K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2010, 08:53   #31
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Hej...

Det er virkeligt slemt med de lange ventetider, jeg selv er startet op for kort tid siden. Jeg har slem Fibromyalgi og piskesmæld og er meget nedsat i hukommelse, koncentration og tempo. Er meget smerteplaget hver dag og enormt træt. Jeg har været til et hav af undersøgelser allerede nu, og er meget spændt på, hvad der kommer til at ske. Jeg føler i den grad jeg er færdig på arbejdsmarkedet, mit job som jeg er fyret fra for 4 mdr siden, var et yderst nemt job på 4 timer dagligt. Var flad efter 1½ time.

Er så spændt på, hvad de vil udsætte mig for, er plaget bare af at gå roligt rundt hjemme, hvordan skal jeg så klare evt. arbejdsprøvning? Neuropsykologen skrev til kommunen, at han mente der kunne ske væsentlig bedring ved kognitiv træning og derfor mener han ikke mine skånehensyn vil kunne vurderes før efter endt behandling på ½-1 år!!

jeg synes det er frygteligt svært at udfylde den pokkers ressourseprofil, kan se, at ligemeget hvad man svarer, så kan det slå en i nakken! Nogen siger jo altid, at man skal virke positiv, virke motiveret, tage initiativ osv og bare klø på med det, de kommer med.
Men hvordan gør man dette, når man ikke magter det?

Jeg har været ærlig at nærmest svaret det samme på halvedelen af spørgsmålene, at jeg ikke ser mig selv i arbejde om 5-10 år nej, at jeg ikke ved, hvad der skal til, for at jeg kan klare et arbejde, at jeg ikke kan dit og ikke kan dat... det er jo sandheden for søren! Hvad gør i andre?? Spiller en rolle? Det er jo et kæmpe FY ORD, at sige ærligt til sagsbehandleren, at man ønsker pension, fordi man ikke kan mere..
Hej Fibro,

Så lige dit indlæg på denne tråd, som jeg lige har lyst til at "besvare".

Det handler om at du er dig selv, sagsbehandleren er ligeglad med hvor syg du ser ud for at sige det kort og kontant. Hun skal have dokumentation for din arbejdsmæssige og helbredsmæssige afklaring, således at hun kan afklare dig mod arbejdsmarkedet på ordinære vilkår, med evt. skånehensyn eller i sidste ende ftp.

Man kan sagtens have et godt samarbejde med sin sagsbehandler, men lad være med at spille roller, dog skal du være opmærksom på at hun også gør sit arbejde, således at de ting der sker i din sag sker så hurtigt som muligt.

Hvad ydelse er du på, du siger at din afklaring lige er startet ?

Det er naturligt at være nervøs for hvad der nu skal ske og hvad de mon vil "byde". Her er det helt fint af sende en mail til din sagsbehandler om hvad det nu skal ske og hvordan tidshorisonten på din sag ser ud. Det er for tidligt at tale om pension, det kommer helt af sig selv hvad vej det går. Vær opmærksom på at yde kun det du kan inden for dine egne grænser i en evt. arbejdsprøvning.

Held og lykke, skriv igen, evt. i din egen tråd, såfremt du har andre ting du lige vil have vendt med os på K10

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2010, 09:02   #32
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej nille60.

Det tog 3 år fra sygemelding til pension. Senfølger efter piskesmæld. Jeg var deltidssygemeldt og arbejdede nogen få timer om ugen i hele perioden, ligesom jeg også blev arbejdsprøvet i mit tidligere job. Arbejder stadigt nogen få timer om ugen.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2010, 14:31   #33
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Fra det blev nævnt hos psykiateren første gang til jeg fik den tilkendt gik der elleve måneder. Fra papirer blev samlet til jeg gik på pension gik der ca. seks måneder.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 09:34   #34
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Piacp, godt for dig at du er på ledighedsydelse. Håber at der kommer en anden midlertidig ydelse for alle der ellers bliver smidt på kontanthjælp indtil de er afklaret.

Det er uholdbart, at ventetiden ruinere familier der må gå fra hus og hjem, lede sig skille osv.

Jeg blev sygemeldt fra mit arb. i 2006, røg ud af sdp. i 2007, søgte selv afklaring ab 2008 og er stadig igang med denne.

Kh. EE
Tak Enteneller - men det så ikke helt rigtigt...min socialmishandler er nemlig lige nu ved at finde ud af om jeg skal smides af - da jeg jo har nægtet aktivering der ligger hele 3 sygemeldinger (fra lægen) som hun ikke godkender.

Vi har bedt om en rundbordssamtale hvor vi vil bede om fp - så den venter vi på.
Deres egen lægekonsulent på arbejdsprøvningsstedet - mener nok han vil tage med - hvis han har tid :-) men for mig

Så Enteneller det er faktisk ikke helt enteneller her heller
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 11:14   #35
trold70
Elsker at være her på K10
 
trold70s avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 60
Styrke: 15
trold70 er ny på vejen
Det tog ca et år inden jeg fik min
trold70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 11:28   #36
Fæhunden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2010
Lokation: Roskilde
Indlæg: 20
Styrke: 14
Fæhunden er ny på vejen
sygemeldt 28/11 -05. sygedagepenge, kontathjælp, har søgt om FP, venter nu
Fæhunden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid går der ca? Vestergaard Spørgsmål ang fleksjob 14 29-05-2013 15:41
Hvor lang tid går der? viggo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 18-05-2012 13:12
Hvor lang tid går der mon?? Udeiskoven Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 21-12-2011 09:31
Hvor lang tid går der? Sunnydob Alt det andet 23 09-01-2011 10:16
Hvor lang tid tog det? Flower Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 10-03-2010 19:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension