K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2015, 22:19   #31
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
øv, det er noget møg at det ikke gik som du håbede.

eneste jeg lige kan komme på at sige er:

som jeg forstår reglerne så har det ingen betydning hvad din sb. mener i denne fase, altså hun kan ikke ændre ved indstillingen, men andre må endelig rette mig hvis jeg tager fejl.

når du klager så skal du vide at der jo er en lille chance for at kommunens egen jurist giver dig medhold, det skete i min sag, da rehabiliteringsteamets begrundelse var for tynd og ikke ville holde i ankestyrelsen. det betød min sag igen skulle for rehab.teamet.

håber noget lign. kan ske i din sag, så de kigger på sagen igen. de skal vel være dokumeteret at der er en chance for at du vil kunne udvikle din arbejdsevne på sigt, ellers giver et ressourceforløb ingen mening, eller hvad mener I andre herinde, er det ikke sådan reglerne er.

pas på dig, og sørg for at have et tæt samarb. med din læge hvis det ender med ressourceforløbet.
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2015, 12:12   #32
FrkJakobsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2013
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 15
Styrke: 11
FrkJakobsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
øv, det er noget møg at det ikke gik som du håbede.

eneste jeg lige kan komme på at sige er:

som jeg forstår reglerne så har det ingen betydning hvad din sb. mener i denne fase, altså hun kan ikke ændre ved indstillingen, men andre må endelig rette mig hvis jeg tager fejl.

når du klager så skal du vide at der jo er en lille chance for at kommunens egen jurist giver dig medhold, det skete i min sag, da rehabiliteringsteamets begrundelse var for tynd og ikke ville holde i ankestyrelsen. det betød min sag igen skulle for rehab.teamet.

håber noget lign. kan ske i din sag, så de kigger på sagen igen. de skal vel være dokumeteret at der er en chance for at du vil kunne udvikle din arbejdsevne på sigt, ellers giver et ressourceforløb ingen mening, eller hvad mener I andre herinde, er det ikke sådan reglerne er.

pas på dig, og sørg for at have et tæt samarb. med din læge hvis det ender med ressourceforløbet.
vh sortepigen
Hun har to gange forklaret mig at hvis hun ikke er enig i indstillingen, så skal hun hen og snakke med sin leder om det. Så noget må det jo betyde, en form for sikkerhedsnet måske, hvis indstillingen er helt hen i vejret?

Ja, se det både glæder og skræmmer mig.. Godt at Ankestyrelsen måske godt kan finde ud af at læse lægepapirer og andre papirer, ret ubehagelig tanke at skulle sidde foran de mennesker igen.. :S

Det er faktisk dokumenteret at jeg får det værre, hver gang jeg er i forløb, og SB og vejleder har selv konkluderet at de ikke kan gøre mere for at belyse mine arbejdsevne

Tak. det skal jeg nok. Jeg har intet rum tilbage til ressourceforløb, så det kommer ikk til at gå. Vi afventer afgørelsen og så skal der ankes.. Det var rart at læse på din sag at der dog kun gik to måneder, og ikke over et år, som det er set andre steder..

Hvis jeg skal foran rehabteamet, vil jeg se om jeg kan få skaffet den LÆ261 (tror jeg det hedder).
FrkJakobsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2015, 16:40   #33
FrkJakobsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2013
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 15
Styrke: 11
FrkJakobsen er ny på vejen
Næste etape

Så er klagen afsendt, i søndags. Om max 4 uger ved jeg om kommunen ombestemmer sig, eller om den bliver videresendt til Ankestyrelsen. Ved I hvad sagsbehandlingstiden er ved dem? Jeg synes det generelt har været ret svært at finde relevante sagsbehandlingstider..
FrkJakobsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2015, 16:57   #34
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Klager i ankestyrelsen kan tage helt op til et år...desværre...selvom de skriver noget andet på deres hjemmeside https://ast.dk/om-ankestyrelsen/aktu...handlingstider

Beskæftigelsesnævnet og det sociale nævn blev ellers nedlagt og samlet i ankestyrelsen for at spare tid på de lange sagsbehandlingstider i klage sager...men men men...sådan gik det ikke...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2015, 17:06   #35
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkJakobsen Se meddelelser
Så er klagen afsendt, i søndags. Om max 4 uger ved jeg om kommunen ombestemmer sig, eller om den bliver videresendt til Ankestyrelsen. Ved I hvad sagsbehandlingstiden er ved dem? Jeg synes det generelt har været ret svært at finde relevante sagsbehandlingstider..
Ankestyrelsen har lange sagsbehandlingstider.
Du kan se deres egen opgørelse over sagsbehandlingstider 4. kvartal 2014 og Januar 2015 her.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2015, 14:45   #36
FrkJakobsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2013
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 15
Styrke: 11
FrkJakobsen er ny på vejen
Hvad skal der så ske nu?

Jeg har anket afgørelsen og i dag har Ankestyrelsen bekræftet og skrevet at de er op til 8 måneder om at tage en beslutning.. Men hvad så i mellemtiden? Jeg har fået intet info om noget som helst.. Jeg har åbenbart ikke min sagsbehandler mere.. Hende jeg ringede til i kommunen (Fordi min gamle sagsbehandler aldrig er ved telefon eller mail), siger jeg bliver indkaldt til møde snarest.. Betyder det at det forløb jeg har klaget over, fordi det vil yderligere forværre mig, bliver sat igang, mens vi venter på en afgørelse? Det lyder ulogisk og spild af tid og ressourcer. Både deres og mine. Jeg har ikke fået megen info fra kommunen, hvilket vel ikke kan overraske mig så meget, men det er lidt frustrerende.. Jeg er ikke sikker på hvem jeg skal ringe til, for at få svar.. Ventetiden er ved at stige mig til halsen. Fra oktober til december, til sidst i januar, til nu til otte måneder frem.. Det ender aldrig (Selvfølgelig gør det det, men det ser ud til at ligge langt væk..)

For at opsummere mit rant.. :

Hvad skal der ske nu, hvor vi venter på Ankestyrelsen afgørelse?
Går forløbet igang?
Har jeg mulighed for at sige nej til dele af det forløb og evt stille forslag til andre ting jeg ved kan hjælpe mere end gavne? En mentorordning vil f.eks. absolut ikke gøre andet end forværre.


Uh og et sidenote:
Den samtale med kommunen gav følgende citat:
"Jeg kan se at den sidste behandlingsfrist for din sag er i dag, SÅ den er sat til at blive behandlet idag"!! Kan det virkelig passe at det er sådan de kører deres sagsgange, eller er det -forhåbentlig- 'bare' dårlig formulering?
Undskyld hvis jeg er forvirrende, det afspejler desværre lidt min sindstilstand..
FrkJakobsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension