den måde, at det lægefaglige er lægernes bord og arbejdsevnen er SB's bord.

Sidst redigeret af Carmen; 30-12-2011 kl. 18:26.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 18:28   #107
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hold da op jeg er næsten i chok

venter selv på lægekonsulenten for 5 gang eller 6 kan ikke huske det
hver gang jeg er kommet med nogle afgørende lægepapir, så er de blivet sendt forbi lægekonsulenten. mit problem har været jeg skulle lukke ned for 9 forskellige ting
så har snart brugt et år ud af mine 4 år systemet på lægekonsulenten.
pågrund af ventetid

Men ja det lyder som dine sagsbehandler spiller læger
har heldigvis fået tildelt en socialrådgiver i gennem psykiatrien
så det bliver hende der kører min sag fremover.

systemet er som en træde mølle


du skriver deadline, får du så svar engang i næste uge
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 18:36   #108
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hold da op jeg er næsten i chok

Rolig nu, MTVRV1, du skal nok komme igennem :-)

venter selv på lægekonsulenten for 5 gang eller 6 kan ikke huske det
hver gang jeg er kommet med nogle afgørende lægepapir, så er de blivet sendt forbi lægekonsulenten. mit problem har været jeg skulle lukke ned for 9 forskellige ting
så har snart brugt et år ud af mine 4 år systemet på lægekonsulenten.
pågrund af ventetid

Men ja det lyder som dine sagsbehandler lyder som om de er læger
har heldigvis fået tildelt en socialrådgiver i gennem psykiatrien
så det bliver hende der kører min sag fremover.

systemet er som en træde mølle

-men jeg ser helst, at du ikke bruger så mange år i hamsterhjulet som Lotte68, Mymlen, jeg og flere andre på K10 :-)

du skriver deadline, får du så svar engang i næste uge
...nej, nej, ikke svar i næste uge, blot deadline for partshøring af alle sagsakter, som SB så videresender til Visitationsteam.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 20:23   #109
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har svært ved at koncentrere mig pt, men kan alligevel ikke helt holde mund.

Der er jo en god chance for, at din sag ender som en anke hos BAN, og set i det lys mener jeg, at det er meget vigtigt, at du kan dokumentere ALT, bl.a. skal du kunne dokumentere, at lægepapirerne fra 2006-2011 er afleveret til kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 21:08   #110
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har svært ved at koncentrere mig pt, men kan alligevel ikke helt holde mund.

Der er jo en god chance for, at din sag ender som en anke hos BAN, og set i det lys mener jeg, at det er meget vigtigt, at du kan dokumentere ALT, bl.a. skal du kunne dokumentere, at lægepapirerne fra 2006-2011 er afleveret til kommunen.
Det er dejligt, at du ikke helt kan holde mund, Vovse :-)

Enig, min sag ender højst sandsynligt hos BAN og jeg noterer mig dit gode råd, tak!

God bedring med koncentrationen!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu må jeg også bede om hjælp. Bella67 Spørgsmål ang fleksjob 66 03-10-2011 14:46
Været til Møde igen. Jeg er målløs. Wodpoulsen Alt det andet 9 24-06-2011 22:15
Danske Stasi-tendenser og retsløs klapjagt på ledige buster Politik og Samfund 6 14-10-2010 09:55
Målløs over pressen... Stella Det er da strengt ! 3 17-02-2009 23:30
Jeg er målløs hvad gør jeg forkert? Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 1 26-10-2008 12:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension