K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2013, 12:03   #1
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
Fra kontanthjælp til ledighedsydelse pga. ny reform

Jeg har lige fået brev om, at pga. den nye fleksjob reform, får jeg nu ledighedsydelse og ikke kontanthjælp. Dog er beløbet jo det samme.

Men så er det jeg tænker, slipper jeg så for kontanthjælps reglerne ? Altså vil det sige at vi nu kan blive gift, kan lave opsparing, ikke er afhængig af min kærestes løn og at jeg kan få en pension ??

Og kan man risikere at komme på kontanthjælps systemet igen ? eller er det bare ledighedsydelse nu for evigt (indtil jeg får et job selvfølgelig) ?
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 13:36   #2
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
har du tidligere modtaget § 34 sammen med kontanthjælpen så vær opmærksom på at det bortfalder
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 13:48   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marolle Se meddelelser
Jeg har lige fået brev om, at pga. den nye fleksjob reform, får jeg nu ledighedsydelse og ikke kontanthjælp. Dog er beløbet jo det samme.

Men så er det jeg tænker, slipper jeg så for kontanthjælps reglerne ? Altså vil det sige at vi nu kan blive gift, kan lave opsparing, ikke er afhængig af min kærestes løn og at jeg kan få en pension ??

Og kan man risikere at komme på kontanthjælps systemet igen ? eller er det bare ledighedsydelse nu for evigt (indtil jeg får et job selvfølgelig) ?
Jeps, det betyder du kan have formue, kan gifte dig osv, uden det betyder noget for din udbetaling!
Du er ikke længere inde under reglerne for kontanthjælp!

Du kan få ledighedsydelse altid, såfremt du selvfølgelig står til rådighed og ellers følger reglerne for at modtage ledighedsydelse
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 14:40   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marolle Se meddelelser
Jeg har lige fået brev om, at pga. den nye fleksjob reform, får jeg nu ledighedsydelse og ikke kontanthjælp. Dog er beløbet jo det samme.

Men så er det jeg tænker, slipper jeg så for kontanthjælps reglerne ? Altså vil det sige at vi nu kan blive gift, kan lave opsparing, ikke er afhængig af min kærestes løn og at jeg kan få en pension ??

Og kan man risikere at komme på kontanthjælps systemet igen ? eller er det bare ledighedsydelse nu for evigt (indtil jeg får et job selvfølgelig) ?
Jep det betyder at du nu kan blive gift, købe et slot, og vinde en million, uden modregning..

Fordelen fra kontanthjælp med billigere tandlæge, den følger med dig, så du stadig kan få billigere tandlæge.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 16:56   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Da vi sidste gang var på kursus fik en af de andre af vide, at den billige tandlæge forsvant, men hun skulle være glad for at komme ud ag kh systemet, selv om det kostet hende hendes tænder.

Sådan noget siger kun en person der aldrig selv har prøvet, at være i nød.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 17:43   #6
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
ja det er godt med deres tandlæge hjælp men vi har jo stadig ikke råd

eks tandlæge behandling 5000 kr

egenbetaling 800 kr

60 % tilskud af 4200 kr = 2500 kr

så der er stadig egenbetaling på 2500 kr ialt og hvor skal de komme fra hvis rådighedsbeløbet i forvejen er under 2000 kr pr mdr der er jo intet at spare op af til tandlæge og det er umuligt at afdrage så hvad hjælper det ????
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 20:35   #7
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Da vi sidste gang var på kursus fik en af de andre af vide, at den billige tandlæge forsvant, men hun skulle være glad for at komme ud ag kh systemet, selv om det kostet hende hendes tænder.

Sådan noget siger kun en person der aldrig selv har prøvet, at være i nød.
I det bre jeg fik fra jobcentret vedr overgang til ledighedsydelse, der stod det nævnt at tilbuddet om billigere tandlæge stadig gjalt på den lave ledighedsydelse.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 10:25   #8
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
mange tak for alle jeres svar. Jeg er også meget glad for at slippe for kontanthjælpssystemet. Kunne bare ikke forstå, at der virkelig skulle noget godt for mig i hele den her sag og kommunen. Så jeg var bare meget overrasket. Jeg har altid overholdt alle aftaler og forpligtelser overfor kommunen, så det er da rart at vide at jeg bliver på ledighedsydelse fremover.

jeg har aldrig fået at vide at jeg kunne få hjælp til tandlæge ??
hvordan søger man om det ? kræver det et vidst rådighedsbeløb for at få det ?
min kæreste har job og vi har et lille hus og det løber rundt, men vi er da bestemt ikke rige.

og nu skal jeg så heller ikke frygte hvis vi vinder i lotto (som om), at der sker noget med min udbetaling ?

Det kunne være man så rent faktisk skulle begynde at spille lotto
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 10:44   #9
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvordan reglerne omkring hjælp til tandlæge på kontanthjælp er.
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 10:46   #10
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marolle Se meddelelser

jeg har aldrig fået at vide at jeg kunne få hjælp til tandlæge ??
hvordan søger man om det ? kræver det et vidst rådighedsbeløb for at få det ?
min kæreste har job og vi har et lille hus og det løber rundt, men vi er da bestemt ikke rige.
Det er noget nyt ( vedtaget i finansloven i dec ) Ved ikke hvordan det tandlægehjælp søges.

Er du under 25 år er tandlæge gratis, og over 25 år er rabatten på 65 %



http://www.bt.dk/politik/kontanthjae...laegeregningen
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kontanthjælp vs ledighedsydelse Jassy Spørgsmål ang fleksjob 5 01-07-2013 20:13
Reform af kontanthjælp på vej i 2013 Birkes-musen Politik og Samfund 50 23-03-2013 18:46
Ny reform, og ledighedsydelse efter de 60 år aid Politik og Samfund 6 17-09-2012 12:12
hvor længe kan man få ledighedsydelse efter den nye reform? mettekm Fremtiden for fleksjob og førtidspension 7 02-07-2012 13:35
Fra ledighedsydelse til kontanthjælp? Texas Spørgsmål ang fleksjob 11 10-06-2012 15:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension