K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2011, 01:29   #11
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Sisse forklarede mig, at man i Århus sørger for at sagsbehandle inden man sender en sag videre. Desuden (mis)bruger man ikke lægekonsulenterne som man gør i andre kommuner, hvor de - som i Silkeborg - nærmest får en sagsbehandlerrolle, og laver lægeskøn, som afgørelserne baseres på.
I Århus er det suverænt sagsbehandleren, der sagsbehandler

Selvfølgelig handler det om den enkelte sagsbehandler, men det handler i høj grad også om den praksis kommunerne tvinger deres sagsbehandlere til at følge. I Silkeborg har det været mange sygemeldinger samt stor udskiftning af sagsbehandlere i sygedagpengeafsnittet, og hvorfor? Måske fordi sagsbehandlerne ikke kan fungere i jobbet med den praksis, der udstikkes

Sisse har lavet en formidabel rapport, der med al tydelighed viser hvor rådden praksis er i Silkeborg, og det har været ganske 'interessant' - fra en sygemeldts synsvinkel - at opleve en sagsbehandler fra en anden kommune være så dybt chokeret over at opdage hvordan praksis foregår i en kommune, som selv åbent erkender at 'køre på kanten af loven'. Som igen viser, at nogle kommuner altså godt kan finde ud af at behandle sygemeldte borgere ordentligt og efter lovens intentioner

Rapporten kan læses her, hvis nogen er interesseret. Bor man i en problemkommune, kan man måske finde det nyttigt, da overtrædelserne med garanti foregår andre steder også
http://www.silkeborgkommune.dk/files...er%202011).PDF

Og til info kan oplyses at Job-og Borgerservicechefen ikke har udvist nogle som helst intentioner om at gøre noget som helst for at følge hendes anbefalinger. Borgmesteren har endda direkte sagt at man ikke har tænkt sig at gøre noget for de borgere, der har været hos Borgerrådgiveren, og som er i klemme - selvom det skyldes kommunens ulovligheder
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 02:37   #12
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
God info, det kan være at Århus kommune er ved at få styr på deres sagsgange og arbejdsmetoder, for tidligere har der jo været tilstande som i Silkeborg osv.

Det er selvfølgelig klart, at der er ingen kommuner, der på sigt kan holde til at deres borgere har 7-8 sagsbehandlere på et år eller to... -der udbetales jo langt mere til langtidssygemeldte sagsbehandlere end til en ansvarlig sagsbehandling

Så lad os håbe info holder fremover... -og lad os så alle sende en tanke til alle de handicappede og deres familier i Århus kommune der pt. betaler regningen for de mange nye tiltag der kræves for at være leder for en lille-STORby


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 02:44   #13
0401AMvB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 94
Styrke: 14
0401AMvB er ny på vejen
Tillykke med pensionen og den gode sagsbehandling, anitaelizabeth.
Er der nogen, der ved om Aalborg Kommune er OK eller ren tortur at være syg i? Jeg er selvfølgelig bevidst om at folks historie og situation varierer meget, men måske peger
erfaringerne mest i den ene retning?
0401AMvB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 05:06   #14
anitaelisabet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2011
Lokation: AArhus nærmere bestemt Tranbjerg J.
Indlæg: 26
Styrke: 14
anitaelisabet er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
God info, det kan være at Århus kommune er ved at få styr på deres sagsgange og arbejdsmetoder, for tidligere har der jo været tilstande som i Silkeborg osv.

Det er selvfølgelig klart, at der er ingen kommuner, der på sigt kan holde til at deres borgere har 7-8 sagsbehandlere på et år eller to... -der udbetales jo langt mere til langtidssygemeldte sagsbehandlere end til en ansvarlig sagsbehandling

Så lad os håbe info holder fremover... -og lad os så alle sende en tanke til alle de handicappede og deres familier i Århus kommune der pt. betaler regningen for de mange nye tiltag der kræves for at være leder for en lille-STORby


.
Hej med dig. Jeg har boet i Århus kommune det meste af mit liv, - Bortset fra 2005 - 2009 hvor jeg desværre boede i lige netop Silkeborg.

Jeg kan oplyse at jer blev tilkendt fleksjob i Århus kommune i 2002, 2 mdr. efter at jeg blev sygemeldt med en depresion, og der var ingen problemer men en meget forstående sagsbehandler som selv foreslog fleksjob til mig. Jeg arbejdede i fleksjob 20 timer om ugen incl. pauser og transport ( som mens jeg stadig boede i Århus var 40 min. om dagen ) Og jeg var ansat som mellemleder i en stor boligforening. Da jeg i 2005 flyttede til Silkeborg var transporttiden blevet til 3 timer dagligt som selvfølgelig blev trukket fra de 20 timer, det vil sige at jeg reelt arbejdede 15 timer om ugen når mine pauser også var trukket fra. Jeg gik ned med en svær depresion igen i 2007 og blev nødt til at stoppe i jobbet, og jeg var på sygepenge i 14mdr. inden Silkeborg kommune valgte ikke at ville forlænge dem, men jeg havde heldigvil Silkeborg lokal psyk ind over, og de fik dem startet igen efter en uge, efter et halvt år valgte vi at flytte tilbage til Århus da Silkeborg kommune begyndte at stille spørgsmål til hvor syg jeg var. I Århus valgte jeg med det samme at begynde i fleksjob igen, og det gik fint indtil jeg begyndte at leve i et smerte ******* som blev værre og værre, og måtte desværre sygemelde mig dem 14. november 2010. jeg var sygemeldt indtil September hvor Sisse syntes vi skulle indhente mine læge journaler og få en udtalelse fra sociallægen, da alt det var gået iorden sende hun det til ydelsesafdelingen som efter kort tid sendte den til pensionsnævnet som faktisk med det samme godkendte den, og jeg fik min pension. Som du kan se har jeg altid fået en fair behandling i Århus, og Sisse har været med mig hele vejen igennem, så jeg har rigtig meget at takke hende for.
anitaelisabet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 08:10   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af anitaelisabet Se meddelelser
Jeg vil bare oplyse jer om at fra min søde sagsbehandler Sisse Schaldemose i Aarhus kommune indsendte alle lægepapirene og udtalelsen fra sociallægen, som jeg fortalte i den oprindelige tråd, - til pensionsnævnet gik der 3 uger, og så havde jeg min førtidspension, og den skal ikke tages op senere.

Det var bare det jeg ville oplyse om.
Tillykke med din pension.

Jeg mener nu ikke, at der er noget usædvanligt i de 3 uger, fra sagen er landet hos pensionsnævnet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 08:22   #16
anitaelisabet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2011
Lokation: AArhus nærmere bestemt Tranbjerg J.
Indlæg: 26
Styrke: 14
anitaelisabet er ny på vejen
Nej det er det nok ikke, men det her var fra start til slut
anitaelisabet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 09:43   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tillykke med pensionen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 10:03   #18
onmyway
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 80
Styrke: 15
onmyway er ny på vejen
Tillykke med pensionen

Jeg var meget uheldig med en sagsbehandler i Århus, men da hun langt om længe forsvandt ( tror hun blev fyret ), så fik jeg en god sagsbehandler, og har derfor også kun ros til Århus kommune.

Lægekonsulenterne har også fungeret som de skal og har udelukkende støttet i min sag.

Men det er altså noget rigtig skidt, at der ikke er ens regler for borgerne i forskellige kommuner. Ja, jeg ved godt reglerne egentlig er ens, men de bliver desværre fortolket meget forskelligt. Det skulle jo gerne være ens arbejdsevne, der er afgørende for eks. bevilliget førtidspension, og bestemt ikke hvilken kommune man bor i
__________________
Tot
onmyway er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 10:11   #19
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af onmyway Se meddelelser
Tillykke med pensionen

Jeg var meget uheldig med en sagsbehandler i Århus, men da hun langt om længe forsvandt ( tror hun blev fyret ), så fik jeg en god sagsbehandler, og har derfor også kun ros til Århus kommune.

Lægekonsulenterne har også fungeret som de skal og har udelukkende støttet i min sag.

Men det er altså noget rigtig skidt, at der ikke er ens regler for borgerne i forskellige kommuner. Ja, jeg ved godt reglerne egentlig er ens, men de bliver desværre fortolket meget forskelligt. Det skulle jo gerne være ens arbejdsevne, der er afgørende for eks. bevilliget førtidspension, og bestemt ikke hvilken kommune man bor i
Hørt!
Desværre er der ingen sanktionsmuligheder over for de kommuner, der vælger ikke at følge loven, eller fortolke den meget kreativt. Så i sidste ende handler det om ledelsens moral og antændighed

0401AMvB Ålborg har ikke det bedste rygte - desværre
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 10:29   #20
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Stort tillykke herfra! Når beslutningen er taget om at det er vejen frem, så er det fedt at det ikke trækker i langdrag.

Jeg tror helt sikker kommunens retningslinier har noget at gøre, men sandeligt også den enkelte sagsbehandler og hvorvidt denne tør stå på egne ben!!

Jeg kender en der har en meterhøj sagsmappe med div udtalelser om stationære lidelser og hvor lægekonsulenten alligevel gik ind og lavede en udtalelse der var så meget i den anden grøft, at det havde sat en effektiv stopper for vejen mod fleks for personen, hvis ikke sagsbehandleren havde haft nosser nok til at tænke selv!!

Så de findes altså også i de rigtig dårlige kommuner!
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lægekonsulenten eller sagsbehandler waw Spørgsmål ang fleksjob 19 23-09-2013 00:20
Hvor er det bedste sted at lave annoncer for at hyre flex og/eller skånejobbere Abraxus Spørgsmål ang fleksjob 6 20-07-2013 18:47
Jeg har HURTIG brug for råd eller hjælp! ladytass Alt det andet 22 13-07-2012 06:21
År eller måneder - kommune eller sundhedsvæsen zuza Det er da strengt ! 3 12-01-2008 15:01
verdens bedste påskeæg weberqueen Din historie 1 09-04-2007 20:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension