K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2018, 20:23   #1
Jeanett92
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2018
Indlæg: 2
Styrke: 0
Jeanett92 er ny på vejen
Flexjob ydelse?

Min sag skal snart op på rehab møde og jeg håber på at blive tilkendt flex, selvom min SB insisterer på at indstille mig til pension.
Nu får jeg så at vide at hvis jeg får flex så vil jeg blive trukket i ydelse fordi min samlever også er flexjobber... Er der hold i det?
Jeanett92 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2018, 22:27   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Eeehm det lyder da helt ude i skoven, det din sagsbehandler påstår vel og mærke.
Hverken ledighedsydelse (ydelse for ledige fleksjobbere) eller flekslønstilskuddet (det man som ansat fleksjobber får fra kommunen, som tillæg til lønnen) er afhængig af andres indtægter eller status o.O

Jeg kan ikke engang finde en kilde på det, for loven skriver jo ikke ting der ikke gælder.
Du kan tilgengæld bede din sagsbehandler fortælle dig, hvor det står.

Hvis du får ftp, så er din sats afhængig af om du er enlig eller gift/samlevende. Og samlevers/ægtefælles indtægt kan yderligere påvirke ftp'en, hvis vedkommende tjener nok. (Det er ikke krone for krone)

Må jeg spørge hvad din arbejdsevne ligger på?

Sidst redigeret af MistyMiss; 09-06-2018 kl. 22:31.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2018, 22:33   #3
Jeanett92
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2018
Indlæg: 2
Styrke: 0
Jeanett92 er ny på vejen
Jeg er i gang med resourceforløb og ligger pt på 6 timer i praktikken i en pædagogisk støtte/omsorgs funktion...

Vil lige tilføje at det ikke er SB der er vært for den påstand...
Jeanett92 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2018, 22:43   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg kan sige at jeg selv er fleksjobber med en arbejdsevne på 6 timer om ugen

Et lille tip, hvis du gerne vil have fleksjob:
For at de må bevillige fleksjob på så få timer, skal der være "mulighed for udvikling i arbejdsevnen".
Den præcise formulering i loven:
"Stk. 2. Jobcenteret kan endvidere give tilbud om fleksjob til personer, der aktuelt har en meget begrænset arbejdsevne, hvis der er mulighed for, at deres arbejdsevne inden for en rimelig periode kan udvikles. "

Nu ved jeg ikke hvilke problematikker du har, og det behøver du heller ikke uddybe. Men jeg argumenterede for at det ville hjælpe mig meget at komme i en fast rutine ift et fleksjob, og det ville give mig mere energi psykisk at blive afklaret kommunalt, så jeg ikke hele tiden skulle forholde mig til skift (skiftende aktiveringsforløb, nye sagsbehandlere osv).
Det kunne teamet bestemt godt følge mig i, og godkendte mig som sagt til fleksjob.

Man skal selvfølgelig ikke tale sig så meget op, at det lyder som om man inden for få år kan klare fuld tid.

Håber du kan bruge det til noget

Den der påstår at ydelser for fleksjobbere er afhængig af andres indtægter, bed vedkommende vise dig hvor i loven det står. For jeg har aldrig hørt eller læst om det, og jeg har nørdet de regler en del
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2018, 07:09   #5
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Du bliver ikke trukket i ydelse fordi min samlever også er fleksjobber, min kone og jeg er fleksjobber begge 2 og der sker ingen modregning.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2018, 09:39   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Det er noget vrøvl, du bliver på den ydelse du er på altså hvis du får kh ydelse er det samme beløb du får det hedder bare ledighedsydelse, når du finder job skal du have arbejdet i 9 mdr før du kan få den rigtige ledigheds ydelse.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2018, 10:01   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Det er noget vrøvl, du bliver på den ydelse du er på altså hvis du får kh ydelse er det samme beløb du får det hedder bare ledighedsydelse, når du finder job skal du have arbejdet i 9 mdr før du kan få den rigtige ledigheds ydelse.
9 mdr inden for en periode på 18 mdr, for at få den høje sats ja.

Men uanset om man får høj eller lav ledighedsydelse, gælder de samme regler

(og man kan i princippet godt komme fra en lavere kh sats, og derved få mere ved at komme på ledighedsydelse. Hvis man f.eks. får mindre end de 11.282/14.993 kr før skat i kh)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension