K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2011, 15:48   #31
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sannepil Se meddelelser
Hej.

Jeg ville blot give mit besyv med med hensyn til det oprindelige spørgsmål du stillede.

Jeg har fået afslag på ftp 2 gange og det var begge gange med indstilling på
§18 og den er nu igen i BAN.

Sidst blev den hjemvist og de havde lagt vægt på hvad min arbejdsprøvning sagde, nemlig at den klart viste at jeg havde gjort hvad jeg kunne tiltrods for de store konsekvenser det havde haft for mit helbred og at de derfor sagde at min arbejdsprøvning var god og ikke skulle laves om, kommunen skulle blot indhente nye lægelige oplysninger omkring min kroniske hovedpine.

Men kommunen mener at de kan se bort fra BANs afgørelse og har derfor afvist med begrundelsen, at min arbejdsprøvning ikke er god nok.
Altså det samme som de afviste med sidste gang, så jeg ved ikke lige om det er en fordel at BAN hjemviser sagen.

Hilsen

Sannepil
Hej Sannepil

jeg har lige læst lidt om din hårde kamp mod Solrød kommune, men som jeg forstår det (correct me if I'm wrong), så nægter de at rejse sag efter §18 indstilling????

Jeg er jo skridtet længere - sagen er rejst af kommunen og socialnævnet har besluttet at indstille mig positivt efter §20.1.

Jeg venter således på afgørelsen i sidste instans. Her har jeg læst flere skrive at den er i hus, men desværre er der enkelte tilfælde hvor den så ikke er det alligevel....
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 16:54   #32
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pandaline Se meddelelser
Hej Sannepil

jeg har lige læst lidt om din hårde kamp mod Solrød kommune, men som jeg forstår det (correct me if I'm wrong), så nægter de at rejse sag efter §18 indstilling????

Jeg er jo skridtet længere - sagen er rejst af kommunen og socialnævnet har besluttet at indstille mig positivt efter §20.1.

Jeg venter således på afgørelsen i sidste instans. Her har jeg læst flere skrive at den er i hus, men desværre er der enkelte tilfælde hvor den så ikke er det alligevel....
Ja, det har du ret i, min pointe var blot at kommunerne ikke følger loven, kun den de selv laver hen af vejen og derfor er intet sikkert.

Men held og lykke, det kan man altid bruge.

Hilsen

Sannepil
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 18:12   #33
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Hej Pandaline.

Jeg kender det alt for godt det du er igennem lige nu med ventetid og alle de tanker man har, om pensionen går igennem eller ej.

Jeg har selv lige været det i gennem, jeg blev tilkendt pension den 1 September. Jeg blev indstillet af min sagsbehandler på pagraf 18, jeg har så fået med revudering om 2 år da jeg kun er 30 år. Jeg har også været på Espelunden som hedder Rebus i Brøndy med folk med psykiske lidelser.

Jeg er slet ikke i tvivl om at det var raporten fra Rebus/Espelunden som gjorde at min pension gik igennem, det sagde min sagsbehandler også.

Krydser finger for at du får din pension
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 21:11   #34
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja jeg går og venter på mit næste knæk. Heldigvis fik jeg i sidste uge skrevet til min sagsbehandler at jeg slet ikke ved hvordan jeg skal komme ud af døren torsdag og fredage. Det er der jeg har haft min datter overnattende og der går min krop i fuldstændig hårdknude, det har taget lang tid at løsne op på og det er svært at håndtere. Jeg prøver så at løbe en tur om torsdagen for at "få luft" til resten af dagen, men hvis jeg ikke gør det er jeg "død" det meste af resten af dagen. Min sagsbehandler foreslog at vi så måske skulle se bort fra disse to dage i afklaringen i første omgang.

Grunden til at jeg også sprang fra Espelunden var fordi der blev skrevet om 25 timer ugentlig, jeg sagde til min sbér at det var spild af penge at sætte sådan noget igang for mig. Jeg tror desværre ikke at jeg holder ret længe.

Nu må vi se hvad det andet bliver til, jeg er jo nødt til at gå i arb. prøvning for at blive afklaret og få et fremtidigt forsørgelses grundlag. Min psykiater er med på en sygemelding hvis jeg ikke kan klare det undervejs, men han vil ikke kontraincidere en afprøvning, for der skal man være MEGET syg........

Tja, det må de jo så have vurderet at jeg er og er bestemt ikke uenig. Jeg var tæt på at måtte opgive min lille pige på dengang kun 1 år....
Pas godt på dig selv - ikke mindst for dine børns skyld.
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 21:12   #35
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
Jeg kender det alt for godt det du er igennem lige nu med ventetid og alle de tanker man har, om pensionen går igennem eller ej.

Jeg har selv lige været det i gennem, jeg blev tilkendt pension den 1 September. Jeg blev indstillet af min sagsbehandler på pagraf 18, jeg har så fået med revudering om 2 år da jeg kun er 30 år. Jeg har også været på Espelunden som hedder Rebus i Brøndy med folk med psykiske lidelser.

Jeg er slet ikke i tvivl om at det var raporten fra Rebus/Espelunden som gjorde at min pension gik igennem, det sagde min sagsbehandler også.

Krydser finger for at du får din pension
Tusind tak for dit input og stort tillykke med pensionen :-)
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stresskader efter mange års fastlåsning på kontanthjælp? mukke Alt det andet 15 17-10-2012 02:44
indstilling efter pag.18 sarrau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-11-2011 00:52
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48
S 5903 - Om hvor mange danske soldater der har taget deres eget liv efter at de kom h Webmaster Politik og Samfund 0 19-09-2007 00:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension